Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPleidooi voor Suikerfeest als nationale feestdag

Pleidooi voor Suikerfeest als nationale feestdag

28 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
J
JudasLid
01-01-2024, 00:00
#1
Geef ze een vinger en voor je er erg in hebt worden er hier handen afgehakt. De protestant-christelijke minister Donner heeft enkele maanden geleden verklaard dat hij het mogelijk en aanvaardbaar vindt als hier in de nabije toekomst de sharia, de islamitische wetgeving, ingevoerd gaat worden :angry:

Zo'n suikerfeest als nationale feestdag is het begin van het einde. Het zal uitlopen op openbare stenigingen van 'ontrouwe' vrouwen en andere executies waarbij de christelijke machthebbers die een pact met de mohammedanen gesloten hebben om hun posities niet te verliezen het hoofd afwenden :smilingimp:



Gisteren heeft een rechtbank bepaald dat de fundamentalistische moslim en advocaat Mohammed Enaid niet hoeft op te staan voor de rechters. De sharia is dichterbij dan je denkt. :angry:
En dat is de grootse bedreiging voor vrijzinnige nederlanders van arabische origine :(
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#2
yeti zei:
Geef ze een vinger en voor je er erg in hebt worden er hier handen afgehakt. De protestant-christelijke minister Donner heeft enkele maanden geleden verklaard dat hij het mogelijk en aanvaardbaar vindt als hier in de nabije toekomst de sharia, de islamitische wetgeving, ingevoerd gaat worden
Klik om te vergroten...

Donner heeft gezegd dat de democratie het in principe mogelijk maakt dat de islamitische wetgeving hier ingevoerd word. Een hypothetisch antwoord op een vraag waarbij hij niet nagedacht had over de angstige burgers die nu moord en brand zouden schreeuwen. Het is écht alles behalve realistisch dat er hier ooit een Islamitische wetgeving wordt ingevoerd wordt. MAAR IN THEORIE ZOU HET KUNNEN.

Zo'n suikerfeest als nationale feestdag is het begin van het einde. Het zal uitlopen op openbare stenigingen van 'ontrouwe' vrouwen en andere executies
Klik om te vergroten...

Inderdaad, want met kerst worden hier ook allemaal mensen openbaar gekruisigd!

Gisteren heeft een rechtbank bepaald dat de fundamentalistische moslim en advocaat Mohammed Enaid niet hoeft op te staan voor de rechters. De sharia is dichterbij dan je denkt
Klik om te vergroten...

Dit is inderdaad wel heel erg fout.
J
JudasLid
01-01-2024, 00:00
#3
zommes zei:
Donner heeft gezegd dat de democratie het in principe mogelijk maakt dat de islamitische wetgeving hier ingevoerd word.
Klik om te vergroten...

Je beschreef in dit topic zelf al het proces van ontkerkelijking. Met dat ' in principe' & 'theoretisch' houdt de bestuurlijke protestant christelijke elite een slag om de arm om hun tanende machtspositie te kunnen consolideren. Het gaat echter al lang verder dan 'in principe':
De VU, de in A*dam gevestigde universiteit die altijd het bolwerk van de schijnheilige goegemeente geweest is, had met een enorme leegloop aan studenten te kampen: met welke noodgreep heeft het college van bestuur van dit benepen instituut - waar Balkenende, Rouwvoet, Donner en Bos afgestudeerd zijn - dit dreigende failliet opgelost? Inderdaad, met het starten van een imanopleiding bij de faculteit Theologie, met het openen van islamitische gebedsruimten in de universiteitsgebouwen en met het actief benaderen van de islamitische gemeenschap om zo nieuwe studenten te werven. En dat is gelukt!!! Loop er eens binnen en je vergeet dat je in A*DAM bent. Omringt door bebaarde jongemannen in djelaba en kuddes meiden met hoofddoekjes waant men zich in Teheran.

De christenen denken zo op het pluche te kunnen blijven zitten en de muzelmannen beseffen dat ze op deze wijze op de regentenzetels aan kunnen schuiven.

Onderschat de dreiging niet: de onontwikkelde boerenpummels die hier de baas spelen binnen de islamitische gemeenschap erkennen de nederlandse rechtsorde niet, of niet volmondig. De sharia heeft voor hen het eerste woord. De Koran komt voor de autochtone wetten: dat is de reden waarom vrouwelijke bestuurders geen hand krijgen. De strategie van het mohammedaanse netwerk dat de westerse cultuur probeert te ondergraven is niet om langs parlementaire weg democratische weg invloed te verwerven maar door de maatschappelijke instituten te infecteren met de leer van Mohammed en daar invloed en macht te verkrijgen.

Dit is geen poging om een doemscenario te funderen maar een droge analyse van bepaalde ontwikkelingen die zich afspelen. Aan toekomstvisioenen kan ik me eigenlijk niet wagen. Het lijkt me echter niet uitgesloten dat beschreven ontwikkelingen zich kunnen aanscherpen door een vijandige houding naar de van origine arabische gemeenschap toe. Historisch gezien hebben de arabieren veel waardevolle zaken deze richting opgestuurd: oa Sterrekunde, wiskunde, vertalingen van de in europa door monniken vernietigde filosofische erfenis van PLato en Aristoteles, verbluffende architectuur-en kunstvormen en last but not least lekkere pijnstillende substanties :P
De reis van al dit moois kwam mede tot stand door de hechte vriendschappen die tydens de kruistochten ontstonden tussen de Tempeliers en Arabische edellieden.

Laten we hopen dat we samen een nieuwe gemeenschap worden door de verstikkende normen van zowel Westerse als Oosterse religies achter ons te laten. Door ons niet als traditionele Hollanders of ware islamieten te zien en te gedragen maar door samen een bevolking te worden die zijn best doet om iets warms en liefdevols tot stand te brengen: een inspirerende samenleving waarin je vrij kan ademen en het beste in jezelf tot bloei kan laten komen. Wie de koran goed leest, merkt dat dit advies ook daarin al op schrift gesteld is:

'Wij hebben jullie tot volkeren en stammen gemaakt opdat jullie elkaar zouden kennen.'
(koran 49:13)

z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#4
yeti zei:
zommes zei:
'Wij hebben jullie tot volkeren en stammen gemaakt opdat jullie elkaar zouden kennen.'
(koran 49:13)
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...

Hele goeie reactie. Heel erg bedankt! Je bent een waardevol lid van het forum.

Toekomstbeelden kunnen we ons inderdaad beter niet aan wagen. Je hebt mijn kijk op het geheel wel veranderd, daar ga ik even over nadenken.

Het is inderdaad een ontzettend onheugelijk feit dat de van origine arabische inwoners van Nederland wellicht gebukt gaan onder de negatieve aandacht die getrokken wordt door de primitievere moslims.
J
JudasLid
01-01-2024, 00:00
#5
Thanx for the compliment...hoop dat we met zijn allen iets van de samenleving kunnen maken dat de term 'paradijs' benadert. :)
n
nicolaiLid
01-01-2024, 00:00
#6
Waarom zoek jij het probleem bij ons cultuur? Het is toch ons land? Onze opa's en oma's moesten hiervoor vechten.

zoals we dat nu ook doen? Zouden wij dan ook zoveel kunnen eisen? Zouden andere landen hun cultuur ook aan de onze aanpassen?
Klik om te vergroten...

opa`s en oma`s ja...dat is dus al sowieso 2 generaties geleden. het is tijd dat we terug gaan naar onze natuur...gewoon een ronde bol waar iedereen mag gaan en staan waar hij of zij wil. de mentaliteit; dit is ons nederland zou eigenlijk weg moeten varen...er is namelijk niks van ons bij, het is allemaal slechts onderdeel van de rest van de wereld, die we met 6 miljard mensen moeten delen...delen en dus niet scheiden.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#7
En hoe anderen dingen doen heeft niets te maken met wat wij moeten doen.

Tenminste, goede voorbeelden overnemen van andere landen, daar ben ik voor, maar slechte niet. Xenofobie is imo een slecht voorbeeld, zeker nu er al ruim een milioen allochtonen hier wonen. (vooruitkijken en de integratie problemen voorkomen door niet 40 jaar geleden al die gastarbeiders uit te nodigen had evt misschien nog een redelijk plan geweest, maar dat is nu duidelijk te laat)
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#8
Het idee van Wacky, de persoonlijk zelfgekozen feestdag, is eigenlijk prima.
Z
ZI09Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik las ergens tussendoor "zouden hun in hun cultuur ook zoiets voor ons doen"

Ik wil hier graag even vermelden dat dat juist het verschil in cultuur is, dat wij wel zo zijn dat we dat zouden doen.

Verder vind ik het een beetje een lastige kwestie. Aan de ene kant, als full time baan mannetje vind ik dat we echt verdomd weinig vrije dagen hebben. (blijkbaar onder het gemiddelde in verhouding met andere EU landen) dus een extra dagje, waarom zou ik dat weigeren, zou te gek voor woorden zijn natuurlijk.
+ik vind christelijke feestdagen ook nergens op slaan. Dit is gewoon een kwestie van "pakken wat je pakken kan"

Aan de andere kant is het gewoon te freaky voor woorden dat de politiek weer de popi-jpoi's wil uithangen tegenover de "andere cultuur".





Nee, ik ben er gewoon voor. Kom maar op met die vrije dag. Moslims zien ook dat de politici gewoon schijnheilig bezig zijn. Het gaat ze volgens mij niet veel opleveren. +WIJ, HET VOLK! hebben een dag extra om jointjes te roken enzo.

Jointjes roken voor Allah! hoppaaaaaaaa :hearteyes:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."