#1
Goed nieuws !
Beter dat ze het laat door hebben dan helemaal niet.
Beter dat ze het laat door hebben dan helemaal niet.
DEN HAAG - Nederland gaat 19 miljoen vaccins tegen de Mexicaanse griep verkopen aan landen die een groot tekort hebben aan vaccins. Voor de zekerheid houdt Nederland een voorraad van 2,2 miljoen vaccins achter de hand. Dat heeft de ministerraad vrijdag besloten.
Gezien het milde verloop van de griepepidemie gaat minister Ab Klink (Volksgezondheid) ervan uit dat er geen nieuwe risicogroepen bijkomen die voor vaccinatie in aanmerking komen. Nu kunnen onder andere zestigplussers, kinderen tussen zes maanden en vijf jaar en zorgmedewerkers prikjes halen tegen de Mexicaanse griep.
Volgende maand doet Nederland 2 miljoen vaccins van de hand die niet nodig zijn voor de vaccinatiecampagne die nu loopt bij huisartsen, GGD's en zorginstellingen. In de eerste maanden van 2010 kunnen nog eens ruim 17 miljoen vaccins de deur uit. Aan welke landen de vaccins worden verkocht is nog niet bekend.
Klink had 34 miljoen doses van het vaccin ingekocht. Dit was genoeg om iedere Nederlander tweemaal in te kunnen enten tegen de Mexicaanse griep.

Wacky zei:Beter dat ze het laat door hebben dan helemaal niet.
Wacky zei:Misschien is ie wel onder druk gezet om ze te kopen. Door diezelfde pharma lobbies die paniek veroorzaken om veel te verkopen. En misschien dacht ie dan ook wel dat wij allemaal zo in paniek gingen zijn dat ie het beter ook maar deed voordat wij hem in paniek lynchen.
Wacky zei:Ik weet het ook niet, maar iig heb ik liever dat ie ze verkoopt dan heel nederland ermee vol spuit.
Nathaniel zei:Wacky zei:Beter dat ze het laat door hebben dan helemaal niet.
Of ze wisten het al van te voren en
3:????
4:Profit
Nathaniel zei:Wacky zei:Beter dat ze het laat door hebben dan helemaal niet.
Of ze wisten het al van te voren en
3:????
4:Profit
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."