Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHonderden arrestaties bij Dancefeest Black

Honderden arrestaties bij Dancefeest Black

6 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
6
68899Lid
01-01-2024, 00:00
#1
15 juli 2007, 15:58 (9 reacties) www.home.nl

AMSTERDAM (ANP) - Bij het dansevenement Black, dat zaterdagnacht in de Amsterdam ArenA werd gehouden, heeft de politie 308 mensen gearresteerd. Dat heeft de politie zondagmiddag laten weten. De meeste verdachten waren volgens de politie in het bezit van verdovende middelen.

Vier verdachten werden gearresteerd voor handel in verdovende middelen en een aantal voor mishandeling, openbare dronkenschap, belediging en vernieling.

De politie controleerde streng tijdens het dancefeest. Alle gasten werden voor binnenkomst gecontroleerd door drugshonden. Van de 308 verdachten konden 174 bezoekers uiteindelijk toch genieten van het dansevenement omdat zij geen of een niet strafbare hoeveelheid softdrugs bij zich hadden. 88 gasten die een hoeveelheid harddrugs bij zich hadden worden daarvoor niet vervolgd, maar mochten de ArenA niet in.

Sfeer

Het dansevenement trok dit jaar 23.445 bezoekers. Volgens de politie was er, op een aantal kleine vechtpartijen aan het einde van het feest na, sprake van een goede sfeer. In totaal werden 24 geldboetes opgelegd ter waarde van 6400 euro.

Drie jongeren kregen ter plaatse een taakstraf opgelegd. Er zijn 19 verdachten in verzekering gesteld en zij worden maandag voorgeleid aan de officier van justitie.




Zijn via ingang M naar binnen gegaan , heb geen hond of politie gezien. Iemand problemen gehad deze avond? Vond het een super feest .. Zany en Vince waren top. :wave:
a
aXXisLid
01-01-2024, 00:00
#2
308 waarvan de helft dus niks had, lekker zwartmaken weer die party's, ga zo door jongens. Ik ging bij J erin stond veel politie en een drugshond dus je hebt geluk gehad :wink: Feestje zelf was top ja.
S
SperSIZEboonLid
01-01-2024, 00:00
#3
ik snap sowieso niet dat je bij de fouillering betrapt wordt :grin: ik ga nu 7 jaar naar feesten en ze hebben nog nooit wat gevonden :)
S
SperSIZEboonLid
01-01-2024, 00:00
#4
gaat steeds verder met de politie op housefeesten.

ga de echte criminaliteit aanpakken en laat ons lekker feestvieren
T
TazzieLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zijn er drugshonden die getraind zijn om xtc (of de speed in xtc) te ruiken ?

Feit is wel dat er in ons fijne NL een harder beleid gevoerd wordt. Jammer dat er van de zogenaamde tolerante maatschappij weinig overblijft.

Zelfde gebeurd nu met de discussie over het verbod op paddo's.
Een aantal incidenten met buitenlanders die flippen op alcohol , wiet en paddo's samen en met wat pech worden alle paddo's onder de opiumwet gezet :( .

De politie je beste vriend ? Ik denk dat dat gold toen bromsnor op zn fiets door het dorp reed , maar nu echt niet meer.
P
Play_bunnyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Er zijn maar heel weinig drugshonden in Nederland die voornamelijk in de havens en de vliegvelden worden ingezet.
Veel van de honden die worden ingezet zijn beveiligingshonden van de politie. Feit is dat honden reageren op angst en mensen die een politiehond zien worden angstig.
Op het journaal (ik geloof van RTV-NH) hadden het over passieve drugshonden. Die zullen wel iets getraind zijn op drugshonden, maar niet zo erg als echte drugshonden. Althans, het lijkt mij dat er dan ook andere drugshonden zijn :)

Wat ik altijd raar vind, is dat mensen die bij fouillering betrapt worden met softdrugs wel het feest binnenmogen nadat de softdrugs is afgenomen, maar mensen die bij fouillering betrapt worden met harddrugs niet het feest binnenmogen nadat de harddrugs is afgenomen (als het gaat om gebruikershoeveelheden).
J
Jan janssenLid
01-01-2024, 00:00
#7
SperSIZEboon zei:
ik snap sowieso niet dat je bij de fouillering betrapt wordt :grin: ik ga nu 7 jaar naar feesten en ze hebben nog nooit wat gevonden :)
Klik om te vergroten...

I agree :mrgreen: :wave:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."