Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
漏 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums27 Rotterdamse coffeeshops moeten dicht

27 Rotterdamse coffeeshops moeten dicht

10 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
D
DinaatjuhLid
01-01-2024, 00:00
#1
Serenity zei:
Ik vind dan trouwens wel, dat ze 贸贸k de lokale snoepwinkeltjes weg moeten halen van scholen.
Klik om te vergroten...

Ja, laten we beginnen met onze kinderen goed en gezond voedsel te geven.
Schoolkantines stellen echt helemaal niets voor in Amsterdam, als er uberhaupt al eentje is en idd niet alleen maar een snoepautomaat. :angry:
E
EllesdeeLid
01-01-2024, 00:00
#2
De Rotterdamse gemeenteraad heeft in de nacht van donderdag op vrijdag ingestemd met de sluiting van 27 coffeeshops. Die staan te dicht bij scholen in het speciaal en voortgezet onderwijs, en het middelbaar beroepsonderwijs. De maatregel gaat op 1 januari 2009 in.

De Rotterdamse coffeeshops mogen zich vanaf 2009 niet binnen een straal van 200 meter hemelsbreed en 250 meter loopafstand van de scholen bevinden. De ondernemers krijgen geen vergoeding en mogen zich niet elders in de stad vestigen.

De raad nam wel een motie aan van de collegepartijen PvdA, GroenLinks, CDA en VVD waarin de burgemeester wordt opgedragen de raadsleden nog dit jaar te informeren over alle vormen van overlast die ontstaan na de sluiting van de coffeeshops.

Een motie van de oppositiepartijen SP, Leefbaar Rotterdam en D66 om het huidige coffeeshopbeleid ongewijzigd te laten en de 27 zaken open te houden, haalde het niet.

Het ontmoedigen van softdrugsgebruik onder jongeren is niet alleen Rotterdams beleid. Zowel in het Rotterdams collegeprogramma als in het regeerakkoord staat dat het aantal coffeeshops in de buurt van scholen omlaag moet.

Bron: ANP/fok.nl
-
-spaceman-Lid
01-01-2024, 00:00
#3
ok ff wat verder lopen...wtf is dit nou weer... dat helpt de kinders toch niet van wiet/hasj af?
D
DinaatjuhLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik ben zo bang dat ze ook zoiets in Amsterdam gaan doen, de honden.
R
Radeon915Lid
01-01-2024, 00:00
#5
het enigste voordeel dat ze daar uit halen is misschien dat de jeugd een betere conditie krijgt omdat ze verder moeten lopen/fietsen... :openmouth:
S
SerenityLid
01-01-2024, 00:00
#6
Het gaat er meer om dat de leerlingen niet worden afgeleid en de schoolprestaties beter moeten worden. Ergens ben ik het er wel mee eens, maar aan de andere kant vind ik het aanstellerij.
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hypocrisie van de allerhoogste plank. Alsof die jongeren nu minder gaan blowen. Er ontpoppen zich nu gewoon een paar thuisdealers die nou die koters wel aan hun drugs kunnen helpen, met alle risico's van dien.

Mensen die dat soort hypocriete schijtpolitiek toepassen zijn al uitgeluld als ze gewoon even kijken naar landen waar hasj/wiet al helemaal verboden is en zien dat de drugsproblematiek net zo groot is.
Z
ZI09Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Radeon915 zei:
het enigste voordeel dat ze daar uit halen is misschien dat de jeugd een betere conditie krijgt omdat ze verder moeten lopen/fietsen... :openmouth:
Klik om te vergroten...
:mrgreen:
S
SerenityLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik vind dan trouwens wel, dat ze 贸贸k de lokale snoepwinkeltjes weg moeten halen van scholen. Nederland werd toch te dik?
Ik vind dit net zo'n voorbeeld, als je zo'n actie start (kinderen een goede scholing blablablabla) doe het dan goed.
K
KimLid
01-01-2024, 00:00
#10
Laat ze eerst eens dat vertiefte onderwijs systeem hier aan gaan pakken
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Er zijn sowieso echt ontzettend veel problemen die vele malen groter zijn waar ze helemaal niks aan doen, bijvoorbeeld kinderen met zware gedragsproblemen die bij gebrek aan opvang maar in de jeugdgevangenis worden gestopt. Waarom doen ze daar niet eens iets aan?
Of een verbetering van het onderwijs systeem zelf, dat zou inderdaad ook niet misplaatst zijn nu.

Maar nee, ze gebruiken de war on drugs als excuus om er bezorgd over hun mensen uit te zien terwijl ze er werkelijk alleen maar mee verbergen wat ze werkelijk laten liggen.

Walgelijk gewoon.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."