Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNick Cave credits drugs with novel's success

Nick Cave credits drugs with novel's success

22 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
Je moet het in nuchtere status altijd nog ff checken. Nick Cave zegt ook:

The original manuscript was twice as long as the published version.
Klik om te vergroten...
R
RandomDude123Lid
Vorig jaar op Lowlands gemist, best wel jammer.
D
DerangedLid
Eccentric singer NICK CAVE credits his drug abuse with the success of his debut novel AND THE ASS SAW THE ANGEL.

The RED RIGHT HAND star admits his addiction to heroin and speed forced him to stay awake for staggering lengths of time, enabling him to focus on the book and inspired the surreal baroque tale, about a deranged man whose obsession with a young prostitute leads to a horrific clash with the religious sect that controls his town.

He explains, "I was always taking heroin. But that Berlin amphetamine. It's the most extraordinary stuff. If you kept taking more, you never slept. If it wasn't that your body finally gave in, you just never did.

"So that created some extraordinarily lenghty days and nights at the typewriter. The original manuscript was twice as long as the published version. And the visions. The speed had something to do with that."
Klik om te vergroten...
Die visions ja. :smoke:
J
JewCookieLid
volgens mij zijn veel en veel meer boeken onder speed geschreven..
D
DerangedLid
Denk ik ook ja, misschien moet ik het ook eens proberen. :sunglasses:
J
JewCookieLid
word een lang boek ben ik bang.. :openmouth:

volgens mij kan jij beter collums gaan maken.. :)
l
lotLid
openen we een topicje: collumns van Deranged
J
JewCookieLid
lot zei:
openen we een topicje: collumns van Deranged
Klik om te vergroten...

:)
S
SolidiusLid
Als een script klaar is moet (lees: kan) je het nog 1 a 2x doorlezen om spelfouten te corrigeren en prioriteiten te stellen van wat eventueel overbodige informatie is (en / of langdradigheden) en dus weggelaten kan worden.
D
DerangedLid
Over Nick Cave gesproken.

http://www.youtube.com/watch?v=ws4SAOo9 ... ght%20hand
I
IcequeenLid
en wat een te gek boek...maar om nou zijn verslaving daarop te gooien. hoe lang geleden kwam dat boek uit? 15 jaar geleden ofzo? toen was hij toch al lang verslaafd, iedereen in de birthday party was toch verslaafd...(of herinner ik me het nu allemaal een beetje te negatief?) heb hem jaren geleden in groningen zien optreden, was tof, maar schrok ervan hoe broodmager die gasten waren (ja ik was toen nog onschuldig en hield me weinig met drugs bezig...)
D
DerangedLid
Ik kan me heel goed voorstellen dat hij dat boek op die manier met speed tot stand heeft laten komen. Ik ben zelf ook bekend met extreme typeneigingen al heb ik nog geen boek geschreven, maar kan me heel goed voorstellen dat er mensen zijn die het daarvoor gebruiken. Ook snap ik maar al te goed wat hij bedoeld als hij zegt dat het script 2 keer zo lang was dan de uiteindelijke versie, ik ben dus niet de enige met langdradige neigingen zie je wel. Wat ik ook erg intressant vind zijn ''the visions'' die hij ook nog noemt. Ik weet niet precies wat hij daarmee bedoeld maar ik ben zelf ook bekend met visies en inzichten onder speed, hiermee ben ik tot nu toe behoorlijk uniek gebleken en nu zie ik dus niemand minder dan Nick Cave een soortgelijk effect als dat van mij beschrijven compleet met ''visions'' en alles. Fijn om te weten dat je niet de enige bent. :smoke:
n
nutsssLid
Deranged zei:
Ik weet niet precies wat hij daarmee bedoeld maar ik ben zelf ook bekend met visies en inzichten onder speed, hiermee ben ik tot nu toe behoorlijk uniek gebleken
Klik om te vergroten...

interessant... kun je eens een voorbeeld geven van een 'vision'? Wat moet ik me daarbij voorstellen?
D
DerangedLid
Ik ga er liever niet al te diep op in omdat mensen altijd net doen of ik gek ben maar ik heb er ondertussen toch behoorlijk wat gehad, over hele uiteenlopende zaken. Een van de eerste die ik had is ook een van mijn meest dierbare en dat is degene die me precies liet zien hoe mijn coke gebruik van 5-6 jaar geleden in elkaar zat. Dat had ik tot op die dag nog steeds niet precies kunnen defineren. Onder invloed van speed was het ineens helemaal duidelijk en dat neem je dan mee als je weer nuchter wordt dus het is echt geen bullshit. Als mensen me niet geloven kan het me eigenlijk geen reet schelen ook, als ik het zelf maar weet. Ik ben door deze inzichten en visies eigenlijk een heel ander mens geworden, ik ben heel anders gaan denken over heel veel dingen. En dan bedoel ik een beter mens, ik ben kort gezegd op veel manieren realistischer geworden, ik zie de dingen beter zoals ze daadwerkelijk zijn.
n
nutsssLid
PRECIES!

Nou dat heb ik dus ook... Onder speed kan ik alles veel beter van afstand bekijken en beoordelen en ben ik beter in staat om problemen te boordelen en er mee om te gaan...

Ik dacht dat iedereen dat had, dat het meer te maken had met het loslaten van bepaald emoties of iets dergelijks
D
DerangedLid
Het is een gave denk ik, geen idee waar het door komt eigenlijk. Maar er zijn er iig meer die het ervaren dat is toch mooi om te weten. Daarom is speed voor mij het echte ''klasse spul''. :sunglasses:
S
SolidiusLid
Idem dito, door middel van speed heb ik veel meer inspiratie, zin om dingen te ondernemen, en om gefocust te blijven op wat ik op dat moment aan het doen ben. Toen ik alleen maar blowde was dat anders, kreeg wel inspiratie maar had weinig tot geen daadkracht. Speed bevordert de productiviteit enorm, thuis en op het werk.

Nog een voordeel: Een lijn coke werkt circa 30-45 min, neem zo'n zelfde lijn maar dan van speed en je bent er 2-3 uur mee zoet, wat zich op het werk weer vertaalt in minder toiletbezoeken. De voordelen van coke leggen het af tegen die van speed, je zou wel gek zijn om meer te betalen voor een theoretisch zwakker product.
D
DerangedLid
Het is gewoon een grap eigenlijk, coke kopen is jezelf in de zeik nemen. Ik heb het zelf ook niet met de leugens die coke je wijsmaakt, het valse zelfvertrouwen denken dat je dingen wel aankan terwijl dat eigenlijk niet zo is. Als de coke dan is uitgewerkt komt het harder dan ooit tevoren weer terug, schiet je niks mee op. Speed maakt je geen dingen wijs, het helpt je eerder om iets op te lossen dan ervoor weg te lopen met de illusie dat het niks is waar je gewoon helemaal niks mee opschiet uiteindelijk. Als je er zo over nadenkt is het echt een belachelijke drug, iedereen zou het moeten vermijden je moet die neppe bullshit niet eens willen. Ik moet er zelf absoluut niks meer van hebben, ik hou van realiteit. :smoke:
D
DerangedLid
Hij is ook geniaal in awards accepteren.

http://www.youtube.com/watch?v=CK_LCMsY ... %20cave%20
c
cuntLid
Deranged zei:
Hij is ook geniaal in awards accepteren.

http://www.youtube.com/watch?v=CK_LCMsY ... %20cave%20
Klik om te vergroten...
hahaha die is echt tof :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."