zommes zei:
Donner heeft gezegd dat de democratie het in principe mogelijk maakt dat de islamitische wetgeving hier ingevoerd word.
Je beschreef in dit topic zelf al het proces van ontkerkelijking. Met dat ' in principe' & 'theoretisch' houdt de bestuurlijke protestant christelijke elite een slag om de arm om hun tanende machtspositie te kunnen consolideren. Het gaat echter al lang verder dan 'in principe':
De VU, de in A*dam gevestigde universiteit die altijd het bolwerk van de schijnheilige goegemeente geweest is, had met een enorme leegloop aan studenten te kampen: met welke noodgreep heeft het college van bestuur van dit benepen instituut - waar Balkenende, Rouwvoet, Donner en Bos afgestudeerd zijn - dit dreigende failliet opgelost? Inderdaad, met het starten van een imanopleiding bij de faculteit Theologie, met het openen van islamitische gebedsruimten in de universiteitsgebouwen en met het actief benaderen van de islamitische gemeenschap om zo nieuwe studenten te werven. En dat is gelukt!!! Loop er eens binnen en je vergeet dat je in A*DAM bent. Omringt door bebaarde jongemannen in djelaba en kuddes meiden met hoofddoekjes waant men zich in Teheran.
De christenen denken zo op het pluche te kunnen blijven zitten en de muzelmannen beseffen dat ze op deze wijze op de regentenzetels aan kunnen schuiven.
Onderschat de dreiging niet: de onontwikkelde boerenpummels die hier de baas spelen binnen de islamitische gemeenschap erkennen de nederlandse rechtsorde niet, of niet volmondig. De sharia heeft voor hen het eerste woord. De Koran komt voor de autochtone wetten: dat is de reden waarom vrouwelijke bestuurders geen hand krijgen. De strategie van het mohammedaanse netwerk dat de westerse cultuur probeert te ondergraven is niet om langs parlementaire weg democratische weg invloed te verwerven maar door de maatschappelijke instituten te infecteren met de leer van Mohammed en daar invloed en macht te verkrijgen.
Dit is geen poging om een doemscenario te funderen maar een droge analyse van bepaalde ontwikkelingen die zich afspelen. Aan toekomstvisioenen kan ik me eigenlijk niet wagen. Het lijkt me echter niet uitgesloten dat beschreven ontwikkelingen zich kunnen aanscherpen door een vijandige houding naar de van origine arabische gemeenschap toe. Historisch gezien hebben de arabieren veel waardevolle zaken deze richting opgestuurd: oa Sterrekunde, wiskunde, vertalingen van de in europa door monniken vernietigde filosofische erfenis van PLato en Aristoteles, verbluffende architectuur-en kunstvormen en last but not least lekkere pijnstillende substanties :P
De reis van al dit moois kwam mede tot stand door de hechte vriendschappen die tydens de kruistochten ontstonden tussen de Tempeliers en Arabische edellieden.
Laten we hopen dat we samen een nieuwe gemeenschap worden door de verstikkende normen van zowel Westerse als Oosterse religies achter ons te laten. Door ons niet als traditionele Hollanders of ware islamieten te zien en te gedragen maar door samen een bevolking te worden die zijn best doet om iets warms en liefdevols tot stand te brengen: een inspirerende samenleving waarin je vrij kan ademen en het beste in jezelf tot bloei kan laten komen. Wie de koran goed leest, merkt dat dit advies ook daarin al op schrift gesteld is:
'Wij hebben jullie tot volkeren en stammen gemaakt opdat jullie elkaar zouden kennen.'
(koran 49:13)