Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNederland verkoopt 19 miljoen griepvaccins

Nederland verkoopt 19 miljoen griepvaccins

8 antwoorden
1 weergaven
18-5-2026
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Goed nieuws !

Beter dat ze het laat door hebben dan helemaal niet.
3
3970Lid
01-01-2024, 00:00
#2
DEN HAAG - Nederland gaat 19 miljoen vaccins tegen de Mexicaanse griep verkopen aan landen die een groot tekort hebben aan vaccins. Voor de zekerheid houdt Nederland een voorraad van 2,2 miljoen vaccins achter de hand. Dat heeft de ministerraad vrijdag besloten.

Gezien het milde verloop van de griepepidemie gaat minister Ab Klink (Volksgezondheid) ervan uit dat er geen nieuwe risicogroepen bijkomen die voor vaccinatie in aanmerking komen. Nu kunnen onder andere zestigplussers, kinderen tussen zes maanden en vijf jaar en zorgmedewerkers prikjes halen tegen de Mexicaanse griep.

Volgende maand doet Nederland 2 miljoen vaccins van de hand die niet nodig zijn voor de vaccinatiecampagne die nu loopt bij huisartsen, GGD's en zorginstellingen. In de eerste maanden van 2010 kunnen nog eens ruim 17 miljoen vaccins de deur uit. Aan welke landen de vaccins worden verkocht is nog niet bekend.

Klink had 34 miljoen doses van het vaccin ingekocht. Dit was genoeg om iedere Nederlander tweemaal in te kunnen enten tegen de Mexicaanse griep.
Klik om te vergroten...

Of Klink er geld op verdient of verliest wordt niet vermeld. Maar wel een erg vreemde gang van zaken, de Mexicaanse grap is nog niet eens goed op gang, of het merendeel van de oh zo nodige vaccins gaat alweer op Ebay....Hoewel, volgens mij is het merendeel van de bestelde vaccins nog niet geleverd, dus hij kan ook gewoon zijn bestelling annuleren. Het is niet zo dat de producent dan met een zootje incourant spul blijft zitten, want die verkoopt ze gewoon weer aan andere landen :rolleyes:
3
3970Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Er is geen enkel moment geweest dat Klink van plan was om de gehele bevolking twee maal te vaccineren. Dat is dus volgens mij ook nooit de reden geweest om 34 miljoen vaccins te bestellen. 34 miljoen vaccins die van ONS (belasting)geld worden betaald. Het kan m.i. nooit de bedoeling zijn om te speculeren met dat geld.
N
NathanielLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wacky zei:
Beter dat ze het laat door hebben dan helemaal niet.
Klik om te vergroten...

Of ze wisten het al van te voren en
3:????
4:Profit
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Misschien is ie wel onder druk gezet om ze te kopen. Door diezelfde pharma lobbies die paniek veroorzaken om veel te verkopen. En misschien dacht ie dan ook wel dat wij allemaal zo in paniek gingen zijn dat ie het beter ook maar deed voordat wij hem in paniek lynchen.

Ik weet het ook niet, maar iig heb ik liever dat ie ze verkoopt dan heel nederland ermee vol spuit.
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#6
Het lijkt me raar dat Nederland hier winst op kan maken, de tacohoest valt reuze mee en schijnt al aan het afnemen zijn. Die vaccins zijn nu veel minder waard dan eerst lijkt me dan.

Maar het komt voornamelijk door een persoon die Nederland erg heeft aangeraden om veel in te slaan. Dezelfde persoon alleen dan uit België stond er met een heel andere kijk tegen aan dat het reuze zou mevallen, en het blijkt dat die persoon in Nederland ook werkt voor het farmaceutische bedrijf dat tamiflu maakt, hmm. Dit stond een tijdje geleden in de pers, en er kunnen misschien fouten in zitten aangezien ik dit van mijn gedachte typ, dus sorry als ik iets fouts zeg.
3
3970Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Wacky zei:
Misschien is ie wel onder druk gezet om ze te kopen. Door diezelfde pharma lobbies die paniek veroorzaken om veel te verkopen. En misschien dacht ie dan ook wel dat wij allemaal zo in paniek gingen zijn dat ie het beter ook maar deed voordat wij hem in paniek lynchen.
Klik om te vergroten...

Nederland had, net zoals veel andere landen, geheime contracten met de farmaceutische industrie, waardoor ze zich verplichten een bepaalde hoeveeldheid vaccins af te nemen... Daar stond o.a. het volgende in:
De koper van het vaccin moet ondertekenen dat de

-"karakteristieken" van het vaccin geheim moeten blijven, anders dan dat het een "nieuw adjuvantsvaccin tegen N1H1 is"

maw eigenlijke werking vaccin is geheim, en de regering moet ondertekenen hierover niet uit de school te klappen

-De regering verplicht zich het bestaan van de geheime overeenkomst voor de bevolking geheim te houden

-De regering is verplicht iedere informatie over farmacovigilantie, ontstane bijwerkingen van het vaccin, onder de pet houden


Wacky zei:
Ik weet het ook niet, maar iig heb ik liever dat ie ze verkoopt dan heel nederland ermee vol spuit.
Klik om te vergroten...

Ik heb liever dat hij de vaccins die nog niet geleverd zijn (het merendeel) annuleert bij de leverancier...
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#8
Nathaniel zei:
Wacky zei:
Beter dat ze het laat door hebben dan helemaal niet.
Klik om te vergroten...

Of ze wisten het al van te voren en
3:????
4:Profit
Klik om te vergroten...
:sunglasses:
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#9
Nathaniel zei:
Wacky zei:
Beter dat ze het laat door hebben dan helemaal niet.
Klik om te vergroten...

Of ze wisten het al van te voren en
3:????
4:Profit
Klik om te vergroten...


Haha ;D precies!

Ik vind 't allemaal een grote zwendel en een massaal experiment. Net als bij de baarmoederhals kanker prik, daar hoefde ik ook niks van te hebben! Nja, ik ben dan ook een man en hoef het ook niet te krijgen maar ik ben blij dat mijn vriendin (intussen ex) het des tijds ook niet heeft genomen.

Ik ben zowiezo geen fan van Klink, maar dat vind dit forum niet zo raar denk ik.

Ik heb de prik niet gehad.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."