#1
Mag ik een tweede speeksel test weigeren als de eerste negatief uitslaat
De politie
JamanMag ik een tweede speeksel test weigeren als de eerste negatief uitslaat
Je kan gewoon weigeren, kunt dan alleen een geldboete opgelegd wordenDan moet je mee werken.
Of dat is zeer verstandig.
Waarom een tweede test?
Andere test?
Weigeren is toch sowieso toegeven?Je kan gewoon weigeren, kunt dan alleen een geldboete opgelegd worden
Met een negatieve uitslag wordt bedoeld dat het onderzoek geen indicatie geeft voor drugs- of geneesmiddelengebruik door de verdachte. Artikel 8, derde lid, bevat geen verplichting voor de opsporingsambtenaar om het speekselonderzoek te herhalen.Weigeren zonder dat ze een indicatie hebben levert een boete op. Weigeren terwijl ze wel een indicatie hebben van rijden onder invloed van drugs dan ben je meteen je rijbewijs kwijt, maken ze proces verbaal op en levert een hele dikke boete op.
Ik ga er vanuit da TS bedoelde in het verkeer dan.
Nee in principe ben je niet verplicht om een tweede test af te nemen als je al een test afgenomen hebt en die negatieve uitslag gafWeigeren is toch sowieso toegeven?
Alleen heeft het imo geen nut om te weigeren als de eerste test al negatief was.Nee in principe ben je niet verplicht om een tweede test af te nemen als je al een test afgenomen hebt en die negatieve uitslag gaf
Je kan dan alsnog bij het cbr aangemeld worden door de politie en de psychiater van het cbr zou dan alsnog je rijbewijs in beslag kunnen nemen op basis van een psychiatrisch onderzoek
Maar de politie heeft in ieder geval geen recht om jou rijbewijs in beslag te nemen als ze een negatieve uitslag hebben en er een tweede test geweigerd wordt
Als je bang bent dat er bij de tweede test wel positief op drugs in je systeem getest wordt. Dan kun je weigeren omdat je al de eerste keer ermee weg bent gekomen? Common sense lijkt mijAlleen heeft het imo geen nut om te weigeren als de eerste test al negatief was.
Wat win je ermee? 🤷♂️
Ja, enkel dan inderdaad.Als je bang bent dat er bij de tweede test wel positief op drugs in je systeem getest wordt. Dan kun je weigeren omdat je al de eerste keer ermee weg bent gekomen? Common sense lijkt mij
Dat is nu toch het gevalJa, enkel dan inderdaad.
Waar lees je dat überhaupt?Dat is nu toch het geval
Dat lees ik tussen de regels, kan alsnog zijn dat ik het fout heb maar betwijfel t.Waar lees je dat überhaupt?
Ik zie nergens iets staan over schrik dat een 2e test eventueel positief zou kunnen zijn.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."