Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hoi! Over een klein weekje ga ik met wat vrienden naar Berlijn voor vijf dagen. We willen 1 dag, zoals iedereen die naar Berlijn gaat, naar een techno/ drum and bass bunker gaan. We gaan met de trein naar Berlijn. Ik wil zelf of een grammetje sos mee nemen of 2 pillen xtc mee nemen. Echter zoek ik wat verduidelijking op drie vragen: 1. Hoe streng controleren ze aan de deur? Wat kan ik daarmee verwachten. Hoe goed moet ik het verstoppen? 2. Hoe streng controleren ze op het feest zelf? 3. Als ik gepakt word met xtc, wat gaat er dan gebeuren en wat zijn de sancties. Ga ik meteen vijf jaar de gevangenis in of krijg ik een boete? Ik weet dat het natuurlijk niet mag, maar ik wil wel weten wat me te wachten staat als ik besluit om drugs mee te nemen naar Berlijn. 😆😆😆😆"
"ljuv zei: Berghain neem ik aan? In mijn ervaring is het niet veel anders dan hier in Nederland: zorg gewoon dat je niet gepakt wordt. Ze controleren “gewoon goed” dus idk, doe wat je op een festival zou doen ofzo. Netzo als op festivals weten ze daar donders goed dat veel mensen gaan gebruiken en wordt het ook min of meer gedoogd, maar je moet t ze niet makkelijk maken haha. Je wordt iig gebodycheckt en je tas/portemonnee wordt gecheckt. Op het feest zelf zijn mensen vaak genoeg kneiter leip, dus echte controle is er niet. Maar als je heterdaad gepakt wordt ben je wel de sjaak. Niet met z’n tweeën naar de wc gaan, niet in het publiek gebruiken en ff checken of er geen personeel is als je wil gebruiken is wel verstandig. Als je met een kleine hoeveelheid wordt gepakt zal er niet veel aan de hand zijn: je shit wordt ingenomen en je mag niet naar binnen/wordt eruit gezet. In Nederland gaat dit officieel over 1 pil of een halve gram of max. 5 ml ghb. Één van deze hoeveelheden dus - niet allemaal. Maar ik ben ook wel eens met meer gepakt zonder grote gevolgen. Heb je echt te veel bij je of heeft de bewaker een slechte dag, wordt de politie er wel bij gehaald. Wat er dan gebeurt weet ik niet exact, ik kon dit erover vinden: “Als je naar xtc kijkt, gaat het dus om de totale dosering mdma die gevonden wordt in je pillen. De hoeveelheid pillen maakt daarbij niet uit. Het bezit van vijf xtc-pillen die ieder 30 milligram mdma bevatten, is minder strafbaar dan het bezit van twee xtc-pillen die ieder 100 miligram mdma bevatten. De vijf pillen bevatten namelijk in totaal 150 milligram mdma en de twee pillen bevatten in totaal 200 milligram mdma. De straffen die hierop staan variëren van boetes tot gevangenisstraffen.” In de berghain wordt je daarentegen sneller geweigerd als je niet tussen het publiek past. Denk goed na over wat je aantrekt daar, en met wat voor groep je voor de deur staat. Een grote groep mannen wordt bijna altijd geweigerd (zijn er al te veel) en als je eruit ziet als een groep sjaars van het corps kom je er ook niet in. In andere clubs is dit minder zo… Ik vind andere clubs ook veel leuker haha. Klik om te vergroten... Toevallig hebben we express ervoor gekozen om niet naar Berghain te gaan, we zijn namelijk met 3 jongens en 3 meiden en de kans is veel te klein dat we allemaal binnenkomen, dus we gaan waarschijnlijk naar kitkat. In ieder geval bedankt dat je reageerde. Ik las echt hele heftige verhalen, maar als het gewoon vergelijkbaar is als met Nederland, dan denk ik dat ik wel ongeveer weet hoe of wat ."
"FredKroket zei: Als je met de trein gaat zou ik geen drugs meenemen. Wordt vaak gecontroleerd. In elke Berlijnse club lopen 100 dealers rond. Klik om te vergroten... Echt? Vorige keer dat ik met de trein naar Duitsland ging toen was de trein over vol en nog geen eens op tickets gecontroleerd, maar naar Berlijn zit dat dus anders? En hoe gecontroleerd met honden ofzo💀"