Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIn coma door heel zuivere heroine

In coma door heel zuivere heroine

14 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
s
stuikerkenLid
01-01-2024, 00:00
#1
Junkies laten vriend in coma achter
De onderzoeksrechter in Dendermonde heeft gisteravond twee jongemannen aangehouden op verdenking van heroïnebezit en schuldig verzuim. De twee lieten een 16-jarige vriend die in een coma raakte nadat ze samen heroïne gebruikten achter op een bankje in Lede. Een derde minderjarige wordt voorgeleid bij de jeugdrechter, meldt het parket van Dendermonde.

Levensgevaar
De feiten kwamen aan het licht toen de 16-jarige jongen vrijdag door zijn vader werd binnengebracht in het ziekenhuis van Aalst. De tiener was in coma geraakt als gevolg van druggebruik en verkeerde in levensgevaar. Hij werd buiten bewustzijn aangetroffen op een bankje niet ver van zijn ouderlijke woning in Lede.

Uit de coma
De jongen is gisteren uit zijn coma ontwaakt. Hij verklaarde aan de politie dat hij met drie vrienden naar Antwerpen was gereden om heroïne te kopen. De vier gebruikten samen de drugs, maar alleen de 16-jarige werd onwel en raakte buiten bewustzijn. Zijn junkievrienden lieten hem achter op het bankje.

Aangehouden
De politie kon de drie gisteren oppakken en ze werden aangehouden door de onderzoeksrechter. Het gaat om een 24-jarige en een 18-jarige jongeman. Ze worden verdacht van het bezit van heroïne ten aanzien van minderjarigen en schuldig verzuim. De derde vriend is nog minderjarig en zal voor de jeugdrechter moeten verschijnen. (belga/hln)
Q
QocaïneLid
01-01-2024, 00:00
#2
oh oh oh oh... ongelofelijk. 16 jaar!
P
Play_bunnyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Beetje vreemd, die jongen van 24 jaar. Zit op zich wel veel leeftijdsverschil tussen. Daarnaast, hij zou toch de risico's enzo moeten weten.

En voor de andere jongen die in coma lag, die heeft het niet echt getroffen. Lekker dan zulke vrienden, ben je mooi klaar mee.
s
stuikerkenLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hmm ik weet er wel meer af. Die 24 jarige wou hem achterlaten terwijl die 2 andere naar z'n ouders wouden gaan maar ze mochte niet van diene van 24, en die van 16 hmm eigen schuld zou ik zeggen als die anderen 20X zeggen als je niet meer kan stopte.
n
needlefreakLid
01-01-2024, 00:00
#5
Triestige zaak. Dat is nu iets dat ik nooit zal doen, heroïne gebruiken met minderjarigen. Gelukkig heeft die jongen van 16 het overleefd. Weet iemand of hij iets overgehouden heeft aan z'n coma? Waarschijnlijk niet als het maar 1 nacht was? Ik heb 2 dagen in de coma gelegen van een overdosis heroïne en ik zit nog steeds met de gevolgen.
P
Play_bunnyLid
01-01-2024, 00:00
#6
als dat waar is, dan vind ik die 24-jarige echt een.... ik zal het niet zeggen, ik zal netjes blijven :).
Sorry hoor, maar dan ben je echt met verkeerde dingen bezig.
K
KimLid
01-01-2024, 00:00
#7
seriues 16ven hero dan ben je dom
M
Mindless1985Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik vind het eigenlijk dommer als je op je 20e of ouder aan heroine gaat beginnen.
s
stuikerkenLid
01-01-2024, 00:00
#9
needlefreak zei:
Triestige zaak. Dat is nu iets dat ik nooit zal doen, heroïne gebruiken met minderjarigen. Gelukkig heeft die jongen van 16 het overleefd. Weet iemand of hij iets overgehouden heeft aan z'n coma? Waarschijnlijk niet als het maar 1 nacht was? Ik heb 2 dagen in de coma gelegen van een overdosis heroïne en ik zit nog steeds met de gevolgen.
Klik om te vergroten...
Ik ken die jongen die in coma is geraakt. Hij heeft er niets aan overgehouden. Hier komt het verhaal van de minderjarige die er nog bij was, die ik ook ken.
Dus ze waren met z'n 4'en heroine gaan kopen in Antwerpen, ze gebruikten die in de auto en ja die jongen kan zo al tegen niet veel en iedereen zei alske genoeg hebt eje genoeg aja en hij bleef maart voort doen, dan is hij bewusteloos geraakt, daarop wou die jongen van 18(die is zowat m'n beste kameraad) en die minderjarige bij z'n ouders gaan, maar ze werden tegegehouden door de 24 jarige die aant het panikeren was, daarom hebben ze hem op een bankje achtergelaten, in de hoop dat hij wel wakker zou worden. De heroine waar het over gaat is ook heeeel zuiver, en die jongen die in coma was geraakt had nog niet veel hero gebruikt in z'n leven, dusja als je dan direct hele zuivere gebruikt, dan heb je wel veel kans dat je dit tegenkomt. Maarja het mocht eigelijk niet gebeurd zijn.. :(
Die jongen dat in coma is geraakt z'n ouders gebruiken overigens ook allebei drugs.
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#10
stuikerken zei:
Uit de coma
De jongen is gisteren uit zijn coma ontwaakt. Hij verklaarde aan de politie dat hij met drie vrienden naar Antwerpen was gereden om heroïne te kopen. De vier gebruikten samen de drugs, maar alleen de 16-jarige werd onwel en raakte buiten bewustzijn. Zijn junkievrienden lieten hem achter op het bankje.
Klik om te vergroten...

Klinkt een beetje verontwaardig, werd jij daar toevallig achter gelaten?
G
GewoonVOLLid
01-01-2024, 00:00
#11
stuikerken zei:
Junkies laten vriend in coma achter


Zijn junkievrienden lieten hem achter op het bankje.
Klik om te vergroten...


Hahaha. :rolleyes:
n
needlefreakLid
01-01-2024, 00:00
#12
hij bleef maart voort doen, dan is hij bewusteloos geraakt, daarop wou die jongen van 18(die is zowat m'n beste kameraad) en die minderjarige bij z'n ouders gaan, maar ze werden tegegehouden door de 24 jarige die aant het panikeren was, daarom hebben ze hem op een bankje achtergelaten, in de hoop dat hij wel wakker zou worden.
Klik om te vergroten...

Heb ik al dikwijls gehoord dat zulke dingen gebeuren. Jammergenoeg.
Heb zelf nog geweten dat er een groepje (junks) heroïne aan het gebruiken was bij een junk thuis. Die junk krijgt een overdosis en die andere gasten roven heel z'n appartement leeg en laten hem dood achter.
:smilingimp:
s
stuikerkenLid
01-01-2024, 00:00
#13
zommes zei:
stuikerken zei:
Uit de coma
De jongen is gisteren uit zijn coma ontwaakt. Hij verklaarde aan de politie dat hij met drie vrienden naar Antwerpen was gereden om heroïne te kopen. De vier gebruikten samen de drugs, maar alleen de 16-jarige werd onwel en raakte buiten bewustzijn. Zijn junkievrienden lieten hem achter op het bankje.
Klik om te vergroten...

Klinkt een beetje verontwaardig, werd jij daar toevallig achter gelaten?
Klik om te vergroten...
Haha nee hoor :P
Zijn gwn toevallig 3 mensen bij betrokken die ik ken. M'n beste kameraad is die 18 jarige, die van 15 is ook nog een kameraad en die 24 jarige ken ik helemaal niet. En diegene die in coma is geraakt ken ik van zien.

En overigens het is een artikel dat op hln.be stond dus het is niet mijn verhaal ofzo :)
G
GewoonVOLLid
01-01-2024, 00:00
#14
* Lig nog steeds in een deuk om het woord junkies :mrgreen: *
n
needlefreakLid
01-01-2024, 00:00
#15
GewoonVOL zei:
* Lig nog steeds in een deuk om het woord junkies :mrgreen: *
Klik om te vergroten...
:mrgreen:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."