Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDodelijke xtc-pillen gestolen

Dodelijke xtc-pillen gestolen

11 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dodelijke xtc-pillen gestolen

Uitgegeven: 10 december 2009 14:01
Laatst gewijzigd: 10 december 2009 14:00

AMSTERDAM - De politie in het Gelderse Eerbeek waarschuwt voor het gebruik van levensgevaarlijke xtc-pillen die na een inbraak mogelijk in omloop zijn gebracht. Van de gestolen pillen kunnen er volgens de eigenaar veertig dodelijk zijn.

Het gaat om roodwitte exemplaren met de bijnaam Ajax of Feyenoord; de pillen dragen geen logo.

De 46-jarige man had in twintig jaar tijd 2400 xtc-pillen verzameld. De verkoper van de gevaarlijke pillen had hem bij de transactie over de mogelijk levensgevaarlijke werking van de partydrugs verteld.

Verzamelmappen

De hobbyist had zijn verzameling ondergebracht in een tiental zwarte verzamelmappen die bedoeld waren voor munten. De straatwaarde ligt tussen de tien- en twaalfduizend euro

De pillen werden woensdagnacht gestolen. De man deed aangifte omdat hij zich zorgen maakte. Ondanks dat hij strafbaar is voor het bezit van de pillen wordt hij na zijn aangifte niet vervolgd. De politie heeft een sms-alert verstuurd om gebruikers te waarschuwen.
bron: nu.nl
Klik om te vergroten...

Een pillen verzameling van 2400 pillen, dat is nog eens wat anders dan die saaie postzegels.
Maar wel jammer, zo'n mooi verzamelwerkje weg :(
Maar welke levensgevaarlijke werking zou dat kunnen zijn in hemels naam, als het ook daadwerkelijk een partydrug zou zijn?
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#2
Oom Klaas zei:
Maar welke levensgevaarlijke werking zou dat kunnen zijn in hemels naam, als het ook daadwerkelijk een partydrug zou zijn?
Klik om te vergroten...

Ik had ooit eens een bericht gelezen dat er pillen met rattengif erin waren die verkocht werden als xtc, of dat waar is weet ik alleen niet.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#3
Alles kan natuurlijk,
maar ik ben wel benieuwd welk middel 't was.
-
-spaceman-Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Ach jezus wat zonde... :(

Wat een fantastisch unieke hobby, wat een zonde dat het zo aan een eind moet komen... Gestolen door Moo'tje uit z'n huis. Die prachtige verzameling word dus nu keihard verkracht; gebruikt, of verkocht...

Ik vind dat wij, als Het Drugsforum, een hulpactie op moeten zetten.
Een donatie-actie, om die arme man weer z'n leven terug te laten krijgen.

Dus bij deze...

Help dit roofslachtoffer, en doneer je pil!

Zou mooi zijn als we ff een adresje kunnen krijgen...
D
DebrisLid
01-01-2024, 00:00
#5
De 46-jarige man had in twintig jaar tijd 2400 xtc-pillen verzameld.
...
De straatwaarde ligt tussen de tien- en twaalfduizend euro
Klik om te vergroten...
10.000 / 2.400 = 4.16
12.000 / 2.400 = 5

De prijs per pil ligt inderdaad tussen de 4 en de 5€ per stuk.
Maar wie gaan 2400 pillen nou weer per stuk verkopen? Vooral als ze allemaal verschillend zijn.

"Welke zijn het?"
-"Geen idee, iets roods met witte stippen"
d
donaldduckLid
01-01-2024, 00:00
#6
ik vind het wel echt een koning dat hij het meld dat ze dodelijk zijn
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#7
Enorm respect voor die man, en een klein beetje respect erbij voor het nederlandse rechtsysteem dat hij niet vervolgt wordt; Duidelijk is dat de man geen dealer was, en wordt dus ook niet zo behandeld - terwijl de hoeveelheid IN PRINCIPE zwaar strafbaar was. Stukje menselijkheid in het systeem dus. Klasse.
-
-spaceman-Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Angramar Temenos zei:
Enorm respect voor die man, en een klein beetje respect erbij voor het nederlandse rechtsysteem dat hij niet vervolgt wordt; Duidelijk is dat de man geen dealer was, en wordt dus ook niet zo behandeld - terwijl de hoeveelheid IN PRINCIPE zwaar strafbaar was. Stukje menselijkheid in het systeem dus. Klasse.
Klik om te vergroten...

Ja man! Daar heb ik ook zeker respect voor!

Dank u, meneer de agent...

W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hoewel het ook kan zijn dat ze hem helemaal niet kunnen vervolgen omdat hij het alleen maar verteld en ze geen drugs gevonden hebben bij hem.

Net als toen ik een keer geen boete kreeg voor 40 te hard rijden (van een onopvallende politieauto) "we houden het bij een waarschuwing, zelf houd ik ook wel van een beetje doorrijden" zei hij. Zijn er echt zulke relaxte agenten, of had hij gewoon geen geschikte meetapparatuur in zijn auto ?
a
alcoholistLid
01-01-2024, 00:00
#10
bedankt voor het posten van dit klaas
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Debris zei:
De 46-jarige man had in twintig jaar tijd 2400 xtc-pillen verzameld.
...
De straatwaarde ligt tussen de tien- en twaalfduizend euro
Klik om te vergroten...
10.000 / 2.400 = 4.16
12.000 / 2.400 = 5

De prijs per pil ligt inderdaad tussen de 4 en de 5€ per stuk.
Maar wie gaan 2400 pillen nou weer per stuk verkopen? Vooral als ze allemaal verschillend zijn.

"Welke zijn het?"
-"Geen idee, iets roods met witte stippen"
Klik om te vergroten...

Hehe, daarom wordt er ook gesproken van straatwaarde. :) Dus de prijs die er voor gebruikershoeveelheden op straat gegeven wordt.
p
psych-outLid
01-01-2024, 00:00
#12
lijkt me wel vet zo'n verzameling van 2400 pillen,
spijtig voor die vent maja hij word nu al nie vervolgd dus hij mag blij zijn.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."