Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsCannabis legalisatie bill California

Cannabis legalisatie bill California

9 antwoorden
1 weergaven
18-5-2026
H
HoldenLid
01-01-2024, 00:00
#1
Schandalig als geld de enige reden is voor een gedoogbeleid. Maar in deze tijden draait alles jammer genoeg om de poen..
P
PipstothePoXLid
01-01-2024, 00:00
#2
..omdat er belasting mee te innen valt...

After generations of defending capital punishment and marijuana possession laws on moral, ethical and religious grounds, after years of declaring that the death penalty acted as a deterrent against violent crime and that pot smokers were more dangerous to society than, say, alcohol consumers, all of a sudden thanks to our economic crisis more and more mainstream powerbrokers are considering dramatic changes to our criminal justice system.
http://www.cbsnews.com/stories/2009/02/ ... 8659.shtml
t
timmaniacLid
01-01-2024, 00:00
#3
een ideetje:

als ze nou alle drugs legaliseren (of iig diegene die niet TE verslavend zijn) en er belasting op heffen (maar voor wat hoort wat dus: de overheid zorgt voor kwaliteit en gecontroleerde productie) , verdienen ze zoveel geld dat ze die zogenaamde crisis wel te boven komen :grin:
M
MilosLid
01-01-2024, 00:00
#4
Holden zei:
Schandalig als geld de enige reden is voor een gedoogbeleid. Maar in deze tijden draait alles jammer genoeg om de poen..
Klik om te vergroten...

inderdaad
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#5
Holden zei:
Schandalig als geld de enige reden is voor een gedoogbeleid. Maar in deze tijden draait alles jammer genoeg om de poen..
Klik om te vergroten...
Je zou kunnen bedenken dat het geld wat er mee opgehaald wordt geïnvesteerd wordt in een transparant drugsbeleid en voorlichting. Niet gelijk gaan schreeuwen als je niet precies van de hoed in de rand weet.
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#6
deadlock zei:
Holden zei:
Schandalig als geld de enige reden is voor een gedoogbeleid. Maar in deze tijden draait alles jammer genoeg om de poen..
Klik om te vergroten...
Je zou kunnen bedenken dat het geld wat er mee opgehaald wordt geïnvesteerd wordt in een transparant drugsbeleid en voorlichting. Niet gelijk gaan schreeuwen als je niet precies van de hoed in de rand weet.
Klik om te vergroten...

Aangezien het aangewenkt wordt als een mede-oplossing voor de kredietcrisis denk ik niet dat het geld daar in eerste instantie heen zal gaan, de krisis draait immers niet om drugsbeleid/voorlichting. Maar er zou wel een regeling getroffen moeten worden dat wanneer de crisis naar objectieve mening 'over' is, het moet worden geinvesteerd in objectieve voorlichting en een transparant drugsbeleid.

Het probleem is dat je dan allerlei controleurs nodig hebt en door de corruptie/eigengewin denken in de staat het waarschijnlijk behoorlijk moeilijk gaat worden om dat geld later te gebruiken voor voorlichting (ipv nog een oorlog oid :P).
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#7
shokora zei:
Aangezien het aangewenkt wordt als een mede-oplossing voor de kredietcrisis denk ik niet dat het geld daar in eerste instantie heen zal gaan, de krisis draait immers niet om drugsbeleid/voorlichting. Maar er zou wel een regeling getroffen moeten worden dat wanneer de crisis naar objectieve mening 'over' is, het moet worden geinvesteerd in objectieve voorlichting en een transparant drugsbeleid.
Klik om te vergroten...
Wie zegt dat er geïnvesteerd wordt? Er wordt nu heel veel uitgegeven aan voorlichting en preventie in de VS, zo ook in Californië. Er wordt nu een geldstroom gecreëerd waarmee dit betaald kan worden.

Het probleem is dat je dan allerlei controleurs nodig hebt en door de corruptie/eigengewin denken in de staat het waarschijnlijk behoorlijk moeilijk gaat worden om dat geld later te gebruiken voor voorlichting (ipv nog een oorlog oid :P).
Klik om te vergroten...
Je impliceert dat er per definitie corruptie zou ontstaan. Waarom?
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#8
deadlock zei:
Wie zegt dat er geïnvesteerd wordt? Er wordt nu heel veel uitgegeven aan voorlichting en preventie in de VS, zo ook in Californië. Er wordt nu een geldstroom gecreëerd waarmee dit betaald kan worden.
Klik om te vergroten...

Dat is misschien waar, maar het lijkt mij niet dat, dat bedoelt wordt met een mede oplossing voor de krediet crisis. Als ze daadwerkelijk het plan hadden om het verdiende geld weer te gebruiken voor drugsvoorlichting hadden ze dat wel expliciet vermeld.

Je impliceert dat er per definitie corruptie zou ontstaan. Waarom?
Klik om te vergroten...

Corruptie is misschien niet het goede woord. Het gaat mij er meer om dat het waarschijnlijk eerder ergens in geinvesteerd wordt dat winst oplevert dan in drugs voorlichting.
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#9
shokora zei:
Dat is misschien waar, maar het lijkt mij niet dat, dat bedoelt wordt met een mede oplossing voor de krediet crisis. Als ze daadwerkelijk het plan hadden om het verdiende geld weer te gebruiken voor drugsvoorlichting hadden ze dat wel expliciet vermeld.
Klik om te vergroten...
Dat hoeft niet altijd. Stel dat de voorlichting een miljoen of 20 op jaarbasis zou kosten (in Californië wonen meer dan twee keer zoveel mensen als in Nederland en ik meen me te herinneren dat er hier al meer wordt uitgegeven) en de belastingen brengen 20 miljoen in het laatje, dan speel je break-even. Ook al zouden de geldstromen zelf niet verlegd worden maar gewoon allemaal één pot in- en uitvloeien (wat wat mij betreft voor iedere overheid zou moeten gelden, het is namelijk onzin om wegenbelastingen alleen aan te wenden voor wegen als je er een overschot op zou hebben en ergens anders tekorten) dan is de binnenkomende stroom voor dit gelijk aan de uitgaande en wordt het dus betaald. Dat het anders op de begroting staat omdat het naar het potje "other" vloeit terwijl de voorlichting uit "crime prevention" (ik noem maar wat) betaalt wordt, maakt financiëel gezien niet zoveel meer uit.

Corruptie is misschien niet het goede woord. Het gaat mij er meer om dat het waarschijnlijk eerder ergens in geinvesteerd wordt dat winst oplevert dan in drugs voorlichting.
Klik om te vergroten...
Het lijkt me in de VS tegenover de kiezers niet te verklaren waarom je zou moeten stoppen met voorlichting. Het is daar een heel heikel punt en vergeet niet dat wat Amerikanen links liberaal noemen bij ons rechtser dan de CU/PVV/VVD is.
L
LauuLid
01-01-2024, 00:00
#10
mits de belasting niet al te hoog light(wat ik betwijfel) vind ik het best een goed idee...14 miljard dollar is aardig wat geld :)

het is teminste legaal...wat toch een aantal mensen willen

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."