Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBoris van der Ham (D66) over de 'war on drugs'

Boris van der Ham (D66) over de 'war on drugs'

25 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
F
FratzlLid
01-01-2024, 00:00
#1
Aan de andere kant kun je de politieke modderpoel wel afkeuren, maar de realiteit is dat als je wat gedaan wilt krijgen dat je jezelf daar toch echt in zal moeten begeven.. Je kan er wel op blijven afgeven, maar dan krijg je niets bereikt en zal de 'gevestigde orde' gewoon blijven doen wat ze al doet.
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#2
Maar in je eentje in die modderpoel bereik je vrij weinig. Het is nu eerst zaak om zoveel mogelijk mensen te laten zien, dat het niet werkt om gewoon allemaal als egoïstische klootzakken alles maar te graaien. Omdat sommige mensen er gewoon enorm goed in zijn, en een economische elite vormen.

SP is overigens bij de vorige verkiezingen zwaar naar het midden getrokken. Je ziet vrijwel niets meer terug van hun echte communistische roots. Maar dat is misschien ook wel de juiste strategie nu. Zeker nu Nederland verrechtst moet je niet een al te radicale partij in de kamer zetten.
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#3
Pikachu zei:
Ik maak uit jouw verhaal op dat je wel wat voelt voor het communisme Shokora, klopt dat? Zo ja dan heb ik nog een paar leuke case-studies voor je: rusland, china, noord-korea. Kijk even hoe goed het daar werkte.
Klik om te vergroten...

Ik voel zeker wat voor het communisme, maar geef me liever andere marxistische theoriën waarbij anarchisme is geimplementeerd. Kijk bijvoorbeeld naar anarcho-syndicalisme, dat werkte behoorlijk goed in Spanje. Tot Franko en zijn groepje fascisten met veel geweld de 'overheid' om ver wierp en een fascistisch beleid in voerde.

Rusland, China, Noord-Korea zijn allemaal voorbeelden van gefaalde communistische regimes. Het is ooit begonnen met een communistische revolutie, maar al snel is deze gewurgd door iemand gecorrumpeerd door macht en geld. Laat Maoisme, Stalinisme en het 'communisme' van Noord-Korea heeft dan nu ook echt helemaal niets meer met communisme te maken.
T
TwilightLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik denk ook dat écht communisme vrijwel onmogelijk is om te bereiken.
Net zoals een echte democratie eigenlijk. Het gaat nooit helemaal eerlijk.

Echt communisme zou best goed zijn voor een land met veel welvaart, maar daar zitten al die elitaire figuren natuurlijk niet op te wachten.
e
evil_kermitLid
01-01-2024, 00:00
#5
de amerikaanse DEA (Drugs Enforcment Agency)heeft kopzorgen,na hun strijd tegen de zuid-amerikaanse cocaïne kartels te ontmantelen en hun plantages met chemicalïen uit te roeien hebben ze nu hun zinnen gezet op de nederlandse en belgische pillenboeren.de amerikaanse markt word overspoeld door het danspilletje uit de lage landen tot 2,5-3 miljoen stuks per week :openmouth: :openmouth: en er is meer vraag dan aanbod.belgische en nederlandse mensen die landen in Los Angeles,Miami en New York worden systematisch strenger gecontroleeerd voor smokkelen.elk jaar groeit de groep gebruikers met 1,8-2 miljoen mensen tussen 15-22 jaar de DEA en de nederlandse overheid werken al een tijdje samen om dit "probleem" aan te pakken.zonder noemenswaardige resultaten,de stroom blijft maar groeien.er is zelf sprake van een DEA cel op te richten in de haven van rotterdam om de drugs in en export te controleren.op nederlands grondgebied zijn nu al undercover DEA agenten op het terrein om "de grote vissen" achter slot en grendel te krijgen.de druk op den haag zeer groot zeker vanuit de us of a :grin: .nederlanders die verdacht worden op smokkel naar de verenigde staten worden zonder pardon uitgeleverd en moeten daar voor de rechter verschijnen.(het rechtssysteem is daar ook anders dan in nederland)hier mag men vb met undercoveragenten niemand uitlokken om partijen drugs te verkopen in amerika is dit geen enkel probleem.
T
TwilightLid
01-01-2024, 00:00
#6
Haha, wat fascinerend fanatiek blijven ze toch zeg.
Al die drugs smokkelaars lachen ze keihard uit. :grin:
(in hun gezicht)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."