Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEindhoven begint stadswietkwekerij

Eindhoven begint stadswietkwekerij

13 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dat pasjes-systeem vind ik best, maar dan wel een coffeeshop in elke gemeente! :grin:
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#2
Eindhoven begint een stadskwekerij voor hennep. De kweker moet de voorraden leveren voor de eigen coffeeshops. Dat is één van de uitkomsten van de wiettop in Almere, waar zeker 30 gemeenten over het drugsbeleid hebben gesproken.

De bijeenkomst was een initiatief van burgemeester Leers van Maastricht en de Vereniging Nederlandse Gemeenten. Er is onder meer vergaderd over legaliseren van de wietteelt en het ontmoedigen van drugstoerisme.

In Amsterdam moeten 43 coffeeshops weg omdat ze te dicht bij een middelbare school staan. Een coffeeshop moet 250 meter bij een school vandaan liggen.

http://www.nos.nl/nos/artikelen/2008/11/art000001C94BF314C1929B.html


Laat ze dit nou in elke stad doen, en dan zo groot mogelijk :grin: Maar toch, zal je zien dat onze christenvrindjes dit ook tegenwerken.
B
BartyoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Legalize it!! :hearteyes:
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik verbaas me over de uitkomst, het is beter dan verwacht.

Al moet ik zeggen dat het pasjes systeem waar ze het in dit filmpje over hebben werkelijk mongolide is: http://player.nos.nl/index.php/media/pl ... :5-444981/ .

Alleen verkopen aan mensen in de eigen gemeente... dan kan je dus niet gewoon even een willekeurige stad in om wat wiet te kopen =\\.
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#5
BlackRobBlunt zei:
Dat pasjes-systeem vind ik best, maar dan wel een coffeeshop in elke gemeente! :grin:
Klik om te vergroten...

Stel nou dat je in Rotterdam woont en je gaat ff op bezoek bij een vriend in Amsterdam. Dan kan je niet gewoon even naar de shop =\\
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#6
Pasjessysteem is bedoeld voor grensgemeenten, dus niet voor Rotterdam, Amsterdam. Maar wel bv voor Rozendaal of Maastricht. Maar het is helemaal niet zeker of dat door gaat, want hiermee is nog steeds het probleem van de illegale achterdeur niet opgelost. Zoiets zei Leers van Maastricht tenminste. De werkzaamheid van het pasjessysteem wordt momenteel onderzocht.

En die henepkwekerij in Eindhoven, dat is ook nog toekomstmuziek.
Het zou mij niet verbazen als er meer mensen te vinden zijn (politiek gezien) voor commerciële kwekerijen die dan een vergunning krijgen van de overheid, en die dan dus ook goed gecontroleerd worden.
Hoe sympathiek het idee van een overheidskwekerij ook is, ik ben er niet echt voor. Dit soort dingen moet je aan de markt overlaten (dit zal op alle fronten de meeste tevredenheid geven voor alle belanghebbenden), en dan kan de overheid controleren en belasting heffen.

Dus iid: Legalize it! :sunglasses:

edit: dat nieuwsbericht vind ik niet helemaal duidelijk. Ik had namelijk begrepen dat ze in Eindhoven een soort overheidskwekerij wilden beginnen. Maar daar vind ik in dit nos-bericht niks van terug. En Ik meende dat Den Haag nog over dit voorstel moest beslissen, en dat het plan dus nog wel is zou kunnen stranden.
Hoe het ook zij: de vraag over de voor- en nadelen van overheidskwekerijen versus commerciële (gereguleerde) kwekerijen blijft staan.
P
PuppiiiEyesLid
01-01-2024, 00:00
#7
BlackRobBlunt zei:
In Amsterdam moeten 43 coffeeshops weg omdat ze te dicht bij een middelbare school staan. Een coffeeshop moet 250 meter bij een school vandaan liggen.
Klik om te vergroten...

Aah dus als ze 500m van de school liggen gaan die jongeren ineens niet meer gaan :tongueout:
Dwaze regels. :mrgreen:
M
MokerLid
01-01-2024, 00:00
#8
PuppiiiEyes zei:
BlackRobBlunt zei:
In Amsterdam moeten 43 coffeeshops weg omdat ze te dicht bij een middelbare school staan. Een coffeeshop moet 250 meter bij een school vandaan liggen.
Klik om te vergroten...

Aah dus als ze 500m van de school liggen gaan die jongeren ineens niet meer gaan :tongueout:
Dwaze regels. :mrgreen:
Klik om te vergroten...

het is ook dwaaz om te denken dat studenten naar een coffeshop toegaan omdat hij lekker dichtbij is.
P
PuppiiiEyesLid
01-01-2024, 00:00
#9
Moker zei:
PuppiiiEyes zei:
BlackRobBlunt zei:
In Amsterdam moeten 43 coffeeshops weg omdat ze te dicht bij een middelbare school staan. Een coffeeshop moet 250 meter bij een school vandaan liggen.
Klik om te vergroten...

Aah dus als ze 500m van de school liggen gaan die jongeren ineens niet meer gaan :tongueout:
Dwaze regels. :mrgreen:
Klik om te vergroten...

het is ook dwaaz om te denken dat studenten naar een coffeshop toegaan omdat hij lekker dichtbij is.
Klik om te vergroten...

volledig mee eens :)
Zeker als je weet dat er studenten van buiten Nederland zelfs wekelijks afkomen :tongueout:
h
hodgepodgeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik ben echt wel vaak naar de shop geweest in de pauze op school, ook omdat die maar 50m van school af ligt. Ik was toen niet zo slim bezig, maar vooral in de winter zouden we niet naar een shop gaan in de pauze als die niet zo dicht bij was. Je hebt 50 minuten, dan is een kwartier lopen te lang. Wij gingen echt iedere middagpauze daarheen, maar ik denk dat we anders ook wel vaker buiten ergens waren gaan blowen. Nou ik dat zo bedenk zal de Casablanca in Eindhoven ook zeker weg moeten. Lelijke shop is dat zeg, maar meer dan een voetbaltafel heb je niet nodig.

Prima idee dit, maar ik dacht dat Tilburg dit al was begonnen een paar jaar terug. Maar dat zal dan wel niet door zijn gegaan.
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#11
En wat komt er na een volledige controle? Sorry hoor, maar de regering vertrouw ik niet met dit soort bullshit. In de tussentijd dat ze planten kweken, kunnen ze meer controle krijgen over de coffeeshops en uit eindelijk over diegene die handel komt brengen. Wedden dat alles verboden wordt nadat er allemaal oplossingen zijn gevonden om kwekerijen te bestrijden? Is gewoon een manier om de huidige leveranciers in kaart te brengen en ze in zicht te houden.
Ergens vind ik het wel een goed plan hoor, maar er zijn meerdere scenario's mogelijk wat het gevolg kan zijn van onze Christelijke strategen.
T
TwilightLid
01-01-2024, 00:00
#12
Nee, Leers stelde voor dat het bedrijven werden die de wiet zouden gaan leveren.
Dat is wat anders dan dat de overheid daar controle over heeft.
Dat tweede is helaas wel een optie, maar ik denk dat dat minder goed werkt, omdat als er bedrijfjes komen die wiet gaan kweken er ook geconcurreerd kan worden en dan heb je betere wiet.
Ze willen dus ook niet alle wiet kwekerijen in kaart brengen, bovendien is dat onmogelijk, want de meeste kwekers zijn heel kleinschalig. Ook al lukt het ze om het met zo'n list de kwekers op te pakken zal het probleem heus niet opgelost zijn. Dan beginnen er gewoon anderen met kweken en begint het verhaaltje weer waar het begon.
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#13
Twilight zei:
Nee, Leers stelde voor dat het bedrijven werden die de wiet zouden gaan leveren.
Dat is wat anders dan dat de overheid daar controle over heeft.
Dat tweede is helaas wel een optie, maar ik denk dat dat minder goed werkt, omdat als er bedrijfjes komen die wiet gaan kweken er ook geconcurreerd kan worden en dan heb je betere wiet.
Ze willen dus ook niet alle wiet kwekerijen in kaart brengen, bovendien is dat onmogelijk, want de meeste kwekers zijn heel kleinschalig. Ook al lukt het ze om het met zo'n list de kwekers op te pakken zal het probleem heus niet opgelost zijn. Dan beginnen er gewoon anderen met kweken en begint het verhaaltje weer waar het begon.
Klik om te vergroten...

Grootschalig kweken gaat samen met criteria waar het aan moet voldoen, wil je leuke oogsten eruit halen. Als hun werkwijze word bestudeerd, als de politie precies weet waar ze op moeten letten, weten hoe ze ermee om moeten gaan en wat voor middelen ze moeten toepassen, dan is het mogelijk voor de politie om een slot op de criteria te doen, zodat het heel moeilijk wordt om te kweken hier in NL. Volgens mij is dit project puur uit het handen nemen van en ervoor zorgen dat er een hoop wordt bestudeerd en oplossingen wordt bedacht. Kleinschalige kwekers zullen het makkelijker krijgen, maar omdat het draait om geld, zullen coffeeshops hier niet echt van profiteren, en stel dat ze het doen om het op straat te verkopen, dan zou het betekenen dat wiet ten eerste duurder wordt, want kleinschalig betekend een kleine oogst, en dat het minder aantrekkelijk word om in wiet te gaan handelen/kweken. Het zou jammer zijn als wiet haast zou verdwijnen uit de circuit en de schadelijke drugs populair wordt.
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#14
willen ze nou wel die kutpasjes invoeren voor die shops

woon ik 12 kilometer verder op en kan ik nog niet naar een behoorlijke shop...
blowen doe ik toch wel dan haal ik wel een illegaal grammetje

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."