Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKamer spreekt schande van verdwijnen Lingo

Kamer spreekt schande van verdwijnen Lingo

6 antwoorden
1 weergaven
18-5-2026
L
LanaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik vind Lingo ook wel een leuk spelletje hoor. Voor onder het eten ofzo.
Er doen toch ook veel jonge mensen aan mee.
Trouwens ook geen onderwerp voor in de politiek. t Moet niet gekker worden daar in de kamer.
Er is veel jongerentv en veel ouderentv, naar mijn idee is dat best goed verdeeld.
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
DEN HAAG - De Tweede Kamer spreekt schande van de beslissing van netcoördinator Ton F. van Dijk (Ned. 1) om de woordquiz Lingo de nek om te draaien. CDA-Kamerlid Joop Atsma bevraagt dinsdag tijdens het vragenuurtje in het parlement minister Maria van der Hoeven (Media) over de kwestie. Dat meldde hij vrijdag. Ook de PvdA noemt het schrappen van Lingo schandelijk.

Volgens Atsma raakt de beslissing van Van Dijk het hart van het publieke bestel. De coördinator wil het spelletje van presentatrice Lucille Werner stoppen omdat er te veel oudere kijkers naar kijken. Van Dijk wil een spel voor zowel jonge als oude kijkers. „Wat is dat voor raar soort discriminatie? Donderdag keken er iets meer dan 800.000 kijkers. Blijkbaar zijn dat veel ouderen, maar is dat erg? Ons publieke omroepbestel is niet gemaakt voor dit soort overwegingen, maar dat alle groepen in de samenleving moeten worden bereikt.”
Klik om te vergroten...

Dan ga je je toch afvragen of de belastingcenten goed besteed zijn? De 2e kamer die zich druk maakt om een spelletje op tv. Het sterft van de spelletjes op tv. Ongeloofelijk.



bron
P
Play_bunnyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het klopt dat het sterft van de spelletjes, het enige verschil met LIngo is dat dit voornamelijk bekeken wordt door de oudere kijker (50+).
Het zijn soms mensen die al vanaf het begin kijken. Linog wordt nu van de tv gehaald omdat het geen jonge kijkers aantrekt. Wat is dat nou voor reden? Wat maakt dat uit? Laat die oudere mensen ook lekker kijken naar iets wat zij leuk vinden en waar ze al jaren naar kijken. Als de kijkcijfers nu het probleem waren, zou ik het nog snappen. Maar die zijn dus niet het probleem.
M
MetaalKonijnLid
01-01-2024, 00:00
#4
Tv is zowieso overrated en kut.
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zouden ze zich niet beter bezighouden met andere, belangrijkere dingen. :rolleyes:
M
MarlonLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik vind het eigenlijk helemaal niet zo raar dat erover gepraat word... Ned 1, 2 en 3 zijn publieke omroepen, daar gaan ze OOK over. En als ze het dus over televisie hebben, betekent niet dat ze het niet OOK over andere dingen hebben...

Er zijn veel mensen die tv kijken, voor die mensen is tv een deel van hun leven, net als internet voor sommige anderen en het skatepark weer voor anderen... Als de gemeente ineens besluit dat er wel genoeg speeltuinen zijn en er een paar weg doen, zou daar ook over gepraat worden toch?
Het grootste probleem bij het verdwijnen van lingo is de argumentatie. Lingo wordt bekeken door 800.000 mensen, dat zijn vééél mensen, maar het wordt weggehaalt omdat het voornamelijk ouderen zijn die ernaar kijken. Dat vind ik persoonlijk een BELACHELIJKE reden, daarom mag er van mij best over gepraat worden. Uiteraard zijn andere dingen ook belangrijk, of zelfs belangrijker, maar ik snap niet dat mensen nu zo imo kortzichtig reageren als het een keer niet over de oorlog in afghanistan gaat (bij wijze van spreken).
d
davieLid
01-01-2024, 00:00
#7
Is Ned1 dan een jongere zender? Wat een onzin!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."