Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNieuwe drugplaag op komst

Nieuwe drugplaag op komst

69 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#1
ow natuurlijk zijn er wel een aantal mensen die aan meth zullen beginnen.

sterker nog die zijn er nu al , meth schijnt gebruikt te worden in de gay-scene in a'dam..

keer ergens gelezen.

maar die waarschuwing is gewoon overdreven
H
HDALid
01-01-2024, 00:00
#2
Nieuwe drugplaag op komst

Op een internationale drugsconferentie in Canada heeft de Amerikaanse overheid gewaarschuwd voor een wereldwijde 'Meth-epidemie'. Volgens drugexperts kan de verdere verspreiding van het bijzonder verslavende poeder voor een opstoot van geweldmisdaden zorgen.

Meth, crank, ice, crystal: onder zijn verschillende straatnamen richt methamfetamine in de VS een ware ravage aan onder de bevolking. Met anderhalf miljoen gebruikers in de VS en enkele miljoenen in de rest van de wereld overstijgt 'crystal meth' nu al het gezamenlijke aantal cocaïne en heroïne verslaafden, zegt de VN. De Amerikaanse Drug Enforcement Administration (DEA) heeft alle moeite van de wereld om de drugs in eigen land onder controle te krijgen. Het hoofdbestanddeel van de drug, efedrine, is in de VS vrij te verkrijgen in de apotheek. Half jaren negentig onderschepte de Amerikaanse douane een clandestiene lading efedrine dat op weg was naar Mexico. Daarna werden de producenten onder druk gezet om de export naar Mexico te laten opdrogen. De meth op straat werd minder zuiver en het gebruik liep terug. Maar vandaag is methamfetamine helemaal terug, sterker en destructiever dan ooit. «Afgelopen november werd in Indonesië een groot drugslab opgerold dat vertakkingen had naar Hong Kong, Thailand, Singapore en de VS. De Amerikaanse drugsmaffia voert de drug ook uit naar Japan. Intussen haalt het zijn ingrediënten niet alleen meer uit eigen land, maar ook uit India en Japan», klinkt het bij de DEA. 'Meth' is misschien wel de gemakkelijkste drugs op de markt. Het is te verkrijgen in tabletten, kristallen of poedervorm die gebruikers kunnen snuiven, slikken, roken of spuiten. De gebruiker voelt zich in een eerste fase euforisch, maar kan zich daarbij ook erg agressief gedragen. Dat laatste zorgt voor grote onrust bij wetenschappers die de effecten van de drug onderzoeken. «Vier op tien misdaden in Los Angeles gebeuren onder invloed van meth. We maken ons zorgen dat de verspreiding in de VS en overzee voor een enorme stijging van het aantal gewelddadige misdrijven zal zorgen», zegt de Amerikaanse neurowetenschapper Paul Thompson.

Info: The Meth Epidemic, Panorama, zondag 20u15 Canvas.

bron :
http://www.metrotime.be
P
PsykaholikLid
01-01-2024, 00:00
#3
vieze boel denks
A
AnonymousLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik denk dat meth iedereen wel zal bevallen, begin er maar niet aan :openmouth:
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zag gisteren iets op 2 vandaag.
Ging over een paar trieste mensen die met z'n vieren in 1 huis woonden, en allemaal aan de 'ice' waren. Ik had er nog niet eerder van gehoord, maar als ik die mensen zo zag lijkt 't mij echt rommel. Die mensen waren dagen achtereen superhigh. En daarna gingen ze weer dagen lang slapen. Ze zeiden dat de meeste ice gebruikers veel lastiger zijn dan heroine gebruikers en het is ook verslavender. Maar omdat 't zo goedkoop is groeit het snel in populariteit. Bij al die gebruikers die ze interviewden leek het net alsof ze het denkniveau van een kind hadden. Dat kwam natuurlijk door die ice. Het was trouwens in Australie.
K
KimLid
01-01-2024, 00:00
#6
Inderdaad
A
AnonymousLid
01-01-2024, 00:00
#7
Daar is crack niets bij kim.
F
FlipMeisterLid
01-01-2024, 00:00
#8
Oud nieuws ja was ook al op Oprah ... Kijk maar eens naar Faces of Meth.
K
KimLid
01-01-2024, 00:00
#9
BobG zei:
Daar is crack niets bij kim.
Klik om te vergroten...

Ik blijf bij mijn Base

Meth vinnik maar niks denk ik
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#10
FlipMeister zei:
Oud nieuws ja was ook al op Oprah ...
Klik om te vergroten...
:cry:
Dat was zeker een heel triest filmpje, met huilende moeders enzo... :rolleyes:
F
FlipMeisterLid
01-01-2024, 00:00
#11
Idd.. Het is gevaarlijk omdat je er gegarandeerd euforisch van wordt. Ipv wiet wat ELK gevoel versterkt.. En je staat natuurlijk zo strak als een tak. Ook kan je er ZEEEER para van worden.
M
Mr.jihoLid
01-01-2024, 00:00
#12
op naar de eerste meth junkie hier op het forum! :(
ziet er echt wel een klote drug uit
da die maar wegblijft!
f
flash kiekeLid
01-01-2024, 00:00
#13
FlipMeister zei:
Idd.. Het is gevaarlijk omdat je er gegarandeerd euforisch van wordt. Ipv wiet wat ELK gevoel versterkt.. En je staat natuurlijk zo strak als een tak. Ook kan je er ZEEEER para van worden.
Klik om te vergroten...


Die drug ga ik nooit van me leven proberen :smoke:
F
FlipMeisterLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ja ik stuur wel eens een link van een filmpje. Daar zegt die gast dat ie naar een huisje was gegaan en met zijn pistool op niks zat te knallen en de hele nacht para in da huisje zat .. Leuk :)
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#15
ach amerikanen waarschuwen...
lol ga er bijna van lachen....

denk niet dat de mensen hier zo debiel zijn om aan meth te gaan beginnen......

in america is zon groot anti-drugs war bezig, dat die mensen nergens aan kunnen komen...

hier zijn genoeg normale soorten drugs om ons van de meth te houden denk ik
A
AnonymousLid
01-01-2024, 00:00
#16
Exactly.
M
Mr.jihoLid
01-01-2024, 00:00
#17
**************Vier op tien misdaden in Los Angeles gebeuren onder invloed van meth.*********

klopt dit? :confused:
vind het maar vreemd hoor, 4 op de 10, dat is echt heeeeeel veel! :rolleyes:
f
flash kiekeLid
01-01-2024, 00:00
#18
spacekonijn zei:
denk niet dat de mensen hier zo debiel zijn om aan meth te gaan beginnen......
Klik om te vergroten...

Dat weet je niet hoor.Als je niet weet wat het is en je kryg het in je handen en de verkoper zegt dat het gewoon speed is maar veel toffer.Dan ga je denken,oooh dat wil ik wel eens proberen dan,en voor dat je het weet ben je er aan verslaafdt.
m
minnLid
01-01-2024, 00:00
#19
flash kieke zei:
spacekonijn zei:
denk niet dat de mensen hier zo debiel zijn om aan meth te gaan beginnen......
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...

dr zitten hier best veel mensen die aan een idiote drug zitten.. (vind ik, t maakt de persoon zelf niet minder)
A
AnonymousLid
01-01-2024, 00:00
#20
Oud nieuws.(hey een oxymoron :P )

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."