Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWeer massale hondenslachting in China

Weer massale hondenslachting in China

33 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
J
JewCookieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Weer massale hondenslachting in China

Uitgegeven: 4 augustus 2006 21:37
Laatst gewijzigd: 4 augustus 2006 23:59
PEKING - De autoriteiten in de Oost-Chinese provincie Shandong willen massaal honden af laten maken in de strijd tegen hondsdolheid, die daar dit jaar al aan zestien mensen het leven heeft gekost. Het zou gaan om circa een half miljoen honden in de omgeving van de plaatsen waar de ziekte is geconstateerd, meldde de BBC vrijdag.


Eind vorige maand werden in de provincie Yunnan, in het zuidwesten van land, al 50.000 honden gedood in de strijd tegen rabiës. De hondenbezitters moesten hun hond zelf laten afmaken of anders overdragen aan de politie. Sommige eigenaars sloegen hun honden zelf dood of hingen ze op, terwijl anderen ze lieten elektrocuteren.


Hoewel China wel wetten heeft die het verbiedt beschermde diersoorten te verwonden, zijn er geen regels die huisdieren beschermen. Internationale dierenbeschermingsorganisaties hebben woedend gereageerd op de slachting. Amerikaanse organisatie Peta (People for the Ethical Treatment of Animals) riep op tot een boycot van Chinese goederen.
D
DagsLid
01-01-2024, 00:00
#2
zieke mensen
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#3
JewCookie zei:
Amerikaanse organisatie Peta (People for the Ethical Treatment of Animals) riep op tot een boycot van Chinese goederen.
Klik om te vergroten...

Echt waar. Ik denk dat daar toch wel de meeste halve psychoten bij elkaar zitten. Die lui neuken toch ook dieren?
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#4
De PETA?

Ja zeker...
J
JuNkLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik kan wel begrijpe da ze de mensen wille bescherme voor ziektes, maar da ze de diere daar dan niet eerst op teste voor ze afgemaakt worde, wat op zich al veel te brutaal is, geef die diere dan een spuitje ofzo?

btw zommes, leuk wat je met je avatar hebt gedaan :P
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#6
Thanks!
K
KimLid
01-01-2024, 00:00
#7
Schandalig wat zou er gebeuren als we nou eens alle mensen met aids afslachten. Goh! dan ben je een moordenaar en krijg je TBS. Maar als je een paar miljoen honden vermoord is dat normaal . :rolleyes:
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#8
Honden zijn nou eenmaal lager dan de mens.

In de ogen van de mens.
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#9
:cry: :cry: :cry:
S
Sweet_ShadowLid
01-01-2024, 00:00
#10
zommes zei:
JewCookie zei:
Amerikaanse organisatie Peta (People for the Ethical Treatment of Animals) riep op tot een boycot van Chinese goederen.
Klik om te vergroten...

Echt waar. Ik denk dat daar toch wel de meeste halve psychoten bij elkaar zitten. Die lui neuken toch ook dieren?
Klik om te vergroten...

Hoe kom je daarbij?

PETA is gewoon een organisatie die opkomt voor dieren.
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#11
Sweet_Shadow zei:
Hoe kom je daarbij?

PETA is gewoon een organisatie die opkomt voor dieren.
Klik om te vergroten...

Ja dat weet ik.

Een in mijn ogen belachelijke organisatie. Die lui willen nu opeens dat China geboycot wordt omdat ze honden hebben doodgemaakt voor smettingsgevaar? Dus de 'normale' vleesindustrie daar is geen rede om te boycotten? Die lui die bij de PETA zitten zijn gewoon een stel kansloze schreeuwerds die vroeger op school gepest werden en nu maar bij zo'n organisatie gaan om een beetje iedereen terug te pesten.

Serieus, die mensen neuken met dieren. Dieren hebben toch dezelfde rechten als mensen? Dan verdiend een koe het ook om af en toe eens lekker gebeft te worden.
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#12
PETA neukt vast geen dieren , dat is gewoon symbolisch lijkt me in die aflevering van southpark , tssss :P
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#13
Het heeft niks met Southpark te maken, die mening werd daarvoor al door mensen gedeeld.

Ga effe voor de gein naar de website van PETA en kijk met wat voor mafkezen je te maken krijgt. Je moet je niet alleen laten informeren door tekenfilms.
J
JuNkLid
01-01-2024, 00:00
#14
tjah, vrolijke bende :smoke:
S
Sweet_ShadowLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik weet verder weinig van PETA af, maar volgens mij baseer jij je mening op roddelpraat, zommes..

People for the Ethical Treatment of Animals (PETA), with more than a million members and supporters, is the largest animal rights organization in the world. Founded in 1980, PETA is dedicated to establishing and protecting the rights of all animals. PETA operates under the simple principle that animals are not ours to eat, wear, experiment on, or use for entertainment.

PETA focuses its attention on the four areas in which the largest numbers of animals suffer the most intensely for the longest periods of time: on factory farms, in laboratories, in the clothing trade, and in the entertainment industry. We also work on a variety of other issues, including the cruel killing of beavers, birds and other "pests," and the abuse of backyard dogs.

PETA works through public education, cruelty investigations, research, animal rescue, legislation, special events, celebrity involvement, and protest campaigns.
Klik om te vergroten...

Van de site van PETA. Het is dan wel geen objectieve informatie maar hieruit maak ik op dat de lui van PETA bestialiteit niet goedkeuren. Er zijn ongetwijfeld wat doorgedraaide individuen die aan bestialiteit doen en lid zijn van PETA, maar om te zeggen dat PETA in het geheel bestaat uit dierenneukers, kom op zeg.

Een in mijn ogen belachelijke organisatie. Die lui willen nu opeens dat China geboycot wordt omdat ze honden hebben doodgemaakt voor smettingsgevaar? Dus de 'normale' vleesindustrie daar is geen rede om te boycotten?
Klik om te vergroten...

Daar heb je een punt. China boycotten lijkt me sowieso geen realistisch plan.

Het doden van de honden gebeurt misschien uit noodzaak, maar de manieren waarop de dieren worden afgemaakt zijn echt onnodig wreed.
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik ben van mening dat dieren geen onderscheidt kunnen maken tussen "wreed" en "onnodig wreed" Het systematisch uitmoorden van dieren is altijd wreed.

Dat verhaal over het dierenneuken was een overdrijven om de belachelijke gedachte dat dieren dezelfde rechten moeten hebben als mensen weer te geven.
S
Sweet_ShadowLid
01-01-2024, 00:00
#17
zommes zei:
Ik ben van mening dat dieren geen onderscheidt kunnen maken tussen "wreed" en "onnodig wreed" Het systematisch uitmoorden van dieren is altijd wreed.

Dat verhaal over het dierenneuken was een overdrijven om de belachelijke gedachte dat dieren dezelfde rechten moeten hebben als mensen weer te geven.
Klik om te vergroten...

Ok, eens & eens :)
Alleen de manier waarop je het bracht zette mij op het verkeerde been.
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ja dat is op zich ook wel begrijpelijk :)
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#19
zommes zei:
Je moet je niet alleen laten informeren door tekenfilms.
Klik om te vergroten...
tja dat deed jij door het voorbeeld 'dieren neuken' aan te halen , zeg er dan bij dat je dit niet letterlijk bedoeld...
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#20
Het was een vergelijking. Het wordt sowieso saai als ik over bij moet zetten hoe het bedoelde.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."