Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAmsterdam wil kraken ondanks verbod gedogen

Amsterdam wil kraken ondanks verbod gedogen

9 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
-
-spaceman-Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Amsterdam wil kraken ondanks verbod gedogen
dinsdag 27 oktober 2009 16:39

Het kabinet heeft besloten kraken te verbieden, maar de gemeenteraad van Amsterdam - die altijd tegen het verbod is geweest - ziet er niets in en is van plan het kraken toch te gedogen.

Dat zeggen gemeenteraadsleden van D66, PvdA, GroenLinks en SP tegen de Amsterdamse nieuwszender AT5.

Ageeth Telleman van D66 vindt dat de problemen die in Amsterdam met krakers bestaan al goed genoeg opgelost kunnen worden.

Politie
Marieke van Doorninck van GroenLinks gaat nog een stapje verder en vindt dat kraken 'echt een positief effect heeft'. Ook de SP vindt dat Amsterdam het kraken moet gedogen, omdat zij het nut van de wet niet inzien.

De partijen denken dat er niet genoeg capaciteit is om het kraakverbod mogelijk te maken. Manon van der Garde van de PvdA wil bij invoering van het kraakverbod meer geld politie-agenten.


Rellen
De Tweede Kamer heeft vorige week besloten kraken te verbieden. De krakers die toen aanwezig waren in de Kamer zorgden voor veel overlast. De zitting moest worden geschorst en de krakers werden verwijderd.


Buiten ging het protest nog even door, daarbij werd een aantal krakers opgepakt.

Door Maartje Willems


http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Neder ... edogen.htm


ok dan, weer een beetje goed nieuws...
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Zo mag ik het horen, ze zijn dus niet allemaal zo dom in de politiek. :)
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#3
De landelijke politici zouden toch achter hun oren moeten gaan krabben he. Eerst het paddo verbod dat gemeentes weigeren te handhaven, nu het kraakverbod dat ze weigeren te handhaven en ze blijven maar doorgaan met onzin verboden te verzinnen :)

In dit geval vrees ik echter dat het niet zo gemakkelijk is. Wanneer de eigenaar van een gekraakt pand naar de rechter stapt vrees ik dat ze niet veel meer te gedogen hebben en toch echt in actie moeten komen om de krakers te verwijderen.
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#4
DrippTone zei:
Zo mag ik het horen, ze zijn dus niet allemaal zo dom in de politiek. :)
Klik om te vergroten...

Waarom zou iemand dom zijn als die tegen kraken is? Wat een onzin.
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#5
Immo zei:
DrippTone zei:
Zo mag ik het horen, ze zijn dus niet allemaal zo dom in de politiek. :)
Klik om te vergroten...

Waarom zou iemand dom zijn als die tegen kraken is? Wat een onzin.
Klik om te vergroten...

Jezus zeg. Waar zegt ie dat? Nergens. Het heeft trouwens niet alleen met kraken te maken. Als jij de huidige politiek een slim geheel vind, dan denk ik dat je toch nog ff verder moet gaan zoeken naar wat het allemaal voor hersenloze praktijken uithaalt.
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#6
TeKNoZem zei:
Immo zei:
DrippTone zei:
Zo mag ik het horen, ze zijn dus niet allemaal zo dom in de politiek. :)
Klik om te vergroten...

Waarom zou iemand dom zijn als die tegen kraken is? Wat een onzin.
Klik om te vergroten...

Jezus zeg. Waar zegt ie dat? Nergens. Het heeft trouwens niet alleen met kraken te maken. Als jij de huidige politiek een slim geheel vind, dan denk ik dat je toch nog ff verder moet gaan zoeken naar wat het allemaal voor hersenloze praktijken uithaalt.
Klik om te vergroten...

Het kan altijd beter, maar ik mag niet klagen met het huidige politieke systeem in Nederland. Roepen dat het niet goed gaat en dat het niet werkt kan iedereen, maar met oplossingen komen of een beter alternatief vinden is een compleet ander verhaal. Heb jij misschien een oplossing hoe we die "hersenloze praktijken" kunnen vermeiden? Persoonlijk vind ik het toch een best slim geheel en een goed werkend systeem.
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#7
Immo zei:
Het kan altijd beter, maar ik mag niet klagen met het huidige politieke systeem in Nederland. Roepen dat het niet goed gaat en dat het niet werkt kan iedereen, maar met oplossingen komen of een beter alternatief vinden is een compleet ander verhaal. Heb jij misschien een oplossing hoe we die "hersenloze praktijken" kunnen vermeiden? Persoonlijk vind ik het toch een best slim geheel en een goed werkend systeem.
Klik om te vergroten...

Ik vind het verbieden van de paddo welke al gebleken is niet actief te zijn, het verbieden van kraken welke een redelijk goed middel is tegen de leegstand en de speculanten een nogal domme zet. Het paddo verbod boeit me dan nog niet zo sinds je ze mag kweken, maar het kraken verbieden is gewoon dom, vooral tot er een betere oplossing is, welke er niet is. Dat noem ik daarbij ook hersenloze praktijken. Bovendien het debatteren over nutteloze shit zoals de manier waarop je over kunt stappen naar een ander tijdsblad abonnement terwijl er vele belangrijkere zaken zijn die de aandacht nodig hebben een voorbeeld van wat voor dom volk er in het kabinet zit.

Oplossingen zullen er heus wel zijn, maar het toepassen van vele toepassingen in zowel het rechtssysteem en de algemene samenleving om Nederland een betere plek om te wonen te maken kost geld, en dat is iets wat het liefst niet gebruikt wordt. Het omgooien van de huidige manier van leven in Nederland, en hierbij bedoel ik meer vrijheid en vooral minder verschil tussen rijk en 'arm' is niet mogelijk met de huidige status in de politiek. Dezelfde politiek is tegenwoordig alleen maar berust op het halen van geld bij het volk.

Als Nederland dan zo democratisch is, laat het volk het dan ook voor het zeggen hebben en de keuzes maken. Het enige wat wij te kiezen hebben in de politiek is wie voor ons de keuzes gaat maken. De minderheden tellen al helemaal niet meer mee.
G
GrayMatterLid
01-01-2024, 00:00
#8
juist, er word veel te veel persoonlijke agenda op nationaal niveau door je strot geramd....
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#9
Immo zei:
DrippTone zei:
Zo mag ik het horen, ze zijn dus niet allemaal zo dom in de politiek. :)
Klik om te vergroten...

Waarom zou iemand dom zijn als die tegen kraken is? Wat een onzin.
Klik om te vergroten...

Tegen kraken zijn kan best dom zijn als je geen goed argument hebt. Maar daar heb ik het in deze niet over. Echter is het wel dom om kraken te verbieden wanneer je dat ziet als een oplossing. Gewoon ondoordacht. Maar ik heb wel een oplossing. De gekozen partijen zouden de stem van het volk vertegenwoordigen, maar dat gebeurt niet. Ze vertegenwoordigen alleen hun eigen stem, het volk heeft alleen kans gehad om te zeggen met wat ben ik het in grote lijnen het meest eens. Over verboden invoeren en wetten aan nemen zou landelijk gestemd moeten worden naar mijn mening. Laten we eens kijken of dat op dit moment zou werken. De echte stem van het volk, een regering die ons dient en niet zichzelf.
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#10
Marieke van Doorninck van GroenLinks gaat nog een stapje verder en vindt dat kraken 'echt een positief effect heeft'.
Klik om te vergroten...
Haha ja dat is hun electoraat zo'n beetje :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."