Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDeense studenten eten kat

Deense studenten eten kat

27 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#1
Jij bent vast een eerste klas wijsneus die veel word/werd gepest op school.
Maar ergens mag ik je wel :wink:
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#2

Deense studenten zijn van de populaire site Facebook afgegooid nadat ze foto's plaatsen van het koken en opeten van een kat.

De studenten van een journalistiekopleiding in Denemarken protesteerden met hun maaltijd tegen de manier waarop koeien en varkens worden behandeld. De wilde kat was neergeschoten door een boer die het aantal zwerfkatten op zijn erf onder controle wilde houden. Het dier heeft niet geleden, claimen de studenten, en was bovendien bereid door een topkok.

De studenten plaatsen foto's van hun actie op Facebook. Na protesten werd het account afgesloten. De studenten zijn teleurgesteld. "We willen dat mensen nadenken over wat ze in hun mond toppen," zei een van de studenten in een Deense krant. "Het is hypocriet dat we wel geld uitgeven aan onze huisdieren, maar daarna het goedkoopste vlees kopen, gemaakt van een varken met een vreselijk leven. En waarom is een kat eten erger dan een varken?"

Dierenrechtactivisten hebben de actie veroordeeld. "Dit is een hele slechte manier om aandacht te trekken voor dierenleed."
Klik om te vergroten...
http://www.depers.nl/opmerkelijk/211681 ... n-kat.html
A
AdrenochroomLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik vind het eigelijk wel een toffe actie! :grin:
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#4
ik eigenlijk ook wel :grin:
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik had het vorige week ook gezien xD

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/ ... 016927.ece
Hvad gør man, hvis man man vil sætte fokus på dyrevelfærd? En gruppe journaliststuderende fra Århus besluttede sig for, at den bedste måde var at skaffe en død kat og spise den. Og derefter lægge billederne på nettet og skrive en artikel i studenterbladet Citat.

Katten blev flået og tilberedt af en kok fra en cafe i Århus, hvorefter de journaliststudernede spiste kødet, der var tilberedt med tomat, grøntsager og rødvin.

- Det smager lidt af kylling. Først. Bagefter sådan lidt af pels. En anelse sej i kødet. Lårbenet kan anbefales til madpakken, skriver en af de studerende på den Facebook-profil, der huser billeder, opskrifter og reaktioner på projektet.

Kok Nikolai Madsen har ingen kvaler med at tilberede en kat.

- Jeg synes egentlig, der er lidt pjattet at blive forarget over, at man har lyst til at tilberede en kat. For mig er en kat sovel som en kanin bare kød, bare mad, siger han i artiklen i citat.

'Ren provokation'
Gruppens katte-ret har vagt forargelse hos Dyrenes Beskyttelse og en bruger på gruppens Facebook-profil.

- Jeg synes jeres projekt 'slagt en kat' virker som en ren og skær provokation for selv at blive lagt mærke til og for at blive husket i flere år frem i de kredse hvor det måtte være nødvendigt for jer at blive set og hørt, skriver Birgitte Wolff blandt andet på gruppens profil.

Gruppen fik katten af en landmand, som skød den for at holde bestanden nede.

Facebook slettede i går billederne og beskrivelsen af katte-spisningen.
Klik om te vergroten...
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#6
Beter dan dat ze een kat gaan neuken.
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ja ik, als beschermheer van kannen, vind ook duidelijk dat ze geen kan moeten neuken :wink:
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dreadlock; het feit dat jij je ogen als een instrument gebruikt, waarmee je mijn texten onder de loep legt; is al genoeg om de volgende conclusie te trekken: Jij ziet mij als concurrentie, die nu in een zwakke positie staat hier op het forum. Jij schopt me gewoon na.
Zegt de schizofreen :mrgreen:
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#9
Doe maar tof dat je Deens kunt lezen Bas :P
F
Funky MonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Waarom de fuck worden ze van school gekicked? In china eten ze ook katten... in de 2de wereldoorlog aten ze ook katten? Waar de fuck maken die sukkels zich druk om? :confused:

Of je nou een schaap, koe of kat eet ik zie het verschil niet... zolang ze maar geen kat pakken die ik ken :hearteyes:
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#11
jcutter zei:
Dreadlock; het feit dat jij je ogen als een instrument gebruikt, waarmee je mijn texten onder de loep legt; is al genoeg om de volgende conclusie te trekken: Jij ziet mij als concurrentie, die nu in een zwakke positie staat hier op het forum. Jij schopt me gewoon na.
Zegt de schizofreen :mrgreen:
Klik om te vergroten...
Ik denk dat je niet snapt wat concurrentie is :tongueout:

oh jah en ooit weleens van de frase; "LOL INTERNET!!!!!111elf!11!1" gehoord?
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#12
jcutter zei:
Jij bent vast een eerste klas wijsneus die veel word/werd gepest op school.
Maar ergens mag ik je wel :wink:
Klik om te vergroten...
Zoveel werd ik niet gepest hooguit op de basisschool. Maar de /care is groot. Gepeste mensen zijn ook meestal geen wijsneuzen trouwens.
F
Funky MonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik ben geen wijsneus... ik heb er een! :mrgreen:
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#14
Nick de Neger zei:
Ik ben geen wijsneus... ik heb er een! :mrgreen:
Klik om te vergroten...
..of heb je cutter 50 euri gegeven?
F
Funky MonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#15
pieter-b zei:
Nick de Neger zei:
Ik ben geen wijsneus... ik heb er een! :mrgreen:
Klik om te vergroten...
..of heb je cutter 50 euri gegeven?
Klik om te vergroten...
*is de weg nu officieel kwijt* :confused:

Maar ehh... hoezo de fuck zou ik jc 50 euro geven? :openmouth:
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#16
Nick de Neger zei:
pieter-b zei:
Nick de Neger zei:
Ik ben geen wijsneus... ik heb er een! :mrgreen:
Klik om te vergroten...
..of heb je cutter 50 euri gegeven?
Klik om te vergroten...
*is de weg nu officieel kwijt* :confused:

Maar ehh... hoezo de fuck zou ik jc 50 euro geven? :openmouth:
Klik om te vergroten...
naja..hij had zichzelf hier op het forum toch al meermaals voor 5 tientjes aangeboden.
aangezien hij en deadlock in deze thread beide de wijsneus spelen, zou jij dus over een wijsneus hebben beschikt als je jc voor een half uurtje had ingehuurd :P
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#17
Beetje vergezocht hoor :P
F
Funky MonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Hij zit vast aan de pep ofzo :rolleyes: :P

Ik bedoelde gewoon me neus ^^ Hij wijst naar het scherm momenteel =p
p
phyLid
01-01-2024, 00:00
#19
Nick de Neger zei:
pieter-b zei:
Nick de Neger zei:
Ik ben geen wijsneus... ik heb er een! :mrgreen:
Klik om te vergroten...
..of heb je cutter 50 euri gegeven?
Klik om te vergroten...
*is de weg nu officieel kwijt* :confused:

Maar ehh... hoezo de fuck zou ik jc 50 euro geven? :openmouth:
Klik om te vergroten...

volgens mij wil je dat antwoord niet weten :wink:

tjah omdat we een kat als huisdier houden mag je hem opeens niet eten. Net als honden. Hond is best lekker overigens :wink:

conclusie:
Misschien moet iedereen maar eens een koe als huisdier nemen.
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#20
over huisdiertjes gesproken...
wat vind je dan van deze lieve mini varkentjes

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."