Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBoris vd Ham over Sensation

Boris vd Ham over Sensation

14 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#1
Iedereen die niet op D66 stemt is dan ook minderwaardig!
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#2
deadlock zei:
Iedereen die niet op D66 stemt is dan ook minderwaardig!
Klik om te vergroten...

Wat een zwakzinnige opmerking is dat zeg. :rolleyes:


OT: Wel mooi dat Nederland het zo goed doet betreft feesten. Ik denk ook dat het hele gedoog beleid en niet zo radicaal aanpakken resulteert in veel veiliger gebruik en mensen zijn niet bang om naar de EHBO te stappen als het fout gaat. In andere landen is dat denk ik wel anders hoor. Ook al is daar het zelfde feest.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#3
Omdat D66 beetje rationeel is op het gebied van drugs is opeens 2/3 van df voor d66...
Zelfs hier word 't eng.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Helaas is nederland helemaal niet zo geweldig op het gebied van feesten.

Wel op het gebied van grote commerciele feesten opgezet door enorme monopolistische bedrijven zoals mojo misschien, en dan nog vind ik de prijs/kwaliteit verhouding van die feesten er slecht uitzien naast duitsland bijvoorbeeld.

Maar als het over kleine gezellige niet commerciele feestjes gaat is het zeer triest gesteld in nederland. vergunningen zijn haast onmogelijk, als je ze krijgt is het tot 4 uur, en als je illigaal een feestje doet komen ze je wegjagen, ook als er niemand klachten heeft.
S
SerenityLid
01-01-2024, 00:00
#5
Wacky zei:
Helaas is nederland helemaal niet zo geweldig op het gebied van feesten.

Wel op het gebied van grote commerciele feesten opgezet door enorme monopolistische bedrijven zoals mojo misschien, en dan nog vind ik de prijs/kwaliteit verhouding van die feesten er slecht uitzien naast duitsland bijvoorbeeld.

Maar als het over kleine gezellige niet commerciele feestjes gaat is het zeer triest gesteld in nederland. vergunningen zijn haast onmogelijk, als je ze krijgt is het tot 4 uur, en als je illigaal een feestje doet komen ze je wegjagen, ook als er niemand klachten heeft.
Klik om te vergroten...

je ken nie alles hebbe :wink:
Ik vind dit alleen maar mooi om te horen en fijn om te weten. Als de ouwelui nog een keer zeuren over artikelen in de krant en hoe ernstig het is met de feestende jeugd laat ik ze dit lezen. Paps stemt ook D66 dus dat zal er dan wel ingaan.
T
TwilightLid
01-01-2024, 00:00
#6
DrippTone zei:
deadlock zei:
Iedereen die niet op D66 stemt is dan ook minderwaardig!
Klik om te vergroten...

Wat een zwakzinnige opmerking is dat zeg. :rolleyes:
Klik om te vergroten...
Ik gok zo dat dat niet helemaal serieus bedoelt was. :)
S
SerenityLid
01-01-2024, 00:00
#7
Flameon zei:
Opzich wel goed dat iemand uit de politiek wat positiefs schrijft / zegt over een feest.
Maar ik denk dat negentig procent van alle politici er alleen maar slecht over denken (drank, drugs etc). Helaas!
Klik om te vergroten...

Het is in ieder geval een begin :)
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#8
Twilight zei:
DrippTone zei:
deadlock zei:
Iedereen die niet op D66 stemt is dan ook minderwaardig!
Klik om te vergroten...

Wat een zwakzinnige opmerking is dat zeg. :rolleyes:
Klik om te vergroten...
Ik gok zo dat dat niet helemaal serieus bedoelt was. :)
Klik om te vergroten...
We have a WINNAR!!!!!

*o*
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#9
Oom Klaas zei:
Omdat D66 beetje rationeel is op het gebied van drugs is opeens 2/3 van df voor d66...
Zelfs hier word 't eng.
Klik om te vergroten...

Haha dat viel mij ook al op.

beetje late reactie maar een spambot gaf een bumpje.
S
SerenityLid
01-01-2024, 00:00
#10
Oom Klaas zei:
Omdat D66 beetje rationeel is op het gebied van drugs is opeens 2/3 van df voor d66...
Zelfs hier word 't eng.
Klik om te vergroten...

Persoonlijk vind ik dat ze ook goede dingen doen op andere gebieden. Ze denken over het algemeen zeer rationeel na en zijn progressief. Iets wat me zeer aanspreekt en wat ik minder goed terug kan vinden in andere partijen.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#11
Wil je voorbeelden geven die jou dan aanspreken?
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#12
Oom Klaas zei:
Wil je voorbeelden geven die jou dan aanspreken?
Klik om te vergroten...
Europa JA! (iedereen die nee zegt zou eigenlijk ontslagen moeten worden, de enige reden dat we zo'n beetje de laagste werkloosheid ter wereld hebben is namelijk onze intense knuffel en integratie binnen de Europese economie), hun binnenlands economische beleid, hun antidiscriminatoire standpunten, progressiviteit ten opzichte van bijvoorbeeld homoseksuelen, minder overheidsbemoeienis als het aankomt op mijn persoonlijke vrijheden en hun onderwijsbeleid.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#13
Opzich wel goed dat iemand uit de politiek wat positiefs schrijft / zegt over een feest.
Maar ik denk dat negentig procent van alle politici er alleen maar slecht over denken (drank, drugs etc). Helaas!
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#14
Veilig: ‘Sensation-White'
Dance-muziek, een afgeladen Amsterdam-Arena, tienduizenden mensen in witte kleding. Al tien jaar zijn het de ingrediënten voor Sensation White. Dit weekend ging ik er een kijkje achter de schermen nemen.
Sensation is uitgegroeid tot een internationaal Dance-fenomeen. Het Nederlandse moederbedrijf ID&T ontwikkelt het nu in tientallen landen. Van Chili tot Australië, van Leuven tot St. Petersburg. Nederlandse DJ's als Armin van Buren en Tiesto gebruikten het als platform, en maakten Nederland een wereldspeler op muziekgebied.

Veel politici beschouwen dit soort feesten echter met gefronste wenkbrauwen. ‘Zijn dat niet van die gevaarlijke drugsfeesten?' Hoe kijken ze daar in het buitenland tegen aan? Gisteren verscheen er op teletekst een bericht die dat beeld leek te bevestigden: '54 AANHOUDINGEN TIJDENS DANCE-FEEST SENSATION'. Daarbij werd melding gemaakt van ‘harddrugs'. Is het dan toch waar dat die jongeren massaal als criminele junkies op de dansvloer staan?

Tijdens het bezoek spraken we daarover met Jan Krul. Hij voert al jaren EHBO-teams aan tijdens dit soort feesten. Een man van de praktijk dus. We vroegen hem wat zijn verwachtingen waren voor het weekend. Hij schatte dat hij per avond zo'n 150 mensen zou zien.. Hij somde op: ongeveer 2/3 verstuikte enkels, schaafwondjes of vermoeidheid.

Uit ervaring zou 1/3 last van ‘middelen' hebben. Krul: ‘Laat het er maximaal 50 zijn op een avond. 30 daarvan komen langs vanwege overmatig alcoholgebruik. Dat is de voornaamste drug die tot problemen leidt.' 20 mensen, schatte hij, zou last zou krijgen van ‘overige' drugs. De meesten daarvan met iets te veel XTC. Hij stelde daarbij: ‘Alcoholgebruikers zijn sneller agressief. Mensen met iets te veel XTC op zijn over juist vriendelijk. We geven ze wat rust tot het pilletje uitgewerkt, geven ze wat water, en dan staan ze weer op de been.'

Hij becijferde hoe ongelooflijk weinig gezondheidsproblemen er zijn op zo'n groot feest. ‘Zet ergens willekeurig 30.000 mensen bij elkaar, en je hebt veel meer problemen. Dit is een van de veiligste plekken waar je 's nachts kan uitgaan.'

Gisteren sms'te ik hem even of alles volgens zijn inschatting was gelopen. Het sms'te terug: ‘vrijdagnacht 76 EHBO-bezoekers, en zaterdagnacht 129'. Ook de klachten waren zoals de verwachte verhouding.

Maar hoe zit het dan met die 54 aanhoudingen vanwege ‘harddrugs'? Bij nadere beschouwing van het paniekerige berichtje op teletekst, ligt dat ook een tikje anders. 13 van die 54 werden aangehouden vanwege het illegaal doorverkopen van kaartjes. De rest bestond uit een handjevol wildplassers, en een aantal mensen die zoveel XTC-pillen bij zich hadden dat er vermoeden van handel bestond. De politie verklaarde dat aangezien er in totaal 80.000 feestvierders naar de Arena kwamen, het aantal aanhoudingen 'helemaal niet hoog' was. Volgens de zegsman van de politie was de sfeer „relaxed" en „erg goed".

Buitenlandse feestorganisatoren verbazen zich al jaren hoe goed zowel de orde als de gezondheid van feestgangers wordt bewaard. Laten we het zelf ook eens zeggen: Sensation is niet alleen wat betreft schaal, logistiek, muziek en speciale effecten ongeëvenaard, ook wat betreft veiligheid. Nederland leert de wereld hoe je een feestje moet bouwen.

Bron: BorisvanderHam.nl



Waren er maar meer politici als Boris van der Ham :sunglasses:
I
ImmortalTechLid
01-01-2024, 00:00
#15
[SF] Safiertje zei:
Waren er maar meer politici als Boris van der Ham
Klik om te vergroten...
+1

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."