Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsJe dood vervelen kan echt.

Je dood vervelen kan echt.

15 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mijn hele leven is maar een tergend tedieuze bedoening, en meer zal het nooit worden ook.

Dat weet je toch.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#2
Gelukkig maar, ik schrok al.
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#3
Je dood vervelen kan echt.
Klik om te vergroten...
Dit is nieuws?

Ik dacht namelijk dat ik dit de meerderheid al wel langer had zien doen.

In ieder geval langer dan vandaag.
K
KlaaraLid
01-01-2024, 00:00
#4
19-02-2010 | 08:08: Wie een vervelend leven leidt loopt twee keer meer kans om jong te sterven. Zo hebben individuen die tijdens hun leven klagen over een hoog niveau van verveling twee keer meer kans om te sterven aan een hartaandoening dan de bezige bijen. Het zijn wetenschappers bij de University College London, een college binnen de universiteit van Londen, die ontdekten dat een mens zich dus wel degelijk letterlijk dood kan vervelen.


Voor hun studie hielden de onderzoekers 25 jaar lang meer dan 7.500 ambtenaren bedienden in de gaten. 40 procent van diegenen die zich vervelen loopt een grote kans om het einde van de studie niet meer te halen. Dat komt volgens de wetenschappers omdat mensen die zich vervelen er meestal een ongezonde levenswijze op nahouden. En roken en drinken kan de levensverwachting inkorten.

Bij het Department of Epidemiology and Public Health van de University College London bestudeerden experts de antwoorden van circa 7.500 bedienden in de leeftijdscategorie 35-55 jaar. Uit het oorspronkelijke onderzoek bleek dat 1 op 10 zich de laatste maand verveelde, waaronder meer dan dubbel zoveel vrouwen als mannen. Jongeren en mensen met een ondergeschikte baan bleken het meeste vatbaar voor verveling.

(Jong geleerd is oud gedaan)

Volgens Martin Shipley, co-auteur van de studie, zijn er genoeg duidelijke bewijzen om hartziekten te koppelen aan verveling. Hij raadt mensen met een saaie baan aan hun vrije tijd voldoende te vullen met zaken die hun interesseren en bezighouden om zo de verveling binnen de perken te houden, in plaats van hun vrije tijd te vullen met roken en drinken.

Een andere oplossing zou ook nog het veranderen van denkwereld zijn. Volgens Graham Price, een psycholoog, - hij kan het dus weten - moeten ze hun geleuter van egocentrische klaagzangen vervangen door eenvoudige vragen als: "Wat zou ik kunnen doen voor mijn familie, mijn vrienden, mijn collega’s en… mijn baas."

Bron: grenswetenschap
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ach tegenwoordig is alles dodelijk. Ik zou dit soort onderzoeken niet al te serieus nemen, leef zoals je wilt leven en sterf wanneer de tijd daar is. Gewoon genieten en lekker doen wat je wilt doen en laten wat je wilt laten :).
B
BeanheadLid
01-01-2024, 00:00
#6
Shit ik moet me minder gaan vervelen 's nachts dan want ik heb al ontelbare nachten me doodverveeld :openmouth:
D
DopezillaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Volgens mij ben ik ten dode opgeschreven. :beer:

Olle
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#8
Vervelen is toch voor losers :openmouth:
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dat heb je in ieder geval niet van mij.

Dat zou niet best zijn.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#10
Verveel jij je weleens dan?
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#11
Deranged zei:
En zolang ik dan maar denk dat je een grapje maakt zal het wel goed zijn.
Klik om te vergroten...

Maar natuurlijk.
K
KlaaraLid
01-01-2024, 00:00
#12
als je vervelen niet erg vind dan is het geen vervelen meer toch? :P dan ben je gewoon niks aan het doen
L
LauuLid
01-01-2024, 00:00
#13
niks doen kan ook vervelen(d) zijn.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#14
Och, drugs is slechter voor je denk ik.
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#15
En zolang ik dan maar denk dat je een grapje maakt zal het wel goed zijn.
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#16
EN DRUGS NATUURLIJK!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."