Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDagelijks jointje niet ongevaarlijk (kennislink.nl)

Dagelijks jointje niet ongevaarlijk (kennislink.nl)

9 antwoorden
1 weergaven
18-5-2026
A
AllolalieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Lijkt me geen gedegen onderzoek met maar zo enkele testpersonen.....Try again :wave:
j
jcpLid
01-01-2024, 00:00
#2
Oi! :)

http://www.kennislink.nl/web/show?id=203838

Vetzuur stapelt op
De wetenschappers bekeken bloedmonsters van 18 grootgebruikers (personen die 29 van de 30 dagen minimaal één jointje rookten) en 24 mensen die geen marihuana gebruikten. Na correctie voor afkomst, geslacht, alcoholgebruik en het gebruik van sigaretten, bleek de eerste groep een hoge concentratie apoC-III in het bloed te hebben. Dit eiwit is normaal gesproken verantwoordelijk voor de afbraak van vetzuren (waaronder cholesterol). THC stimuleert de productie van apoC-III, waardoor er teveel van dit eiwit in het bloed terecht komt en de vetzuren slecht worden afgebroken.
Klik om te vergroten...

Dit stukje beschrijft het onderzoek... De stelling van het artikel is wel erg voorbarig.... :rolleyes:
d
dfssdfdeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Huh? Stof A breekt stof B af, dus zou veel stof A dan niet meer stof B afbreken? :confused:
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#4
blalblabla...met alcohol val je bij je 60ste om.
gaan we daar ook iedere dag een nieuw research voor beginnen met indirecte risico eigenschappen?..
owell..March on
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#5
pipoxyz zei:
blalblabla...met alcohol val je bij je 60ste om.
gaan we daar ook iedere dag een nieuw research voor beginnen met indirecte risico eigenschappen?..
owell..March on
Klik om te vergroten...

Moet je zelf weten, je zult jezelf nog wel tegen komen denk ik zo als je er zo over denkt!
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik weet niets van vetzuren enzo, maar ik kan wel vertellen dat ik een erfelijk te hoog cholesterol heb, daar medicijnen voor heb (lipitor) en dat ik elke dag blow.

De medicijnen werken prima, cholesterol is op het niveau waar het moet zijn, en blowen lijkt dus geen probleem te zijn :)
t
takedown84Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Allolalie zei:
Lijkt me geen gedegen onderzoek met maar zo enkele testpersonen.....Try again :wave:
Klik om te vergroten...

waarom spreekt iederen hier drugs goed?
als ze zo een onderzoek naar alcohol zouden doen dan zou iedereen hier beginnen roepen: jah, het bewijs dat alcohol ook heel slecht is...
aanvaard nu eens dat drugs ook slecht zijn, en in de meeste gevallen slechter dan alcohol....
:beer:
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ja, en mijn oma loopt rond met plastic tieten!
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#9
DarkScope zei:
pipoxyz zei:
blalblabla...met alcohol val je bij je 60ste om.
gaan we daar ook iedere dag een nieuw research voor beginnen met indirecte risico eigenschappen?..
owell..March on
Klik om te vergroten...

Moet je zelf weten, je zult jezelf nog wel tegen komen denk ik zo als je er zo over denkt!
Klik om te vergroten...
weet je....Jij zult je zelf nog wel tegenkomen wanneer je d'r achterkomt dat er stemmingmakend een fundament is gelegd voor het opheffen van het gedoogbeleid. Men is internationaal het ene research na het andere research aan het uitpoepen tov de gevaren van cannabis, maar de complete context is verloren.
In nederland betekend dit straks dat wiet niet langer onder de noemer 'aanvaardbaar hoog risico' zal vallen, en koffieshops gaan verdwijnen.
maar,...
Wedden dat maandelijks een Whopper een groter gevaar voor mijn hart is dan elke dag wiet
..om maar te zwijgen over koffie.
koffiebla zei:
. .. de veranderingen die koffie in het lichaam teweegbrengt, zouden vervolgens kunnen leiden tot een grotere kans op hart- en vaatziekten
Klik om te vergroten...
http://www.food-info.net/nl/national/ww-koffie.htm#A8

tenzij ze in het research gebruik hebben gemaakt van een correctiemodel tov veronderstelde vette vreetkicks (zoals bij die canadese rookvergelijking) heeft dit research slechts aangetoont dat wiet even schadelijk is als koffie.
Maar dat wisten we allang.
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#10
Het positieve aan blowen is dan weer dat het cellen niet muteert, zoals roken (waardoor ze ongecontroleerd vermenigvuldigen en er dus kanker ontstaat) maar dat ze de cellen vernietigen! Minder kans op kanker!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."