Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsChinese gamer gedood na virtuele diefstal

Chinese gamer gedood na virtuele diefstal

18 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
b
boyLid
01-01-2024, 00:00
#1
BobG zei:
Op hc ging je echt niet de king aanvallen, strx was ie ML dan was je de lul :grin:
Klik om te vergroten...

Sorc of barb had bij mij altijd wel een bitchass lightning resistance en absorb, maar die king was altijd wel sterk ja :P
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#2
Nja ziekelijk he denken veel mensen?

Het bewijst maar weer eens hoe ziekelijk we in elkaar zitten :grin:

Waarom hechten wij zoveel waarde aan materieel?

Hoe is dit ontstaan?

Wat gaan we er aan doen?

Wat voor ziekelijke dingen zullen er over 100 jaar gebeuren? :confused:
J
JewCookieLid
01-01-2024, 00:00
#3
nja k denk niet dat het menselijk instinkt in 100 jaar veranderd..

misschien alleen de opvoeding, dus zal der maar net aan liggen hoe de maatschapij zich de komende 50 jaar ontwikkeld.. :P
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#4
het instinct zal zelfs nooit helemaal veranderen :P Heeft altijd een oorspronkelijk kern...

Maar ik bedoel, internet en de problemen die hiermee te maken hebben. waren er 100 jaar geleden niet!
J
JewCookieLid
01-01-2024, 00:00
#5
Chinese gamer gedood na virtuele diefstal


In China is een gamer om het leven gebracht nadat hij een geleend virtueel zwaard had verkocht. De 41-jarige Qiu Chengwei had onlangs een 'dragon sabre' bemachtigd in het MMORPG "Legends of Mir". Hij leende dit zeldzame virtuele zwaard uit aan Zhu Caoyuan, die het buiten zijn medeweten verkocht voor 7200 yuan, ongeveer 675 euro. Toen hij aangifte wilde doen, stuurde de politie hem onverrichter zake weg: het eigendom van spelitems is in China niet wettelijk beschermd. Een aanbod van Zhu om het verdiende geld af te dragen mocht niet baten; Qiu bracht zijn medespeler met een mes om het leven. Hij heeft zich inmiddels bij de politie in Sjanghai aangegeven.

In de handel in online items gaan miljoenen dollars om. Volgens The China Daily worden steeds vaker geschillen over deze handel aan justitie voorgelegd. Zuid-Korea heeft zelfs al een hierin gespecialiseerde politie-eenheid.
J
JewCookieLid
01-01-2024, 00:00
#6
t is oud nieuws, maar ik d8 ik post hem toch ff.. :P
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#7
Qiu bracht zijn medespeler met een mes om het leven
Klik om te vergroten...

Begrijp ik het goed dat dat dus niet een virtueel mes was?
Wel een beetje verwarrend.
Straks gaan ze nog virtuele moorden in behandeling nemen.
M
Mr.jihoLid
01-01-2024, 00:00
#8
kapitein-x zei:
Qiu bracht zijn medespeler met een mes om het leven
Klik om te vergroten...

Begrijp ik het goed dat dat dus niet een virtueel mes was?
Wel een beetje verwarrend.
Straks gaan ze nog virtuele moorden in behandeling nemen.
Klik om te vergroten...
:P
nee was een echte moord, ja die mensen zijn dagen en nachten bezig met het spel, duizenden uren zitten ze achter de pc om dingen te bereiken zoals zo een zwaard, als iemand dat dan verkoopt... ik zou ook ni content zijn :grin: :openmouth:
J
JewCookieLid
01-01-2024, 00:00
#9
neu ik ook niet helemaal.. maar om nou iemand dervoor neer te steken.. :openmouth:
D
DagsLid
01-01-2024, 00:00
#10
neuh niet bij wow gebeurd, is hetzelfde verhaal. Ik had gehoord dat die gasten dus ook niet echt buren waren ofzo, maar dat die gast echt retever heeft moeten reizen om die gast te vinden.
M
Mr.jihoLid
01-01-2024, 00:00
#11
JewCookie zei:
maar om nou iemand dervoor neer te steken.. :openmouth:
Klik om te vergroten...
dat is inderdaad wat overdreven :rolleyes: :)
W
WaterpijpLid
01-01-2024, 00:00
#12
oud nieuws... is al eens bij wow gebeurt dacht ik
b
boyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mr.jiho zei:
JewCookie zei:
maar om nou iemand dervoor neer te steken.. :openmouth:
Klik om te vergroten...
dat is inderdaad wat overdreven :rolleyes: :)
Klik om te vergroten...

Voor jou lijkt het misschien overdreven, maar dat is echt niet bij iedereen zo. Stel dat jij maanden, misschien jaren, hebt gewerkt om de (unieke) auto van je dromen te kopen. Vervolgens mag je vriend een rondje rijden en hij verpatst die auto gewoon...

Ik heb vroeger ook online RPG's gespeeld en ik kan je vertellen dat er heel wat bij komt kijken. Zo'n spel heeft een hele eigen economie en er gaat dagelijks meer geld in rond dan dat veel mensen zich kunnen voorstellen.

Je kunt bijvoorbeeld een goedkoop zwaard kopen voor ingame resources, maar je kunt ook een uniek zwaard (omdat ie bijvoorbeeld moeilijk te vinden is) kopen van een andere speler. Voor dat unieke zwaard moet je dan waarschijnlijk iets van gelijke waarde aanbieden, of je moet in echte valuta betalen.

Ik heb toen ik ben gestopt met D2:LoD ook redelijk wat dolllars ontvangen, omdat ik alles verkocht. En dat is dan nog niks vergeleken met MMORPG's.
M
Mindless1985Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik had dit verhaal nog niet gehoord, maar kan er wel over mee praten. Ik speelde vroeger ook Diablo II: LoD, en ook echt veel. Heb op een gegeven moment besloten maar van m'n hobby een bijbaantje te maken en heel veel in dure wapens en ringen in dat spel gehandeld. Op een gegeven moment verdiende ik ongeveer 60 euro per dag dat ik speelde, wat wel inhield dat ik meer dan 12 uur per dag speelde.
q
qloLid
01-01-2024, 00:00
#15
:openmouth:

t is wel wat minder als een normaal loon (5 euro per uur) maar toch mooi meegenomen !!
M
Mindless1985Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Keep in mind dat ik toen nog maar 14-15 was he, en het ging me meer om de rush van geld verdienen met het spel waar ik sowieso al aan verslaafd was dan om het geld zelf :wink: en het was zeker geen slecht baantje, alleen ben je wel afhankelijk van de hype van het spel :)
A
AnonymousLid
01-01-2024, 00:00
#17
Diablo 2 LOD was wel een gaaf spel, ook veel nederlandse idioten die HC speelden daarop, met een volle NL game koeien, those were the days...
A
AnonymousLid
01-01-2024, 00:00
#18
Op hc ging je echt niet de king aanvallen, strx was ie ML dan was je de lul :grin:
M
Mindless1985Lid
01-01-2024, 00:00
#19
En zooooooooooo boos worden als iemand de king vermoordde xD echt te grappig..

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."