Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNAVO voor extra inzet Afghanistan

NAVO voor extra inzet Afghanistan

12 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
NAVO voor extra inzet Afghanistan

Uitgegeven: 17 oktober 2009 18:10
Laatst gewijzigd: 17 oktober 2009 18:10

AMSTERDAM - De militaire top van de NAVO heeft zich zaterdag uitgesproken voor uitbreiding van het aantal troepen in Afghanistan. Hoeveel extra soldaten er zouden moeten worden ingezet heeft het bondgenootschap nog niet besloten.

De militaire staf van de NAVO was zaterdag bijeen in Brussel voor overleg. De bevelhebber van de buitenlandse troepen in Afghanistan, generaal Stanley McChrystal vroeg kort geleden om uitbreiding van het aantal troepen met veertigduizend man.

Groot Brittannië heeft al voorwaardelijk toegezegd zo'n vierhonderd soldaten extra naar het oorlogsgebied te sturen.

De ministers van defensie van de NAVO-landen zullen zich op 22 en 23 oktober in Brastislava buigen over de vraag hoe groot de uitbreiding van het aantal troepen precies moet worden.

Ook zal dan worden gesproken over een nieuwe strategie die ervoor moet zorgen dat er minder burgerdoden vallen bij luchtaanvallen in Afghanistan.

bron:nu.nl
Klik om te vergroten...
L
LauuLid
gewoon terugtrekken, bodemloze put die oorlog, spendeer het geld aan iets zinnigs in het thuisland
T
TeKNoZemLid
Tja.. tis en blijft een olie land. Nederland moet toch op een of andere manier meer geld binnen halen dan het uitgeeft. Politics...
I
ImmortalTechLid
Irak is een olieland. In Afghanistan hebben ze amper olie. Wel willen ze pijpleidingen aanleggen door Afghanistan om de olie te vervoeren, maar dat lukt niet zolang de Taliban nog teveel vingers in de pap heeft.

OT Gewoon troepen terugtrekken. Je wint op deze manier toch nooit definitief van de Taliban. Zorg dat je het goed afhandelt en dan gewoon weggaan.
a
afraidtechLid
kut fascisten de navo allemaal stuk voor stuk, meer heb ik er niet over te zeggen :angry:
a
afraidtechLid
maar ik heb wel gelijk :P fascisten dat zijn het :P
B
BlackRobBluntLid
Wat een heerlijk doordachte reacties weer. Kuthippies :P
B
BlackRobBluntLid
afraidtech zei:
Klik om te vergroten...

Ik geef je ook geen ongelijk :d Maar ik vind wel nu dat we er toch zitten, dat we het af moeten maken. Zodra de regering daar in staat is om z'n zaakjes enigszins zelf te regelen, gelijk wegwezen.
W
WackyLid
BlackRobBlunt zei:
afraidtech zei:
Klik om te vergroten...

Ik geef je ook geen ongelijk :d Maar ik vind wel nu dat we er toch zitten, dat we het af moeten maken. Zodra de regering daar in staat is om z'n zaakjes enigszins zelf te regelen, gelijk wegwezen.
Klik om te vergroten...

Ben ik het niet zomaar mee eens. Waarom zou dat een meer doordachte reactie zijn ?

Als je een fout gemaakt hebt door aan iets te beginnen, moet je dan de fout doorzetten door ermee verder te gaan ?

Denk je echt dat we die mensen daar helpen of dat ze zich geholpen voelen als we nog blijven ?

Ik zeg ook niet zonder meer dat ik het er niet mee eens ben, voordat ik echt een oordeel kan geven moet ik daar geweest zijn en zelf met die bevolking gepraat hebben. plus misschien het hele afgaanse volk laten stemmen voor wat er moet gebeuren. Maar ik verwacht niet dat dat aanleiding zou geven om te blijven.
N
NathanielLid
Snap eigenlijk niet waarom de NAVO altijd de troep moet opruimen die de VS al zown 30 jaar over de wereld verspreiden :confused:
B
BlackRobBluntLid
Wacky zei:
Ben ik het niet zomaar mee eens. Waarom zou dat een meer doordachte reactie zijn ?
Klik om te vergroten...

Omdat er niet alleen maar gescholden wordt. :P

Wacky zei:
Als je een fout gemaakt hebt door aan iets te beginnen, moet je dan de fout doorzetten door ermee verder te gaan ?
Klik om te vergroten...

Ik denk niet dat de fout is dat we daar zijn, maar wat we daar (niet genoeg) doen.

Wacky zei:
Denk je echt dat we die mensen daar helpen of dat ze zich geholpen voelen als we nog blijven ?

Ik zeg ook niet zonder meer dat ik het er niet mee eens ben, voordat ik echt een oordeel kan geven moet ik daar geweest zijn en zelf met die bevolking gepraat hebben. plus misschien het hele afgaanse volk laten stemmen voor wat er moet gebeuren. Maar ik verwacht niet dat dat aanleiding zou geven om te blijven.
Klik om te vergroten...

Ik weet niet of die mensen zich echt geholpen voelen, maar ik geloof niet dat het merendeel erg blij was/is met de taliban daar. Het is natuurlijk ook maar afwachten of wat ervoor in de plaats komt zodra we weg zijn wel wenselijk is.
T
TeKNoZemLid
Misschien, maar goed meerendeel van de activiteit van de Taliban is aan de westerse bezetting te danken.
B
BlackRobBluntLid
TeKNoZem zei:
Misschien, maar goed meerendeel van de activiteit van de Taliban is aan de westerse bezetting te danken.
Klik om te vergroten...

De Russische dan toch? Maar inderdaad, als we er ons nooit mee hadden bemoeid had het er waarschijnlijk een stuk beter uitgezien. Dat geldt voor bijna elk continent :P

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."