Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMinister Klink komt over twee weken met 'paddoplan'

Minister Klink komt over twee weken met 'paddoplan'

12 antwoorden
1 weergaven
18-5-2026
R
Radeon915Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Minister van Volksgezondheid Ab Klink (CDA) beslist over twee weken hoe hij het gebruik van paddo's gaat aanpakken. Dat zei de bewindsman donderdag na afloop van de begrotingsraad.

Klink overweegt onder meer een leeftijdgrens in te stellen voor de koper van paddo's. Het aantal winkels waar de drugs verkrijgbaar zijn, zou moeten worden ingeperkt. Toeristen krijgen mogelijk meer voorlichting over de risico's die aan de consumptie van paddo's kleven.

Volgens de Amsterdamse GGD is het aantal paddo-ongevallen de laatste drie jaar sterk toegenomen. Het lijkt erop dat het probleem alleen in Amsterdam speelt. Volgens het VLOS, de Vereniging Landelijk Overleg Smartshops, zou het toegenomen aantal incidenten veroorzaakt zijn doordat er jaarlijks meer toeristen naar Amsterdam komen. Deze zijn jong, spenderen meestal niet meer dan een weekend in de hoofstad, en willen dan vanalles proberen.

Klink maakt momenteel de afweging onder welke wet de paddo's moeten vallen en of er een algemeen verbod komt op de drug.

klikje
d
dka983392hsadjkxapopsxaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Kut.. snel zijn.
R
Radeon915Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Toch heb ik eerder het idee dat ze de regels aan gaan passen ipv verbieden..

en anders gaan we gewoon massaal kweken :beer:
S
SolidiusLid
01-01-2024, 00:00
#4
Radeon915 zei:
...en anders gaan we gewoon massaal kweken :beer:
Klik om te vergroten...

Precies, gewoon invriezen XD
J
Jan janssenLid
01-01-2024, 00:00
#5
kaalkopje zei:
leeftijdgrens en goede duidelijke voorlichting is idd prima
Klik om te vergroten...



helemaal mee eens :smoke:
D
DeliriumLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik vind het ook wel goed als er een leeftijdsgrens komt, betere voorlichting en minder verkoopplaatsen.

Paddestoelen liggen zelfs in de koelingen van souvenierwinkels, belachelijk :openmouth:
B
BrandonLid
01-01-2024, 00:00
#7
Solidius zei:
Radeon915 zei:
...en anders gaan we gewoon massaal kweken :beer:
Klik om te vergroten...

Precies, gewoon invriezen XD
Klik om te vergroten...

Als je het niet legaal kan krijgen, loopt het vanzelf wel over naar het illigale circuit :confused:

kaalkopje zei:
leeftijdgrens en goede duidelijke voorlichting is idd prima
Klik om te vergroten...

Idd, dat is veel beter.
P
Play_bunnyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Het klinkt inderdaad alsof ze eerst de regels gaan aanpassen. Mocht dat niet helpen dan kan een verbod altijd nog, lijkt me zo. Ik ben zeer benieuwd wat er gaat gebeuren.
G
GoanautLid
01-01-2024, 00:00
#9
'De toename lijkt zich alleen af te spelen in Amsterdam' ... en zelfs dat nog niet eens volgens mij. De media besteedt er meer aandacht aan ja, omdat de regering dat goed uit komt.
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#10
Zou niet zo leuk zijn als er een verbod komt.
Of leeftijdsgrens.. (kindereb van 8 natuurlijk niet enzo )
:rolleyes:
G
GoanautLid
01-01-2024, 00:00
#11
Nou, een leeftijdsgrens van 18 of 21 jaar zou ik geen probleem vinden. Nu is er ook al een soort van grens van 18 jaar die smartshops hanteren (althans hier in het zuiden van het land).
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Een leeftijds grens vind ik prima in principe, zelfs al ben ik zelf maar 17. Ik kan best een paar maanden wachten, en desnoods zelfs iets langer. Als het maar niet verboden wordt vind ik haast alles best.
D
Dr. TommyLid
01-01-2024, 00:00
#13
leeftijdgrens en goede duidelijke voorlichting is idd prima

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."