Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPOLITIEK: Politieke voorkeur biologisch bepaald?

POLITIEK: Politieke voorkeur biologisch bepaald?

16 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Nee natuurlijk twijfel ik er niet aan of jij nog maar het lef zou hebben iemand onder ogen te zien die je online hebt bedreigd.

Maar dit soort stuf posten is meer dan genoeg. En er was al wat gezegd over je SP gezeik, dus dit is een provocatie van jou. Lijkt mij reden voor een ban. Mensen die willen proberen hoe ver ze kunnen gaan mag je best laten zien dat dat niet ver is.

Ik voorspel ook dat je zowieso verder gaat tot je gebanned gaat worden. Je gedroeg je redelijk normaal tot kort geleden er commentaar kwam op jou mens en wereld visie. Nu voel je je niet goed meer op dit forum en ga je liggen eikelen tot je gebanned word.
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#2
Gaap, dit is het probleem met empirisch onderzoek. Je test wat mensen, je kijkt naar dingen die opvallen, brengt die in verband en leid daar vervolgens een conclusie uit. Nu zeg ik niet dat het helemaal bullshit is (ik zeg eigenlijk helemaal niks, goed he :grin:), het lijkt mij best aannamelijk dat mensen die over het algemeen conservatief zijn toch iets willen 'beschermen'. Maar het lijkt me niet dat je zo'n gigantische conclusie aan de hand van deze gegevens af kunt leiden. Al helemaal niet bij 46 personen op een schaal van 6.5 miljard...
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Kijk, iemand die het snapt :tongueout: (mijn gezeik over onderzoekjes)
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wacky zei:
Nee natuurlijk twijfel ik er niet aan of jij nog maar het lef zou hebben iemand onder ogen te zien die je online hebt bedreigd.

Maar dit soort stuf posten is meer dan genoeg. En er was al wat gezegd over je SP gezeik, dus dit is een provocatie van jou. Lijkt mij reden voor een ban. Mensen die willen proberen hoe ver ze kunnen gaan mag je best laten zien dat dat niet ver is.

Ik voorspel ook dat je zowieso verder gaat tot je gebanned gaat worden. Je gedroeg je redelijk normaal tot kort geleden er commentaar kwam op jou mens en wereld visie. Nu voel je je niet goed meer op dit forum en ga je liggen eikelen tot je gebanned word.
Klik om te vergroten...

Nee hoor, ik bijt alleen terug als ik word afgekraakt. Eikelen wil ik niet; Ik kom hier om m'n ervaringen te delen, voorlichting te krijgen en nieuwe inzichten opdoen over psychedelica vooral.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Wat is dit nou voor bullshit die totaal niet van toepassing is op de post waar het hier om gaat ? Jij moet in de politiek gaan ofzo.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dat zal ik ook zeker doen, dat ben ik al jaren van plan.
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#7
Angramar Temenos zei:
Dat zal ik ook zeker doen, dat ben ik al jaren van plan.
Klik om te vergroten...

Yaay jeugdparlement wijsbol. :stoned:
Als je net zo discussieert in het parlement als hier op het forum ga je steeds offtopic en praten over een ander onderwerp :smoke:
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#8
Wilders maar dan extreemlinks!
M
Man_in_the_BoxLid
01-01-2024, 00:00
#9
BlackRobBlunt zei:
Wilders maar dan extreemlinks!
Klik om te vergroten...

Dus zeg maar de opposite van Geert Wilders, Weert Gilders ofzo?
Zou die er dan zo uitzien?

t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#10
Het zou best kunnen dat conservatief of progressief zijn inderdaad voor een deel biologisch bepaald is. Dit kan inderdaad aanzetting zijn tot een bepaalde politieke voorkeur. Maar ik denk nog steeds dat je een politieke mening voor het grootste deel vormt door de omgeving waarin je leeft.
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#11
BRUSSEL, 19 september 2008 (IPS) - Of iemand politiek progressief of conservatief is, hangt samen met de manier waarop het brein met angst omgaat. Dat blijkt uit een nieuw onderzoek dat gepubliceerd werd in het gezaghebbende wetenschappelijke tijdschrift Science.

De wetenschappers van de Universiteit van Nebraska onderzochten 46 personen die er verschillende denkbeelden op nahielden over thema’s als de doodstraf, buitenlandse hulp, abortus, het homohuwelijk of de Irakoorlog.

De personen werden geconfronteerd met bedreigende stimuli zoals foto’s van een spin op een gezicht, maden in en wond of een bloedend hoofd. De reacties van de personen werden gevolgd door een toestel dat de elektrische geleiding van de huid registreert, een fysiologische reactie die op angst duidt. In een tweede test werd het knipperen van de ogen gemeten terwijl de onderzoekspersonen aan plotse en harde geluiden werden blootgesteld.

Uit de resultaten bleek een duidelijk verband tussen de manier waarop de testpersonen reageerden op de angstprikkels en hun politieke voorkeur. Testpersonen die sneller geschokt werden door plotse bedreigingen, hielden er door de band ook veel conservatievere denkbeelden op na.

In vergelijking met sterk progressief ingestelde testpersonen bleken de sterk conservatieven drie keer zo intens te reageren op de prikkels. Professor Kevin B. Smith, één van de auteurs van de studie, besluit daaruit dat conservatieven waakzamer zijn voor bedreigingen uit de omgeving en dat ze dus een beleid steunen de sociale orde beschermt.

De onderzoekers waarschuwen wel voor een te brede interpretatie van de resultaten en benadrukken dat de studie nog herhaald moet worden. Toch lijkt de studie te bevestigen dat politieke voorkeur in verband kan gebracht worden met biologische parameters. Uit eerdere studies bleek ook al dat identieke tweelingen er meer gelijklopende politieke denkbeelden op nahouden dan niet-identieke tweelingen.
http://ipsnews.be/index.php?id=35&no...&tx_uwnews_pi4[art_id]=22484
____________________________________________________________
Heerlijk om de waarheid van mijn visie hierover bevestigd te zien worden :)
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dat conservatief met angst te maken heeft is niet zo gek, maar biologisch, bedoelen ze mee dat het aangeboren is ? Die angst kan toch ook aangeleerd zijn ?
d
davieLid
01-01-2024, 00:00
#13
De mens wordt geboren zonder angst, maar wordt idd aangeleerd. Of je een bang persoon bent en op safe wil spelen heeft dus te maken met je opvoeding en wat je in je jeugd meemaakt.

Als je er over gaat nadenken klinkt het best logisch. Een persoon met angst verkiest zekerheid boven verandering.

Conservatief is gericht op behoud van de bestaande situatie en de gevestigde normen en waarden of teruggaan naar een vroegere situatie. Terwijl progressief daarentegen zich juist richt op verandering.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#14
Kies SP of ik steek je ogen uit en vervang ze met je ballen.
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#15
Angramar Temenos zei:
Kies SP of ik steek je ogen uit en vervang ze met je ballen.
Klik om te vergroten...

Kom maar op, D66 op je smoel! :P
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#16
Angramar Temenos zei:
Kies SP of ik steek je ogen uit en vervang ze met je ballen.
Klik om te vergroten...

Ik denk dat het nu toch beter word dat df en at afscheid nemen van elkaar hoor.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#17
Wacky zei:
Angramar Temenos zei:
Kies SP of ik steek je ogen uit en vervang ze met je ballen.
Klik om te vergroten...

Ik denk dat het nu toch beter word dat df en at afscheid nemen van elkaar hoor.
Klik om te vergroten...

Je snapt dat ik overdrijf neem ik aan? Alsof ik iemand fysiek letsel zou toebrengen om wat die stemt.. :rolleyes:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."