#1
Dodelijke xtc-pillen gestolen
Uitgegeven: 10 december 2009 14:01
Laatst gewijzigd: 10 december 2009 14:00
AMSTERDAM - De politie in het Gelderse Eerbeek waarschuwt voor het gebruik van levensgevaarlijke xtc-pillen die na een inbraak mogelijk in omloop zijn gebracht. Van de gestolen pillen kunnen er volgens de eigenaar veertig dodelijk zijn.
Het gaat om roodwitte exemplaren met de bijnaam Ajax of Feyenoord; de pillen dragen geen logo.
De 46-jarige man had in twintig jaar tijd 2400 xtc-pillen verzameld. De verkoper van de gevaarlijke pillen had hem bij de transactie over de mogelijk levensgevaarlijke werking van de partydrugs verteld.
Verzamelmappen
De hobbyist had zijn verzameling ondergebracht in een tiental zwarte verzamelmappen die bedoeld waren voor munten. De straatwaarde ligt tussen de tien- en twaalfduizend euro
De pillen werden woensdagnacht gestolen. De man deed aangifte omdat hij zich zorgen maakte. Ondanks dat hij strafbaar is voor het bezit van de pillen wordt hij na zijn aangifte niet vervolgd. De politie heeft een sms-alert verstuurd om gebruikers te waarschuwen.
bron: nu.nl
Een pillen verzameling van 2400 pillen, dat is nog eens wat anders dan die saaie postzegels.
Maar wel jammer, zo'n mooi verzamelwerkje weg
Maar welke levensgevaarlijke werking zou dat kunnen zijn in hemels naam, als het ook daadwerkelijk een partydrug zou zijn?