Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDRUGSTEST DUITSLAND HELP!

DRUGSTEST DUITSLAND HELP!

19 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#1
inner_search zei:
Tekst niet geheel gelezen , maar succes ik. Ieder geval.

men vriend reed onder invloed van coke en weed op naar nature one festival in Duitsland.
750euro boete direct te betalen , auto in beslag genomen samen met rijbewijs (weet niet meer hoelang) moest naar rechtzaak in Duitsland komen of het grondgebied 4 jaar niet betreden (heeft voor het laatste gekozen natuurlijk) + takelkosten van de wagen van Duitsland naar België (diezelfde dag nog getakeld en afgeleverd aan de Belgische autoriteiten.

hij heeft hem nog wel kostelijk geamuseerd op het festival ✌️.
Klik om te vergroten...
Jouw vriend is echt een lul.
D
DownUnderLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wat als je vanwege medische redenen THC gebruikt? En waar moet je dan aan denken qua hoeveelheid dat niet getolereerd wordt? Is dat een sigaret of meerdere? Wij hebben thuis een flesje THC, dit gebruiken wij om beter te kunnen slapen. We gebruiken slechts 1 a 2 druppels op een dag, is dat dan veel, want wij komen namelijk wekelijks in Duitsland voor te tanken en boodschappen te doen maar dit hebben we nog nooit meegemaakt, zelfs nog nooit over gehoord. En ik gebruik OXY op doktersvoorschrift, zou ik dan daarmee ook niet naar DLD kunnen?
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
DownUnder zei:
Wat als je vanwege medische redenen THC gebruikt? En waar moet je dan aan denken qua hoeveelheid dat niet getolereerd wordt? Is dat een sigaret of meerdere? Wij hebben thuis een flesje THC, dit gebruiken wij om beter te kunnen slapen. We gebruiken slechts 1 a 2 druppels op een dag, is dat dan veel, want wij komen namelijk wekelijks in Duitsland voor te tanken en boodschappen te doen maar dit hebben we nog nooit meegemaakt, zelfs nog nooit over gehoord. En ik gebruik OXY op doktersvoorschrift, zou ik dan daarmee ook niet naar DLD kunnen?
Klik om te vergroten...

Stel je wordt getest en het blijkt positief, dan zal dat problemen gaan opleveren ja. De grenswaarde voor bijv. THC is in verhouding nog een stuk lager en strenger dan in Nederland.

Omtrent de oxycodon moet je sowieso zorgen dat je een Europees medisch paspoort/schengenverklaring bij je hebt.
f
fadi_92Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Hallo, nee, jij bent verantwoordelijk!!!! als ze worden gepakt, wordt aangifte gedaan bij de politie en kunnen ze, als de politie dat wenst, ook contact opnemen met het parket. Maar dat kan de politie beslissen.

In het begin is er altijd een boete, het hangt af van het bedrag. En als je opnieuw de wet overtreedt, riskeer je gevangenisstraf. Helaas is het in Duitsland erg streng en gevaarlijk, alsjeblieft mensen komen niet met drugs naar Duitsland. het kan slecht aflopen.

handboeien !!

vriendelijke groet fadi
B
BoossieLid
01-01-2024, 00:00
#5
DownUnder zei:
Wat als je vanwege medische redenen THC gebruikt? En waar moet je dan aan denken qua hoeveelheid dat niet getolereerd wordt? Is dat een sigaret of meerdere? Wij hebben thuis een flesje THC, dit gebruiken wij om beter te kunnen slapen. We gebruiken slechts 1 a 2 druppels op een dag, is dat dan veel, want wij komen namelijk wekelijks in Duitsland voor te tanken en boodschappen te doen maar dit hebben we nog nooit meegemaakt, zelfs nog nooit over gehoord. En ik gebruik OXY op doktersvoorschrift, zou ik dan daarmee ook niet naar DLD kunnen?
Klik om te vergroten...
Ik gebruik om de 2/3 dagen 1 druppel voor slapen gaan. En er zat zoveel in mijn bloed. Nu moet ik een medisch rapport laten zien binnen 2 weken. Anders ben ik goed de sjaak. Morgen maar eens naar de huisarts. Duitsland zijn ze heel erg streng, wist ik ook niet dat je 5 dagen niet mag rijden met 1 joint op.
T
TomtgfLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hoelang duurt het voordat je de brief thuis ontvangt? Ik wacht al meer dan 15 weken op de uitslag van mijn bloedafname.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#7
Jeetje, wat zijn ze streng daar. Ik wist dit ook niet, en ik woon vlakbij de Duitse grens. Heb zelf geen auto. Maar na een joint of druppel cannabis-olie mag je dus letterlijk dagen niet rijden?

Sterkte allemaal. Niet mis die Oosterburen.
a
adjedonieLid
01-01-2024, 00:00
#8
Goedenavond iedereen,

ik hoop dat er iemand is in deze groep die mij kan helpen en wat duidelijkheid kan geven.... het liefst iemand die soortgelijks heeft meegemaakt...

Op 7 april ben ik de grens overgereden om te gaan tanken. Op de terugweg bijna aangekomen in NL racde een duits politieagent net voor mijn auto om mij te dwingen te stoppen. Netjes gedaan ben gestopt en vroeg wat de reden was. Meneer begon gelijk over een drugstest wat die wou afnemen. Ik dacht geen probleem Nou heb ik een dag van te voren een jointje gerookt met een maat van mij. (20 uur geleden) ik ging ervan uit dat niks aan het handje was was zo nuchter als wat. ik moest in een potje pissen van meneer de agent Heb ik gedaan,10 min gewacht en kwam positief thc uit. Moest mee naar het politie bureau. Daar kwam de arts om bloed af te nemen. Kreeg een rijverbod van 24 uur en mocht gaan....

begin juli kreeg ik een brief van duitse politiebureau dat er stoffen thc in me bloed is aangetroffen - 2ng (duitsland maximale hoeveel is 1ng) en dat het mij 500 euro gaat kosten + onkosten 30 euro. (Stond niet wat de uitslag was/ hoeveel THC in me bloed zat etc). Nou uiteindelijk gelijk betaald met moeite..... De agenten die mij destijds staandehielden gaven aan dat als je betaald het klaar is. En als het je eerste keer is betaal je 500 (na 2x keer €700 , 3x €1000 en ga zo maar door) nou nadat ik betaald te hebben dacht ik klaar te zijn, weer wat geleerd om in het vervolg niet meer zo’n fout te maken. En nou komt het.......

krijg ik ineens een brief in aug. van gerechtelijkebrief.nl dat er een brief niet bezorgt kon worden omdat ik niet thuis was, moest een handtekening onder. Nou ik bellen naar gerechtelijkebrief.nl wat het nou inhoudt hun gaven aan dat ze niet mogen kijken wat het is en dat ik het mocht ophalen in Drachten 1 uur rijden vanuit mijn huis of ik kon een nieuw afspraak inplannen met de bezorger. Nou ik gaf aan dat ik wel wil komen om de brief op te halen (uit nieuwsgierigheid) dat mocht dus ben gelijk erheen gereden. Ik aangekomen, ik kijk naar het envelop staat er ‘openbaar ministerie’ met mij naam erop. Ik de brief open doen en staat helemaal in het duits waar ik dus niks van snap. Ik heb de brief laten vertalen bij een kennis van mij en er staat gewoon in dat ik binnen 8 dagen mij moet laten testen in duitsland bij een medisch centrum op bloed en urine om te kijken of ik mijn rijbewijs waard ben en of ik een regelmatig gebruiker ben of eenmalige gebruiker. En dat ik alle kosten moet betalen van die onderzoek!?? Nu vraag ik mij af mag dit zomaar? Mijn rijbewijs is mijn alles daar bestaat mijn werk namelijk uit ben dag in en dag uit met autos aan het werk..... Helppppp me aub
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#9
adjedonie zei:
Goedenavond iedereen,

ik hoop dat er iemand is in deze groep die mij kan helpen en wat duidelijkheid kan geven.... het liefst iemand die soortgelijks heeft meegemaakt...

Op 7 april ben ik de grens overgereden om te gaan tanken. Op de terugweg bijna aangekomen in NL racde een duits politieagent net voor mijn auto om mij te dwingen te stoppen. Netjes gedaan ben gestopt en vroeg wat de reden was. Meneer begon gelijk over een drugstest wat die wou afnemen. Ik dacht geen probleem Nou heb ik een dag van te voren een jointje gerookt met een maat van mij. (20 uur geleden) ik ging ervan uit dat niks aan het handje was was zo nuchter als wat. ik moest in een potje pissen van meneer de agent Heb ik gedaan,10 min gewacht en kwam positief thc uit. Moest mee naar het politie bureau. Daar kwam de arts om bloed af te nemen. Kreeg een rijverbod van 24 uur en mocht gaan....

begin juli kreeg ik een brief van duitse politiebureau dat er stoffen thc in me bloed is aangetroffen - 2ng (duitsland maximale hoeveel is 1ng) en dat het mij 500 euro gaat kosten + onkosten 30 euro. (Stond niet wat de uitslag was/ hoeveel THC in me bloed zat etc). Nou uiteindelijk gelijk betaald met moeite..... De agenten die mij destijds staandehielden gaven aan dat als je betaald het klaar is. En als het je eerste keer is betaal je 500 (na 2x keer €700 , 3x €1000 en ga zo maar door) nou nadat ik betaald te hebben dacht ik klaar te zijn, weer wat geleerd om in het vervolg niet meer zo’n fout te maken. En nou komt het.......

krijg ik ineens een brief in aug. van gerechtelijkebrief.nl dat er een brief niet bezorgt kon worden omdat ik niet thuis was, moest een handtekening onder. Nou ik bellen naar gerechtelijkebrief.nl wat het nou inhoudt hun gaven aan dat ze niet mogen kijken wat het is en dat ik het mocht ophalen in Drachten 1 uur rijden vanuit mijn huis of ik kon een nieuw afspraak inplannen met de bezorger. Nou ik gaf aan dat ik wel wil komen om de brief op te halen (uit nieuwsgierigheid) dat mocht dus ben gelijk erheen gereden. Ik aangekomen, ik kijk naar het envelop staat er ‘openbaar ministerie’ met mij naam erop. Ik de brief open doen en staat helemaal in het duits waar ik dus niks van snap. Ik heb de brief laten vertalen bij een kennis van mij en er staat gewoon in dat ik binnen 8 dagen mij moet laten testen in duitsland bij een medisch centrum op bloed en urine om te kijken of ik mijn rijbewijs waard ben en of ik een regelmatig gebruiker ben of eenmalige gebruiker. En dat ik alle kosten moet betalen van die onderzoek!?? Nu vraag ik mij af mag dit zomaar? Mijn rijbewijs is mijn alles daar bestaat mijn werk namelijk uit ben dag in en dag uit met autos aan het werk..... Helppppp me aub
Klik om te vergroten...
Wat een gezeik, zeg! Maar ik wist wel dat het geen pretje is om gepakt te worden. Maar zoveel nasleep.. Ongelofelijk!

En Duitsland de rest van je leven vermijden is ook geen optie. Al die justities werken met elkaar samen in Europa..
S
SneeuwStormLid
01-01-2024, 00:00
#10
Google op "rijden onder invloed van wiet duitsland". Naast 500 euro dus ook rijbewijs voor 3 maanden inleveren. Heb je rechtsbijstandverzekering? Altijd goed deze te checken. Succes, tis wel dikke shit.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#11
Tekst niet geheel gelezen , maar succes ik. Ieder geval.

men vriend reed onder invloed van coke en weed op naar nature one festival in Duitsland.
750euro boete direct te betalen , auto in beslag genomen samen met rijbewijs (weet niet meer hoelang) moest naar rechtzaak in Duitsland komen of het grondgebied 4 jaar niet betreden (heeft voor het laatste gekozen natuurlijk) + takelkosten van de wagen van Duitsland naar België (diezelfde dag nog getakeld en afgeleverd aan de Belgische autoriteiten.

hij heeft hem nog wel kostelijk geamuseerd op het festival ✌️.
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#12
inner_search zei:
Tekst niet geheel gelezen , maar succes ik. Ieder geval.

men vriend reed onder invloed van coke en weed op naar nature one festival in Duitsland.
750euro boete direct te betalen , auto in beslag genomen samen met rijbewijs (weet niet meer hoelang) moest naar rechtzaak in Duitsland komen of het grondgebied 4 jaar niet betreden (heeft voor het laatste gekozen natuurlijk) + takelkosten van de wagen van Duitsland naar België (diezelfde dag nog getakeld en afgeleverd aan de Belgische autoriteiten.

hij heeft hem nog wel kostelijk geamuseerd op het festival ✌️.
Klik om te vergroten...
De resterende coke en wiet hebben ze niet gevonden, dus?
a
adjedonieLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hardcore_frk zei:
Wat een gezeik, zeg! Maar ik wist wel dat het geen pretje is om gepakt te worden. Maar zoveel nasleep.. Ongelofelijk!

En Duitsland de rest van je leven vermijden is ook geen optie. Al die justities werken met elkaar samen in Europa..
Klik om te vergroten...
Jaa te gek voor woorden. Ik zal hier de updates blijven plaatsen voor de geïnteresseerden
a
adjedonieLid
01-01-2024, 00:00
#14
inner_search zei:
Tekst niet geheel gelezen , maar succes ik. Ieder geval.

men vriend reed onder invloed van coke en weed op naar nature one festival in Duitsland.
750euro boete direct te betalen , auto in beslag genomen samen met rijbewijs (weet niet meer hoelang) moest naar rechtzaak in Duitsland komen of het grondgebied 4 jaar niet betreden (heeft voor het laatste gekozen natuurlijk) + takelkosten van de wagen van Duitsland naar België (diezelfde dag nog getakeld en afgeleverd aan de Belgische autoriteiten.

hij heeft hem nog wel kostelijk geamuseerd op het festival ✌️.
Klik om te vergroten...
Hoelang geleden is dit verhaal? In mijn brief stond een rijverbod van 1 maand.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hardcore_frk zei:
De resterende coke en wiet hebben ze niet gevonden, dus?
Klik om te vergroten...
Nee hij had nix bij , enkel onze mate.
Hij had thuis thuis geblowd en onderweg gesnoven.
adjedonie zei:
Hoelang geleden is dit verhaal? In mijn brief stond een rijverbod van 1 maand.
Klik om te vergroten...
mag al terug binnen in Duitsland hoor.
Zeker 5 a 6 jaar , rijbewijs werd opgestuurd naar lokale politie zone hier na 15 dagen rijverbod.
Zelfs geen rechtzaak van gekomen in belgie.
D
Dj1997Lid
01-01-2024, 00:00
#16
adjedonie zei:
Goedenavond iedereen,

ik hoop dat er iemand is in deze groep die mij kan helpen en wat duidelijkheid kan geven.... het liefst iemand die soortgelijks heeft meegemaakt...

Op 7 april ben ik de grens overgereden om te gaan tanken. Op de terugweg bijna aangekomen in NL racde een duits politieagent net voor mijn auto om mij te dwingen te stoppen. Netjes gedaan ben gestopt en vroeg wat de reden was. Meneer begon gelijk over een drugstest wat die wou afnemen. Ik dacht geen probleem Nou heb ik een dag van te voren een jointje gerookt met een maat van mij. (20 uur geleden) ik ging ervan uit dat niks aan het handje was was zo nuchter als wat. ik moest in een potje pissen van meneer de agent Heb ik gedaan,10 min gewacht en kwam positief thc uit. Moest mee naar het politie bureau. Daar kwam de arts om bloed af te nemen. Kreeg een rijverbod van 24 uur en mocht gaan....

begin juli kreeg ik een brief van duitse politiebureau dat er stoffen thc in me bloed is aangetroffen - 2ng (duitsland maximale hoeveel is 1ng) en dat het mij 500 euro gaat kosten + onkosten 30 euro. (Stond niet wat de uitslag was/ hoeveel THC in me bloed zat etc). Nou uiteindelijk gelijk betaald met moeite..... De agenten die mij destijds staandehielden gaven aan dat als je betaald het klaar is. En als het je eerste keer is betaal je 500 (na 2x keer €700 , 3x €1000 en ga zo maar door) nou nadat ik betaald te hebben dacht ik klaar te zijn, weer wat geleerd om in het vervolg niet meer zo’n fout te maken. En nou komt het.......

krijg ik ineens een brief in aug. van gerechtelijkebrief.nl dat er een brief niet bezorgt kon worden omdat ik niet thuis was, moest een handtekening onder. Nou ik bellen naar gerechtelijkebrief.nl wat het nou inhoudt hun gaven aan dat ze niet mogen kijken wat het is en dat ik het mocht ophalen in Drachten 1 uur rijden vanuit mijn huis of ik kon een nieuw afspraak inplannen met de bezorger. Nou ik gaf aan dat ik wel wil komen om de brief op te halen (uit nieuwsgierigheid) dat mocht dus ben gelijk erheen gereden. Ik aangekomen, ik kijk naar het envelop staat er ‘openbaar ministerie’ met mij naam erop. Ik de brief open doen en staat helemaal in het duits waar ik dus niks van snap. Ik heb de brief laten vertalen bij een kennis van mij en er staat gewoon in dat ik binnen 8 dagen mij moet laten testen in duitsland bij een medisch centrum op bloed en urine om te kijken of ik mijn rijbewijs waard ben en of ik een regelmatig gebruiker ben of eenmalige gebruiker. En dat ik alle kosten moet betalen van die onderzoek!?? Nu vraag ik mij af mag dit zomaar? Mijn rijbewijs is mijn alles daar bestaat mijn werk namelijk uit ben dag in en dag uit met autos aan het werk..... Helppppp me aub
Klik om te vergroten...
Hoe is dit uiteindelijk afgelopen?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Hoe dan ook, je hebt klaarblijkelijk gereden onder invloed, naar maatstaven van het land, alwaar je gecontroleerd bent.
Daar doe je achteraf dus helemaal niets aan. Leuk, of niet leuk.
Waarom nam je dat risico?
Er zijn nogal wat landen waar men druggebruik veeeeel strenger aanpakt dan het liberale Nederland.
Dat had je eigenlijk kunnen weten.
Als je de keuze maakt om te rijden onder invloed, dan kun je je billen branden en moet je op de blaren zitten...
Iedereen weet dat thc een stof is, die zeer lang aanwezig blijft in je lichaam.
Tsjaaaaaa.....
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#18
Roze Olifant zei:
Jeetje, wat zijn ze streng daar. Ik wist dit ook niet, en ik woon vlakbij de Duitse grens. Heb zelf geen auto. Maar na een joint of druppel cannabis-olie mag je dus letterlijk dagen niet rijden?

Sterkte allemaal. Niet mis die Oosterburen.
Klik om te vergroten...
vind dit wel bijzonder zeker als je kijkt naar
nos.nl

Blowen in Duitsland vanaf vandaag legaal, vele regels zorgen voor verwarring

Vanaf vandaag is het in Duitsland toegestaan om cannabis te telen, bezitten en roken. Maar het web aan regels maakt het daadwerkelijk roken van een joint ingewikkeld.
nos.nl nos.nl
B
BoossieLid
01-01-2024, 00:00
#19
hoe is het afgelopen, in in januari gepakt in Duitsland met 2,5 ng/ml THC en 17 ng/ml THC-COOH in mijn bloed, en moet nu een medisch psycholoog rapport op sturen ? iemand een idee hoe nu verder?
f
fadi_92Lid
01-01-2024, 00:00
#20
hallo :) je moet "CLEAN" zijn in Duitsland. anders zijn ze hier niet welkom. alles is hier verbod. oké geen cannabis. Groetjes Fadi uit Duitsland

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."