#1
AMSTERDAM - De Nederlandse bioscopen gaan Alice in Wonderland, de nieuwe film van regisseur Tim Burton en distributeur Disney, niet vertonen. Dat heeft de Nederlandse Vereniging van Bioscoopexploitanten (NVB) maandag gemeld.
Het besluit geldt niet alleen voor Nederland. In heel Europa en zelfs in de Verenigde Staten hebben de grote bioscoopexploitanten de film in de ban gedaan. De reden hiervoor is de onvrede over het releasebeleid van Disney.
De distributeur wil de film, die begin maart wereldwijd in de bioscopen moet gaan draaien, al in juni op dvd uitbrengen.
Afspraken
Dit gaat volgens de exploitanten in tegen afspraken die de bioscoop- en de dvd-branche met elkaar hebben gemaakt. Officieel moeten er meer dan vier maanden zitten tussen een bioscoop- en dvd-release, omdat de bioscopen anders te weinig tijd hebben om de film aan te bieden aan het publiek.
De Nederlandse bioscoopbranche sluit zich aan bij het internationale besluit om de film niet te vertonen. ''Het is geen Nederlands probleem'', beklemtoont Youry Bredewold van Pathé, de grootste bioscoopexploitant van Nederland. ''Alle grote bedrijven in Europa en Amerika hebben zich achter dit besluit geschaard.''
http://www.nu.nl/film/2184849/bioscopen ... rland.html
Link naar volledig stuk
Ik vind dit echt kutnieuws. Dit is een van de weinige films die ik per se in de bios wilde zien![:(]()
Het besluit geldt niet alleen voor Nederland. In heel Europa en zelfs in de Verenigde Staten hebben de grote bioscoopexploitanten de film in de ban gedaan. De reden hiervoor is de onvrede over het releasebeleid van Disney.
De distributeur wil de film, die begin maart wereldwijd in de bioscopen moet gaan draaien, al in juni op dvd uitbrengen.
Afspraken
Dit gaat volgens de exploitanten in tegen afspraken die de bioscoop- en de dvd-branche met elkaar hebben gemaakt. Officieel moeten er meer dan vier maanden zitten tussen een bioscoop- en dvd-release, omdat de bioscopen anders te weinig tijd hebben om de film aan te bieden aan het publiek.
De Nederlandse bioscoopbranche sluit zich aan bij het internationale besluit om de film niet te vertonen. ''Het is geen Nederlands probleem'', beklemtoont Youry Bredewold van Pathé, de grootste bioscoopexploitant van Nederland. ''Alle grote bedrijven in Europa en Amerika hebben zich achter dit besluit geschaard.''
http://www.nu.nl/film/2184849/bioscopen ... rland.html
Link naar volledig stuk
Ik vind dit echt kutnieuws. Dit is een van de weinige films die ik per se in de bios wilde zien
