Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWeer massale hondenslachting in China

Weer massale hondenslachting in China

33 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
S
Sweet_ShadowLid
01-01-2024, 00:00
#1
zommes zei:
JewCookie zei:
Amerikaanse organisatie Peta (People for the Ethical Treatment of Animals) riep op tot een boycot van Chinese goederen.
Klik om te vergroten...

Echt waar. Ik denk dat daar toch wel de meeste halve psychoten bij elkaar zitten. Die lui neuken toch ook dieren?
Klik om te vergroten...

Hoe kom je daarbij?

PETA is gewoon een organisatie die opkomt voor dieren.
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#2
Sweet_Shadow zei:
Hoe kom je daarbij?

PETA is gewoon een organisatie die opkomt voor dieren.
Klik om te vergroten...

Ja dat weet ik.

Een in mijn ogen belachelijke organisatie. Die lui willen nu opeens dat China geboycot wordt omdat ze honden hebben doodgemaakt voor smettingsgevaar? Dus de 'normale' vleesindustrie daar is geen rede om te boycotten? Die lui die bij de PETA zitten zijn gewoon een stel kansloze schreeuwerds die vroeger op school gepest werden en nu maar bij zo'n organisatie gaan om een beetje iedereen terug te pesten.

Serieus, die mensen neuken met dieren. Dieren hebben toch dezelfde rechten als mensen? Dan verdiend een koe het ook om af en toe eens lekker gebeft te worden.
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#3
PETA neukt vast geen dieren , dat is gewoon symbolisch lijkt me in die aflevering van southpark , tssss :P
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#4
Het heeft niks met Southpark te maken, die mening werd daarvoor al door mensen gedeeld.

Ga effe voor de gein naar de website van PETA en kijk met wat voor mafkezen je te maken krijgt. Je moet je niet alleen laten informeren door tekenfilms.
J
JuNkLid
01-01-2024, 00:00
#5
tjah, vrolijke bende :smoke:
S
Sweet_ShadowLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik weet verder weinig van PETA af, maar volgens mij baseer jij je mening op roddelpraat, zommes..

People for the Ethical Treatment of Animals (PETA), with more than a million members and supporters, is the largest animal rights organization in the world. Founded in 1980, PETA is dedicated to establishing and protecting the rights of all animals. PETA operates under the simple principle that animals are not ours to eat, wear, experiment on, or use for entertainment.

PETA focuses its attention on the four areas in which the largest numbers of animals suffer the most intensely for the longest periods of time: on factory farms, in laboratories, in the clothing trade, and in the entertainment industry. We also work on a variety of other issues, including the cruel killing of beavers, birds and other "pests," and the abuse of backyard dogs.

PETA works through public education, cruelty investigations, research, animal rescue, legislation, special events, celebrity involvement, and protest campaigns.
Klik om te vergroten...

Van de site van PETA. Het is dan wel geen objectieve informatie maar hieruit maak ik op dat de lui van PETA bestialiteit niet goedkeuren. Er zijn ongetwijfeld wat doorgedraaide individuen die aan bestialiteit doen en lid zijn van PETA, maar om te zeggen dat PETA in het geheel bestaat uit dierenneukers, kom op zeg.

Een in mijn ogen belachelijke organisatie. Die lui willen nu opeens dat China geboycot wordt omdat ze honden hebben doodgemaakt voor smettingsgevaar? Dus de 'normale' vleesindustrie daar is geen rede om te boycotten?
Klik om te vergroten...

Daar heb je een punt. China boycotten lijkt me sowieso geen realistisch plan.

Het doden van de honden gebeurt misschien uit noodzaak, maar de manieren waarop de dieren worden afgemaakt zijn echt onnodig wreed.
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik ben van mening dat dieren geen onderscheidt kunnen maken tussen "wreed" en "onnodig wreed" Het systematisch uitmoorden van dieren is altijd wreed.

Dat verhaal over het dierenneuken was een overdrijven om de belachelijke gedachte dat dieren dezelfde rechten moeten hebben als mensen weer te geven.
S
Sweet_ShadowLid
01-01-2024, 00:00
#8
zommes zei:
Ik ben van mening dat dieren geen onderscheidt kunnen maken tussen "wreed" en "onnodig wreed" Het systematisch uitmoorden van dieren is altijd wreed.

Dat verhaal over het dierenneuken was een overdrijven om de belachelijke gedachte dat dieren dezelfde rechten moeten hebben als mensen weer te geven.
Klik om te vergroten...

Ok, eens & eens :)
Alleen de manier waarop je het bracht zette mij op het verkeerde been.
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ja dat is op zich ook wel begrijpelijk :)
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#10
zommes zei:
Je moet je niet alleen laten informeren door tekenfilms.
Klik om te vergroten...
tja dat deed jij door het voorbeeld 'dieren neuken' aan te halen , zeg er dan bij dat je dit niet letterlijk bedoeld...
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#11
Het was een vergelijking. Het wordt sowieso saai als ik over bij moet zetten hoe het bedoelde.
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#12
zommes zei:
Sweet_Shadow zei:
Hoe kom je daarbij?

PETA is gewoon een organisatie die opkomt voor dieren.
Klik om te vergroten...

Ja dat weet ik.

Een in mijn ogen belachelijke organisatie. Die lui willen nu opeens dat China geboycot wordt omdat ze honden hebben doodgemaakt voor smettingsgevaar? Dus de 'normale' vleesindustrie daar is geen rede om te boycotten? Die lui die bij de PETA zitten zijn gewoon een stel kansloze schreeuwerds die vroeger op school gepest werden en nu maar bij zo'n organisatie gaan om een beetje iedereen terug te pesten.

Serieus, die mensen neuken met dieren. Dieren hebben toch dezelfde rechten als mensen? Dan verdiend een koe het ook om af en toe eens lekker gebeft te worden.
Klik om te vergroten...

wat een domme redenatie, ach laat maar.
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#13
Als je geen overdrijvingen aan kan kan je mijin posts beter negeren.
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik vind de PETA trouwens wel een redelijke vereniging, beter dan sommige onderdelen van de ALF of DBF.

maarja wie ben ik als vegetariër in dit onderwerp hea?

ben zeker te veel gepest en daarom maar gaan stoppen met vlees eten!
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#15
Sorry, ik heb nou eenmaal iets tegen dierenactivisten. Althans ik zou het zelf nooit doen, van mij mag je die keuze maken.

Op mijn weblog staan een beetje uitgelegd hoe & waarom.
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik heb je hele verhaal gelezen, maar ik vind hier uit blijken dat je vegetariërs en veganisten toch wel redelijk over 1 kam scheert, en dat je er ook vergeet bij te zeggen hoe gigantisch er wel niet op vegetariërs of veganisten word neergekeken, en ook dat lang niet iedere vegetariër soja rommel eet aangezien, het zoals over het algemeen serieuze idealistische personen zijn, weten veel wel dat er zoveel bossen worden gekapt, en een beetje vegetarier eet alleen eko producten, wat eieren betreft, waar de kip dus gewoon rond loopt, sterker nog, wij hebben altijd Eigen kippen gehad, die nog nooit behalve door ouderdom dood zijn gegaan :wink: en het feit dat je vegetariërs als mensen ziet met een identiteits crisis is helemaal belachelijk, ik als vega doe er gewoon niet aan mee, niet omdat ik zo'n gigantische dierenliefhebber ben, maar omdat ik een hunger naar vrijheid heb, en niet om een koe op de neus te aaien. menig serieus anarchist is ook vegetarier en dat zijn over het algemeen mensen met een zeer hoog iq en weten donders goed van hun bestaan af. en een revolutionair gedachten goed? kom toch, veel van ons weten heus wel dat je geen koe red door geen vlees te eten, zoals ik eerder ook al zei, je doet er gewoon Niet aan mee, en ik zou nooit iemand mijn mening opdringen, maar wel delen, en ik vind het echt heel raar dat JIJ als vleeseter op vega's neerkijkt.
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#17
WildChild zei:
Ik heb je hele verhaal gelezen, maar ik vind hier uit blijken dat je vegetariërs en veganisten toch wel redelijk over 1 kam scheert, en dat je er ook vergeet bij te zeggen hoe gigantisch er wel niet op vegetariërs of veganisten word neergekeken,
Klik om te vergroten...

Dat is ga ik niet vermelden, want dat doe ik ook. Dus voor mij is dat logisch :wink: Nee ik kijk niet echt op je neer natuurlijk, maar wel op je keuze.

en ook dat lang niet iedere vegetariër soja rommel eet aangezien het zoals over het algemeen serieuze idealistische personen zijn, weten veel wel dat er zoveel bossen worden gekapt, en een beetje vegetarier eet alleen eko producten, wat eieren betreft, waar de kip dus gewoon rond loopt, sterker nog, wij hebben altijd Eigen kippen gehad, die nog nooit behalve door ouderdom dood zijn gegaan :wink:
Klik om te vergroten...

Good for you. Stop dierenleed. Eko-producten zijn heel goed, ben ik voorstander van, gezonder ook vooral.

en het feit dat je vegetariërs als mensen ziet met een identiteits crisis is helemaal belachelijk, ik als vega doe er gewoon niet aan mee, niet omdat ik zo'n gigantische dierenliefhebber ben, maar omdat ik een hunger naar vrijheid heb, en niet om een koe op de neus te aaien.
Klik om te vergroten...

"een hunger naar vrijheid en niet om een koe op de neus te aaien" Klinkt een beetje vreemd. Er is dus in ieder geval wel iets aan de hand.

menig serieus anarchist is ook vegetarier en dat zijn over het algemeen mensen met een zeer hoog iq en weten donders goed van hun bestaan af.
Klik om te vergroten...

Hier gaat het dus mis. Opeens zijn jullie hyperintelligente anarchisten? Waarom hebben anarchisten een zeer hoog iq en wat doet het er toe? Aan de stijlfouten in de tekst te zien valt het ook wel mee. Maar waarom denk je de hele tijd dat ik vind dat je een laag iq hebt? Dat is echt:

wazig

en een revolutionair gedachten goed? kom toch, veel van ons weten heus wel dat je geen koe red door geen vlees te eten, zoals ik eerder ook al zei, je doet er gewoon Niet aan mee, en ik zou nooit iemand mijn mening opdringen, maar wel delen, en ik vind het echt heel raar dat JIJ als vleeseter op vega's neerkijkt.
Klik om te vergroten...

"jij als vleeseter" volgens mij kijk jij ook op mij neer.

Nee ik wil deze discussie niet voeren op deze manier, je moet niet met rare emotionele argumenten komen maar mij uitleggen wat jij voor energie haalt uit jezelf voor de gek houden... Vind je vlees smerig?
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#18
zommes zei:
WildChild zei:
Ik heb je hele verhaal gelezen, maar ik vind hier uit blijken dat je vegetariërs en veganisten toch wel redelijk over 1 kam scheert, en dat je er ook vergeet bij te zeggen hoe gigantisch er wel niet op vegetariërs of veganisten word neergekeken,
Klik om te vergroten...

Dat is ga ik niet vermelden, want dat doe ik ook. Dus voor mij is dat logisch :wink: Nee ik kijk niet echt op je neer natuurlijk, maar wel op je keuze.

en ook dat lang niet iedere vegetariër soja rommel eet aangezien het zoals over het algemeen serieuze idealistische personen zijn, weten veel wel dat er zoveel bossen worden gekapt, en een beetje vegetarier eet alleen eko producten, wat eieren betreft, waar de kip dus gewoon rond loopt, sterker nog, wij hebben altijd Eigen kippen gehad, die nog nooit behalve door ouderdom dood zijn gegaan :wink:
Klik om te vergroten...

Good for you. Stop dierenleed. Eko-producten zijn heel goed, ben ik voorstander van, gezonder ook vooral.

en het feit dat je vegetariërs als mensen ziet met een identiteits crisis is helemaal belachelijk, ik als vega doe er gewoon niet aan mee, niet omdat ik zo'n gigantische dierenliefhebber ben, maar omdat ik een hunger naar vrijheid heb, en niet om een koe op de neus te aaien.
Klik om te vergroten...

"een hunger naar vrijheid en niet om een koe op de neus te aaien" Klinkt een beetje vreemd. Er is dus in ieder geval wel iets aan de hand.

menig serieus anarchist is ook vegetarier en dat zijn over het algemeen mensen met een zeer hoog iq en weten donders goed van hun bestaan af.
Klik om te vergroten...

Hier gaat het dus mis. Opeens zijn jullie hyperintelligente anarchisten? Waarom hebben anarchisten een zeer hoog iq en wat doet het er toe? Aan de stijlfouten in de tekst te zien valt het ook wel mee. Maar waarom denk je de hele tijd dat ik vind dat je een laag iq hebt? Dat is echt:

wazig

en een revolutionair gedachten goed? kom toch, veel van ons weten heus wel dat je geen koe red door geen vlees te eten, zoals ik eerder ook al zei, je doet er gewoon Niet aan mee, en ik zou nooit iemand mijn mening opdringen, maar wel delen, en ik vind het echt heel raar dat JIJ als vleeseter op vega's neerkijkt.
Klik om te vergroten...

"jij als vleeseter" volgens mij kijk jij ook op mij neer.

Nee ik wil deze discussie niet voeren op deze manier, je moet niet met rare emotionele argumenten komen maar mij uitleggen wat jij voor energie haalt uit jezelf voor de gek houden... Vind je vlees smerig?
Klik om te vergroten...


Kijk ik op je neer omdat ik zeg dat je een vleeseter bent?
En het is gewoon zo dat mensen met een anarchistisch, of libertair gedachtengoed over het algemeen een IQ hebben boven het gemiddelde van 100, anders zouden ze hun politieke keuze ook moeilijk kunnen beargumenteren, en waar je dat van rare emotionele argumenten vandaan haalt begrijp ik niet zo goed, het feit dat ik niet een extreme dierenliefhebber ben ofzo staat gewoon los van mijn vegetairisme, zo lastig is dat toch niet te begrijpen? net zo als je mensen hebt die neutraal in bepaalde zaken zijn, ben ik hier neutraal in, het is immers ook een keuze die véél mensen pas later kunnen maken omdat het ze met de pap lepel is ingegoten, en ja ik vind vlees smerig, sinds dat ik weet dat het een dood dier is, iets wat dood is, is een lijk, en ik eet geen lijken, dat is mijn kijk er op. en mijn stijl tekst? dat komt omdat alles nog al druk in mijn hoofd is en ik me niet zo goed kan focussen op 100% correct taalgebruik, en alsof slimme mensen bij voorkeur mooi taalgebruik hebben ofzo, je zei in een ander topic nog dat je niet kon oordelen, wat spreek je jezelf dan tegen? je hebt toch echt wel een uitgesproken mening over dit onderwerp? O en dat hunger, dat was engels, weetje.
wat is je kijk op bont dan? ook de junglewet ofzo? de sterkste overleeft? of is dat wel geweldadig maar het afslachten van een koe niet?

citaat:

The factory's still churning out, all processed, packed and neat
An obscure butchered substance and the label reads "meat"
Hidden behind false names such as pork, ham, veal and beef
An eye's an eye, a life's a life, the now forgotten belief
Yet, everyday production lines are feeding out this farce
To end up on your table, then shat out of your arse

Yet, still you're queuing, and still you're viewing
Sawing out limbs just right for stewing
Carcasses piled up in a heap
Sort, soft, juicy chunks from freezers deep
Well, can't you see that that juice is blood?
From newborn throats, red rivers flood
Blood from young hearts blood from the vein
Your blood, their blood, serves the same

Now you're at the table, sitting, grinning
Sitting there eating, you never realise the filling
It's served upon a sterile plate, you don't think of the killing
The furthest your brain takes you, "is it for frying or grilling?"
You moan about the seal cull, about the whale slaughter
But does it really matter whether it lives on land or water?
You've never had a fur coat, you think its cruel to the mink
Well, how about the cow, pig or sheep. Don't they make you think
Since the day that you were you born, you've never been told the missing link?
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#19
WildChild zei:
Kijk ik op je neer omdat ik zeg dat je een vleeseter bent?
En het is gewoon zo dat mensen met een anarchistisch, of libertair gedachtengoed over het algemeen een IQ hebben boven het gemiddelde van 100, anders zouden ze hun politieke keuze ook moeilijk kunnen beargumenteren, en waar je dat van rare emotionele argumenten vandaan haalt begrijp ik niet zo goed, het feit dat ik niet een extreme dierenliefhebber ben ofzo staat gewoon los van mijn vegetairisme, zo lastig is dat toch niet te begrijpen? net zo als je mensen hebt die neutraal in bepaalde zaken zijn, ben ik hier neutraal in, het is immers ook een keuze die véél mensen pas later kunnen maken omdat het ze met de pap lepel is ingegoten, en ja ik vind vlees smerig, sinds dat ik weet dat het een dood dier is, iets wat dood is, is een lijk, en ik eet geen lijken, dat is mijn kijk er op. en mijn stijl tekst? dat komt omdat alles nog al druk in mijn hoofd is en ik me niet zo goed kan focussen op 100% correct taalgebruik, en alsof slimme mensen bij voorkeur mooi taalgebruik hebben ofzo, je zei in een ander topic nog dat je niet kon oordelen, wat spreek je jezelf dan tegen? je hebt toch echt wel een uitgesproken mening over dit onderwerp? O en dat hunger, dat was engels, weetje.
wat is je kijk op bont dan? ook de junglewet ofzo? de sterkste overleeft? of is dat wel geweldadig maar het afslachten van een koe niet?
Klik om te vergroten...

Het hoort bij ons soort mensen. Bij onze maatschappij. Zoals ik ook al in mijn tekst zei, je kan het niet ontkennen, dan moet je ook geen meer uit willen maken van deze samenleving en wegwezen.

Maar ik ben nu zwaar aan het overdrijven, vegetariers kijk ik heus niet volledig op neer. Een ex van mij was vegetarisch en die kon dat echt wel keihard compenseren.
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#20
zommes zei:
WildChild zei:
Kijk ik op je neer omdat ik zeg dat je een vleeseter bent?
En het is gewoon zo dat mensen met een anarchistisch, of libertair gedachtengoed over het algemeen een IQ hebben boven het gemiddelde van 100, anders zouden ze hun politieke keuze ook moeilijk kunnen beargumenteren, en waar je dat van rare emotionele argumenten vandaan haalt begrijp ik niet zo goed, het feit dat ik niet een extreme dierenliefhebber ben ofzo staat gewoon los van mijn vegetairisme, zo lastig is dat toch niet te begrijpen? net zo als je mensen hebt die neutraal in bepaalde zaken zijn, ben ik hier neutraal in, het is immers ook een keuze die véél mensen pas later kunnen maken omdat het ze met de pap lepel is ingegoten, en ja ik vind vlees smerig, sinds dat ik weet dat het een dood dier is, iets wat dood is, is een lijk, en ik eet geen lijken, dat is mijn kijk er op. en mijn stijl tekst? dat komt omdat alles nog al druk in mijn hoofd is en ik me niet zo goed kan focussen op 100% correct taalgebruik, en alsof slimme mensen bij voorkeur mooi taalgebruik hebben ofzo, je zei in een ander topic nog dat je niet kon oordelen, wat spreek je jezelf dan tegen? je hebt toch echt wel een uitgesproken mening over dit onderwerp? O en dat hunger, dat was engels, weetje.
wat is je kijk op bont dan? ook de junglewet ofzo? de sterkste overleeft? of is dat wel geweldadig maar het afslachten van een koe niet?
Klik om te vergroten...

Het hoort bij ons soort mensen. Bij onze maatschappij. Zoals ik ook al in mijn tekst zei, je kan het niet ontkennen, dan moet je ook geen meer uit willen maken van deze samenleving en wegwezen.

Maar ik ben nu zwaar aan het overdrijven, vegetariers kijk ik heus niet volledig op neer. Een ex van mij was vegetarisch en die kon dat echt wel keihard compenseren.
Klik om te vergroten...



ja dus dan maar blindelings de massa volgen? dan zou het pas een mooie boel zijn, of dan maar geen deel uit maken van de samenleving? omdat je een andere eetgewoonte hebt? dat zou wat zijn, dan zouden joden en moslims dus ook niet in "onze" samenleving mogen leven? :wave:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."