#1
Ik had het vorige week ook gezien xD
http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/ ... 016927.ece
http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/ ... 016927.ece
Hvad gør man, hvis man man vil sætte fokus på dyrevelfærd? En gruppe journaliststuderende fra Århus besluttede sig for, at den bedste måde var at skaffe en død kat og spise den. Og derefter lægge billederne på nettet og skrive en artikel i studenterbladet Citat.
Katten blev flået og tilberedt af en kok fra en cafe i Århus, hvorefter de journaliststudernede spiste kødet, der var tilberedt med tomat, grøntsager og rødvin.
- Det smager lidt af kylling. Først. Bagefter sådan lidt af pels. En anelse sej i kødet. Lårbenet kan anbefales til madpakken, skriver en af de studerende på den Facebook-profil, der huser billeder, opskrifter og reaktioner på projektet.
Kok Nikolai Madsen har ingen kvaler med at tilberede en kat.
- Jeg synes egentlig, der er lidt pjattet at blive forarget over, at man har lyst til at tilberede en kat. For mig er en kat sovel som en kanin bare kød, bare mad, siger han i artiklen i citat.
'Ren provokation'
Gruppens katte-ret har vagt forargelse hos Dyrenes Beskyttelse og en bruger på gruppens Facebook-profil.
- Jeg synes jeres projekt 'slagt en kat' virker som en ren og skær provokation for selv at blive lagt mærke til og for at blive husket i flere år frem i de kredse hvor det måtte være nødvendigt for jer at blive set og hørt, skriver Birgitte Wolff blandt andet på gruppens profil.
Gruppen fik katten af en landmand, som skød den for at holde bestanden nede.
Facebook slettede i går billederne og beskrivelsen af katte-spisningen.
