Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMeteorenregen onzichtbaar door bewolking

Meteorenregen onzichtbaar door bewolking

11 antwoorden
1 weergaven
18-5-2026
H
HallucineerMeneerLid
01-01-2024, 00:00
#1
ik heb er ook aardig wat gezien hoor
S
Scooby-DooLid
01-01-2024, 00:00
#2
Meteorenregen onzichtbaar door bewolking
Uitgegeven: 12 augustus 2009 11:08
Laatst gewijzigd: 12 augustus 2009 11:44

DE BILT - Wie de meteorenregen Perseïden goed wil zien, zal naar Schotland moeten. In de nacht van woensdag op donderdag passeert een regen van vallende sterren het uitspansel boven Nederland.

Het KNMI verwacht echter dikke bewolking, zeker in het zuiden van het land. De kans om iets te zien is het grootst in Noord-Nederland waar de bewolking iets dunner is.

Tussen elf uur 's avonds en vijf uur 's nachts zijn onder gunstige omstandigheden zo'n dertig vallende sterren per uur te zien, meldt de Nederlandse Onderzoekschool voor Astronomie (NOVA) op haar website.


Vallende sterren

Volgens NOVA is niet alleen bewolking spelbreker, maar ook de maan die hoger aan de hemel staat en daardoor gedeeltelijk het zicht op de Perseïden zal ontnemen.

Het KNMI acht de kans dat in de noordelijke provincies wel vallende sterren te zien zijn, klein. Het kan alleen als er af en toe een gaatje in het wolkendek valt.


Lichtvervuiling

Wie echt wil genieten van de Perseïden zal naar Schotland moeten, adviseert het KNMI. Daar is de hemel helder en is er weinig lichtvervuiling.

De meteorenregen passeert overigens elk jaar in augustus de aarde.© ANP

Geen drugs, wel een mooi uitzicht, teminste als er geen wolken zijn :)
F
FlaffieLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wist ik niks van.
Zo maar eens een kijkje nemen, denk alleen dat er weinig te zien valt omdat het hier in rotterdam erg bewolkt is.
J
JudasLid
01-01-2024, 00:00
#4
Flippen want je mag bij ieder vallende ster die je ZIET een wens doen :(
M
Man_in_the_BoxLid
01-01-2024, 00:00
#5
Jammer dat ik het nu pas lees. Had best zin gehad in een reisje naar Schotland, dit was een goed excuus geweest.
Heerlijk pints en whisky's dringen met de ruige locals. :beer:
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb er in totaal 12 gezien.
F
Flip TripLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik had 2 weken terug op truffels nog minimaal 5 vallende sterren gezien in een half uur naar boven kijken, vet mooi :hearteyes:
J
JudasLid
01-01-2024, 00:00
#8
Flip Trip zei:
Ik had 2 weken terug op truffels nog minimaal 5 vallende sterren gezien in een half uur naar boven kijken, vet mooi :hearteyes:
Klik om te vergroten...
:grin:
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#9
Kut, mis ik dat weer.
P
ParadoxLid
01-01-2024, 00:00
#10
Best wat gezien, mooie oranje/rode staarten ook eraan!
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb een dag later ook nog een paar verdwaalde mogen aanschouwen :)
I
IZ420Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Cool, ik heb nog nooit een vallende ster gezien..
Gaan die er deze nacht ook zijn?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."