Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOud-parachutist wil sneller dan geluid

Oud-parachutist wil sneller dan geluid

8 antwoorden
1 weergaven
18-5-2026
f
flipkonijnLid
01-01-2024, 00:00
#1
Benieuwt hoe die kan ademen aan zo'n snelheid lukt dat toch niet? :confused:
M
Marten!Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Oud-parachutist wil sneller dan geluid
Uitgegeven: 22 april 2008 06:53

PARIJS - Een 64-jarige ex-parachutist van het Franse leger wil met een recordsprong uit 40.000 meter hoogte de geluidsbarrière doorbreken.
Michael Fournier doet zijn poging eind mei boven Canada. De voormalige officier springt uit een capsule die hangt aan een met helium gevulde luchtballon.
Hij zal een speciaal ontwikkeld beschermingspak dragen.

Vier wereldrecords
Fournier wil vier wereldrecords vestigen: de snelste vrije val met ongeveer 1500 kilometer per uur (1,3 keer de snelheid van het geluid); de langste vrije val; de hoogste afsprong en de hoogste vlucht van een mens in een ballon.
-------------------------------------

Ik ben erg benieuwd wat er van hem over blijft als z'n parachute niet open gaat :openmouth:
j
jajaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Gewoon, sowieso geen parachute mee,
B
Black RoninLid
01-01-2024, 00:00
#4
Klink wel stoer. Als ie hoog genoeg is zou hij idd meer snelheid kunnen halen. In de lagere delen van de atmosfeer remt ie juist af, dus zelfs geen parachute helpt dan niet. :wink: Ik vraag me alleen af of het wel gezond is om zo hard te gaan.
t
takedown84Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Black Ronin zei:
Klink wel stoer. Als ie hoog genoeg is zou hij idd meer snelheid kunnen halen. In de lagere delen van de atmosfeer remt ie juist af, dus zelfs geen parachute helpt dan niet. :wink: Ik vraag me alleen af of het wel gezond is om zo hard te gaan.
Klik om te vergroten...

haha, dat denk ik niet
maar jij pakt drugs... ook niet gezond :tongueout:
F
FezzLid
01-01-2024, 00:00
#6
Marten! zei:
Ik ben erg benieuwd wat er van hem over blijft als z'n parachute niet open gaat :openmouth:
Klik om te vergroten...

Ik denk dan dat hij de aarde uit zijn baan zal knallen :grin:
M
MudkipLid
01-01-2024, 00:00
#7
Marten! zei:
Ik ben erg benieuwd wat er van hem over blijft als z'n parachute niet open gaat :openmouth:
Klik om te vergroten...

Ik ben dan benieuwd wat er van de gene over blijft die rustig over staat loopt, en die gast met 1500 KM/H op z'n hoofd krijgt :grin:
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#8
flipkonijn zei:
Benieuwt hoe die kan ademen aan zo'n snelheid lukt dat toch niet? :confused:
Klik om te vergroten...

Hij zal wel in een ruimtepak zitten he.
p
phyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Wacky zei:
flipkonijn zei:
Benieuwt hoe die kan ademen aan zo'n snelheid lukt dat toch niet? :confused:
Klik om te vergroten...

Hij zal wel in een ruimtepak zitten he.
Klik om te vergroten...

Als je je mond open houdt komt het lucht vanzelf wel binnen. Grote kans dat hij explosieve scheten laat met die luchtsnelheid. Het is alleen vervelend dat er op 40.000 m hoogte geen zuurstof is...

Zuurstofvoorziening dus.
Zie: 'Hij zal een speciaal ontwikkeld beschermingspak dragen.'

Had niet iemand al zoiets gedaan?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."