Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEnorme cannabisplantage ontdekt bij Ieperse boer

Enorme cannabisplantage ontdekt bij Ieperse boer

21 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
B
BoleaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Is dat ook op nederlandse TV gekomen?
Ik ken namelijk mensen,die daar in grote hoeveelheden kochten.
Jammer.
N
Nirvana_646Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Enorme cannabisplantage ontdekt bij Ieperse boer
Het gerecht heeft de grootste industriële cannabisplantage ooit ontdekt in de gigantische loodsen van boer Patrick Lagrou (50) uit Zandvoorde (bij Ieper). De hangar van 2.400 vierkante meter is bij maximaal gebruik goed voor een jaarlijkse opbrengst van 8 miljoen euro. In het dossier zijn vijf mensen aangehouden. Het gaat om de eigenaar van de loods waarin de plantage werd aangetroffen, zijn echtgenote en drie Brazilianen die tewerkgesteld waren op de plantage.

Overvallen
Lagrou liep midden maart al in de kijker, toen hij naar eigen zeggen "slachtoffer" werd van drie brutale overvallers die hem in de buurt van zijn afgelegen boerderij te lijf gingen met messen. De daders konden ontkomen. Alles wees erop dat Lagrou toen slachtoffer was van een afrekening in het criminele milieu, maar het gerecht kon dat niet hardmaken, aldus de krant.

Geld door ramen en deuren
Dat incident was de aanzet van een onderzoek naar de verdachte activiteiten van de boer, die officieel nauwelijks werkte, maar het geld wel door ramen en deuren gooide. Speurders vielen donderdag binnen in de boerderij. "We vonden de grootste professionele cannabisplantage die ooit in België werd ontmanteld", luidt het in gerechtelijke kringen. Lagrou, zijn echtgenote Maria en drie Brziliaanse arbeiders werden in de boeien geslagen.

Het gerecht is al twee dagen bezig met huiszoekingen. Speurders zoeken vooral naar geld dat verborgen zit in de boerderij, documenten en computerbestanden die een licht kunnen werpen op de drugsorganisatie waarvoor de boer de cannabis teelde.



Op het nieuws zeiden ze dat er sprake was van 125.000 plantjes! :openmouth:
De boer reed rond met een gepantserde wagen, ja wat wil je nu! :grin:
D
Detroit303Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Haha, las het ook in de zondag. Naughty farmer XD.
(Geef mij toch maar de shopwiet van de nederlanders..)
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#4
waar komt (een deel van de ) shopwiet vandaan denk je :P ?
B
Bass junkyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ook dochter cannabisboer Lagrou aangehouden


In de zaak van de enorme cannabisplantage die eind vorige week werd ontdekt in het West-Vlaamse Zandvoorde (Zonnebeke), heeft de onderzoeksrechter een zesde verdachte aangehouden.

Het gaat om de dochter van de landbouwer op wiens bedrijf de plantage was geïnstalleerd. Dat zegt het parket van Ieper maandagnamiddag op een persconferentie. Eerder waren ook al de landbouwer en zijn echtgenote aangehouden, net als drie Brazilianen die illegaal in ons land verbleven en op de plantage waren tewerkgesteld. De zes riskeren celstraffen van tien tot vijftien jaar.

Exuberante levensstijl
Het parket van Ieper startte een tijd geleden een financieel onderzoek naar de handel en wandel van Patrick Lagrou (50), een landbouwer uit Zandvoorde. Aanleiding was de exuberante levensstijl van de man, van wie nauwelijks was geweten waarmee hij zich professioneel bezighield.

Donderdag 4 juni werd tijdens een huiszoeking het complete domein van Lagrou uitgekamd. De speurders troffen daarbij een bijzonder professioneel ingerichte cannabisplantage aan, in twee verschillende loodsen.

Netwerk van gangen
Een ingenieus netwerk van gangen achter voorraden gestapeld hout en stro onttrok de plantages aan het zicht van eventuele bezoekers. Op zowat 2.500 vierkante meter stonden 17.500 cannabisplantjes in alle fasen van de groei. Drie Brazilianen waren in één kweekkamer bezig met de oogst van een verse lading cannabis. Volgens het Ieperse parket was Lagrou "al minstens enkele jaren bezig, met een geschatte jaaropbrengst van 5 miljoen euro".

Wapens, 500.000 euro cash en 3 Audi's
Tijdens de huiszoeking werden ook wapens aangetroffen. Goed verstopt in dozen vonden de speurders ook 500.000 euro cash. Enkele exclusieve voertuigen, waaronder een Audi R8, een Audi RS4 Quattro en een Audi S3, werden in beslag genomen.
De zes verdachten worden beschuldigd van het verbouwen van cannabis, het bezit en de verkoop ervan.

Als verzwarende omstandigheid wordt in acht genomen dat ze beschouwd worden als lid van een criminele organisatie. De zes riskeren celstraffen van tien tot vijftien jaar.
D
Detroit303Lid
01-01-2024, 00:00
#6
plantenbak zei:
waar komt (een deel van de ) shopwiet vandaan denk je :P ?
Klik om te vergroten...

Juist. Slipped my mind.. :grin:
N
Nirvana_646Lid
01-01-2024, 00:00
#7
http://nl.wikipedia.org/wiki/Patrick_Lagrou :stoned:
B
Bass junkyLid
01-01-2024, 00:00
#8
plantenbak zei:
waar komt (een deel van de ) shopwiet vandaan denk je :P ?
Klik om te vergroten...

ja ik denk ook niet dat 17.500 cannabisplantjes allemaal voor de zwarte markt in Belgie zijn :grin:
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hoe doe je dat dan zonder dat het stroom verbruik opvalt.
Dat gebruikt continu een halve megawatt, volgens mij moet je daar apparte kabels voor aan laten leggen ofzo.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#10
Wacky zei:
Hoe doe je dat dan zonder dat het stroom verbruik opvalt.
Dat gebruikt continu een halve megawatt, volgens mij moet je daar apparte kabels voor aan laten leggen ofzo.
Klik om te vergroten...



en een paar van die beesten er in en aansluiten op een dynamo
B
Bass junkyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Wacky zei:
Hoe doe je dat dan zonder dat het stroom verbruik opvalt.
Dat gebruikt continu een halve megawatt, volgens mij moet je daar apparte kabels voor aan laten leggen ofzo.
Klik om te vergroten...

ie had zelf een stroomgenerator geïnstalleerd zo dat het stroom verbruik niet zou opvallen.
s
sleepwalkerLid
01-01-2024, 00:00
#12
de boer en zijn familie zijn trouwens na een aantal weken al weer moeten vrijgelaten worden, wegens procedurefouten ,het was zelfs nog niet zeker of ze de opbrengst van de teelt moesten afstaan.
lang leve het Belgische gerecht :grin:
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#13
sleepwalker zei:
de boer en zijn familie zijn trouwens na een aantal weken al weer moeten vrijgelaten worden, wegens procedurefouten ,het was zelfs nog niet zeker of ze de opbrengst van de teelt moesten afstaan.
lang leve het Belgische gerecht :grin:
Klik om te vergroten...

En zo hoort het! :stoned:
V
VigilanteLid
01-01-2024, 00:00
#14
Een vriend van mij is boer en die hebben ook van dikke 'stopcontacten' waar belachelijk veel stroom doorheen gaat. Volgens mij is dat ook wel standaard als je boer bent. Alleen het nauwelijks werken en veel geld uitgeven + een hoge stroomrekening zal inderdaad wel verdacht zijn... laat staan een gepantserde auto hehehe
H
HislordshipLid
01-01-2024, 00:00
#15
Zonde hoor nu worde die plantjes zeker vernietigt :(
l
labradoorLid
01-01-2024, 00:00
#16
het ging om hennepplanten voor de hennep. stoffen voor kleding maken
was er geen vergunning van afgegeven voor een of andere universiteit over de plantage.hahaha het was geeneens wiet om te roken maar hennepplanten om garen te rijgen.wat een giller he
F
Flip TripLid
01-01-2024, 00:00
#17
labradoor zei:
het ging om hennepplanten voor de hennep. stoffen voor kleding maken
was er geen vergunning van afgegeven voor een of andere universiteit over de plantage.hahaha het was geeneens wiet om te roken maar hennepplanten om garen te rijgen.wat een giller he
Klik om te vergroten...

Heb je ook een bron ?

Daarnaast mag je eens wat duidelijkere zinnen schrijven.

" stoffen voor kleding maken was er geen vergunning van afgegeven voor een of andere universiteit over de plantage."

Volgens mij missen daar een paar punten en kommas.
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#18
Waarschijnlijk toch kut wiet. En als je zwart geld gaat uitgeven als witgeld, tja dan schreeuw je om aandacht. Zijn altijd de domme die gepakt worden. :P
l
labradoorLid
01-01-2024, 00:00
#19
ok,het was op het nieuws en wat die stoffen om kleding te maken betreft ging het over hennep en geen wiet.
de universiteit van Wageningen had er een vergunning voor om van de hennep kleding te maken.
Hennep is een soort vlas (langdradige weefsel)waar garen van gesponnen kan worden.
sorry voor mijn komma"s maar dat komt omdat ik snel typ maar ik zal er voortaan op letten als het je stoort.
T
TwilightLid
01-01-2024, 00:00
#20
Volgens mij ben je in de war met een andere blunder die door de Nederlandse politie is begaan in plaats van de Belgische in dit geval (Leper en Zandvoorde liggen in België).
Wat jij noemt is inderdaad ook gebeurd en is ook echt ontzettend dom ja. De universiteit van Wageningen heeft ontzettend veel tijd en kosten verloren doordat de politie direct tot ontwortelen van de enorme hennepplanten over ging ipv het eerst eens na te checken.
De universiteit wilde inderdaad onderzoek doen naar de praktische mogelijkheden van hennep.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."