Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLegaliseringswet in Mexico

Legaliseringswet in Mexico

15 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
L
LauuLid
01-01-2024, 00:00
#1
ik denk als je wat meer bij je hebt at het ook niet uitmaakt...de politie is daar zo corrupt als wat...
h
henkie84Lid
01-01-2024, 00:00
#2
In Mexico zijn ze bezig met een wet die het legaal maakt als je de volgende hoeveelheden drugs bij je hebben, voor eigen gebruikt:


http://alertnet.org/thenews/newsdesk/N28349522.htm
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#3
dan is er een nieuw tijdperk aangebroken
Z
Zazuu.Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Ja, en in Nederland gaat het de andere kant op :P
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#5
Kunnen ze mooi de pijn verzachten van de ellende die de pest daar nu brengt.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#6
ExceptionalInsight zei:
Kunnen ze mooi de pijn verzachten van de ellende die de pest daar nu brengt.
Klik om te vergroten...

Was het eerste waar ik ook gelijk aan dacht...
A
ArieKanariELid
01-01-2024, 00:00
#7
50 mg heroine is wel erg weinig voor eigen gebruik, zou daar ook geen 500 moeten staan?

in feite gebruikt mexico dan dus een zelfde soort systeem als nederland met het gedoogbeleid, alleen zij leggen het wel vast in een wet waardoor het geen gedogen is, maar gewoon recht. mocht het echt gaan gebeuren.

hoezo is het in nederland eigenlijk niet in de wet vastgelegd dat je hier 5 gram eigen gebruik van soft drugs mag bezitten?

:wave:
S
SupervliegLid
01-01-2024, 00:00
#8
Omdat dat niet samengaat met de regelgeving van de EU geloof ik..
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Supervlieg zei:
Omdat dat niet samengaat met de regelgeving van de EU geloof ik..
Klik om te vergroten...

En ik heb de indruk dat de overheid eigenlijk wel houd van gedoogbeleid. Dan kunnen ze zelf kiezen wanneer ze ergens iets aan gaan doen of niet. Het geeft hen flexibiliteit die legaliseren niet geeft. Neem ook die voorraad die coffeeshops mogen hebben (500g) daar kun je geen goed lopende coffeeshop mee runnen, dus ze weten dat elke shop die wet overtreed. Het lijkt me dus ook of die wet is gemaakt om ervoor te zorgen dat ze elke shop kunnen sluiten wanneer ze zin hebben. En zo is het met best veel dingen.
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#10
ArieKanariE zei:
50 mg heroine is wel erg weinig voor eigen gebruik, zou daar ook geen 500 moeten staan?
Klik om te vergroten...

Dat was ook mijn eerste gedachte.
i
ilyasLid
01-01-2024, 00:00
#11
si, fly
p
paweloniusLid
01-01-2024, 00:00
#12
het scheve aan deze wetten is, net zoals in het gedoogbeleid: je mag het we hebben, maar niet verkopen. (bij coffeeshops is het meer zo dat ze het op een illegale wijze binnen krijgen, verkopen mogen ze natuurlijk)
maar dan heb ik het alleen over cannabis, want in nederland zijn die andere drugs ook gedoogd, maar je kunt het nergens kopen of kweken :tongueout:
maargoed, ze gaan de goede kant op daar.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#13
ilyas zei:
si, fly
Klik om te vergroten...
:tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy:
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#14
ArieKanariE zei:
50 mg heroine is wel erg weinig voor eigen gebruik, zou daar ook geen 500 moeten staan?

in feite gebruikt mexico dan dus een zelfde soort systeem als nederland met het gedoogbeleid, alleen zij leggen het wel vast in een wet waardoor het geen gedogen is, maar gewoon recht. mocht het echt gaan gebeuren.

hoezo is het in nederland eigenlijk niet in de wet vastgelegd dat je hier 5 gram eigen gebruik van soft drugs mag bezitten?

:wave:
Klik om te vergroten...
Vanwege het gedoogbeleid natuurlijk.

Trouwens, harddrugs nemen ze hooguit in beslag als je niet meer dan hoeveelheden voor persoonlijk gebruik in bezit hebt. Dat staat niet alleen op de website van het ministerie van justitie maar dat is in de praktijk ook zo.
d
dka983392hsadjkxapopsxaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Het schijnt dat ze in Portugal ook vrij soepel zijn wat gebruikershoeveelheden betreft.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#16
Goed werk, wel jammer dat ze het zo krap nemen dat je maar 1 zegel of een halve pil mag hebben.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."