Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsJamal Aldura Rami 30sept 2000

Jamal Aldura Rami 30sept 2000

24 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
v
vogelLid
01-01-2024, 00:00
#1
Weggescholen achter een ton schreeuwt een palestijnse vader
om hulp voor hem en zijn zoon (foto links). Jamal Aldura en zijn
12 jaar oude zoon Rami raakten afgelopen zaterdag in Netzarim,,,,
in het zuiden van Gaza, verzeild in spervuur tussen Palestijnen en
Israeliers.
Een huilende Rami probeerd zo mogelijk nog verder weg te kruipen
achter de rug van zijn vader (foto) midden.
Enkele seconden later hangt vader Jamal zwaargewond en buiten
bewustzijn tegen de muur, terwijl het jongetje dodelijk getroffen op de grond ligt (foto) rechts.
Rami werd gisteren begraven.
foto's France 2 via APTN
(bron) nhd maandag 2 oktober 2000

Weet er iemand hoe ik foto,s in me bericht kan zetten?
dit leek me wel interresant om te posten,,, vanwege de oorlog die nou oplaait tussen israel en libanon,,,
ik wist trouwens niet dat die landen problemen met elkaar hadden
wist wel allang dat israel in de klins legt met palestina de palestijnen
en iets met de gazastrook,ik heb nog een paar andere kranten berichten
van israel enzo :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:
v
vogelLid
01-01-2024, 00:00
#2
J
JewCookieLid
01-01-2024, 00:00
#3
libanezen hebben israeliers ontvoerd.. :wink:

mja best smerig allemaal, maar toch zie je het in elke oorlog..
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
triest, een oorlog zou moeten worden uitgevochten tussen de personen om wie het gaat. "gezellig " samen in een kamertje met een arsenaal aan wapens en ze zoeken het maar uit. Het zijn altijd de onschuldige die sneuvelen. :(
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dat is blijbaar het probleem, er zijn geen 'slechte' of 'goede' die het maar moeten uitvechten of niet... Het ligt volgens mij veel en VEEL gecompliceerder allemaal! Maar ik ben niet de enige die er zo over denkt, dat weet ik...
v
vogelLid
01-01-2024, 00:00
#6
zo zit het dus hamas zit in palestina de palestijnen dus in dat witte landje
en de hezbollah zit in libanon
en ook de hamas had een soldaat ontvoerd



v
vogelLid
01-01-2024, 00:00
#7


vrijdag 27 december 2002
Trieste kerstdagen in nat Bethlehem
yippie :stoned: vogel helemaal bij nu ie plaatjes kan posten
v
vogelLid
01-01-2024, 00:00
#8
v
vogelLid
01-01-2024, 00:00
#9


Palestijnen verwoesten de tombe van Jozef in de autonome Palestijnse stad Nablus.
Het Israélische leger trok zich zaterdag terug van de heilige joodse plaats.
De palestijnse president Arafat heeft inmiddels het bevel gegeven de tombe te herbouwen
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
9 oktober 2000
A
AkingLid
01-01-2024, 00:00
#10
dude... dit is 8 jaar oud... ik mis het stukje actualiteit :rolleyes:
v
vogelLid
01-01-2024, 00:00
#11
weet er iemand waarom er nu weer oorlog is,
het begon rond kerstmis weer,
hadden de israelisch genoeg van de raketten van hamas ?
ik begreep dat er nogal wat verontwaardiging was, omdat er veel minder israelische doden waren door de rakketten van hamas dan dode palestijnen door de vergeldings acties van israel

verslag belgische nieuws zondag 4 januari 2009




In de Gazastrook word volop een oorlog gevochten tussen
Israel en aanhangers van hamas, israelische grondtroepen zijn gisteravond
en vandaag massaal het gebied binnengetrokken, ze hebben Gazastad zo goed als
omsingeld, en daarmee de Gazastrook feitelijk in tweéen gedeeld.
Onophoudelijk zijn in de Gazastrook ontploffingen te horen,
gevolgd door dikke rookpluimen en het geluid van ambulances.
Israelische troepen hebben posities ingenomen in het noordelijke deel van de
Gazastrook. Volgens Palestina zijn bij de gevechten 31 palestijnse burgers gedood.
Al beweren de israelisch dat het om hamasleden gaat.
Ook langs de israelische kant vallen er slachtoffers, minstens 30 gewonden,
En één soldaat is gesneuveld.
Volgens de Israëlische premier Ehud Olmert was een grondoffensief onvermijdelijk,
We kunnen niet anders dan een grondoperatie uitvoeren om ons doel te bereiken.
Het doel van de operatie is om de veiligheid in de Gazastrook te verhogen.
Maar zegt de regering we zijn niet van plan om de Gazastrook te bezetten.
De vechtlust bij de hamasstrijders zou volgens israel al fel verminderd zijn.
De Palestijnse leider Mahmoud Abbas vraagt maar één ding, dat de gevechten stoppen.
We streven ernaar om de aanvallen op de Palestijnen in de Gazastrook te doen stoppen,
en zullen onze uiterste best doen daarvoor.

Hamas blijft wel rakketten afvuren in Israel,
ondermeer in Derots en Netivots,daarbij viel één licht gewonde.
Elders in Israel gaat het leven gewoon door en hoopt iedereen op een spoedig einde
van het geweld.
Inwoonster van Ashkelon Israel: zegt: ik ben zeer bang dat er soldaten gedood zullen worden,
Ik ben erg bezorgd,elke moeder met een kind in de oorlog maakt beangstigende tijden mee.

Internationale reacties over de inval in Gaza blijven niet uit,
Zowel Europa als de Arabische wereld vragen om de strijd te staken,
Maar daar blijft het voorlopig bij, De V.N veiligheidsraad die afgelopen nacht
in een spoedzitting bijeen kwam over de kwestie heeft niet eens een gemeenschappelijk
standpunt bereikt. De wereld wil dat het geweld in Gaza stopt.
De V.N veiligheidsraad kwam niet tot een formeel akkoord,
,vooral de Verenigde Staten (U.S.A) zouden dwars hebben gelegen.
De Arabische wereld is boos en veroordeelt de israelische inval,
Amr Moussa secretaris-generaal arabische LIGA. zegt:
De Arabieren kunnen deze situatie niet accepteren,
We moeten hevig reageren op deze aanval van agressie
Zeker gezien de vele slachtoffers onder burgers, onder Palestijnen ,
en gezien niemand reageert, de wereld kijkt met zijn ogen de andere richting op.
Ook de Europese unie drukte zijn bezorgdheid uit.
een woordvoerdster van de Europese unie zegt het is absoluut noodzakelijk dat
het geweld stopt. Een delegatie onder E.U voorzitter Tjechié is vertrokken naar
het middenoosten in de hoop een diplomatieke oplossing te vinden voor het conflict.

Protest tegen geweld in Gaza



In Brussel en Antwerpen is opnieuw betoogd tegen de israelische acties in gaza.
In Antwerpen trokken zoeen 500 manifestanten, vooral vrouwen en kinderen door
de stad om hun ongenoegen te uiten over het geweld en om de Palestijnse burgers
in de gazastrook te steunen,
De politie was massaal aanwezig maar er waren geen incidenten
De mars was een initiatief van enkele vrouwenorganisaties,
Mina Chebaa,van de vereniging voor ontwikkeling en emancipatie moslims, verteld:
Vandaag komen eigenlijk hier mamma’s en kinderen op straat,
Voor de moeders en kinderen in Palestina om medeleven te tonen aan het volk van Palestina.
De emoties laaien op, dat heeft ook te maken met dat grondoffensief dat vannacht is begonnnen
We willen gewoon dat het bloedbad stopt, het lijkt alsof er een uitroeing bezig is.
We zouden gewoon willen vragen alstublieft denk aan het volk en de mensenrechten enzomeer.
((met een vredige Paddo ter hand schuiven we het geweld aan de kant))
(( Hippie wisdom ,make love not war))

r
raizeredgeLid
01-01-2024, 00:00
#12
ik ben tegen de bezetting van israel op palestina maar om alleen israel de schuld te geven er worden ook constant raketten op israel afgevuurd
h
hippievogelLid
01-01-2024, 00:00
#13
make LSD and AYAhuasca,,, not weapons and bombs,,,

, , , , , , , , , MAKE LOVE,, not war
make love and peace, please
P
PikachuLid
01-01-2024, 00:00
#14
Als Luxemburg raketten op Nederland afvuurde hadden we al lang geleden aangevallen.
v
vogelLid
01-01-2024, 00:00
#15
http://nl.youtube.com/watch?v=8rGOWkWYqJ4

http://nl.youtube.com/user/AlJazeeraEnglish

http://english.aljazeera.net/focus/war_on_gaza/
v
vogelLid
01-01-2024, 00:00
#16
De raad van kerken
Het Nederlands verbond voor progressief jodendom
En het contactorgaan moslims en overheid
roepen in een gezamelijke verklaring op tot vrede via LSDialoog




Dit weekend staat de programmering van de Nederlandse Islamitische Omroep geheel in het teken van de crisis in Gaza.

Hoe is het om in de veiligheid van een Nederlandse huiskamer de oorlog in Gaza op televisie te volgen terwijl je naaste familie daar zit? En wat vinden mensen die persoonlijk betrokken zijn bij deze oorlog van de berichtgeving in de media en de reactie van de Nederlandse regering?

De bevolking van Gaza heeft al jaren te lijden onder de boycot van goederen en gesloten grenzen. Hoe heeft het dan nu tot deze oorlog met honderden dodelijke slachtoffers kunnen leiden?

Aanstaande zondag in NioScoop: de oorlog in Gaza met Yoesef Ahmed (journalist) , Anja Meulenbelt (Eerste Kamerlid voor de SP) , Ihab Saloul (Universiteit van Amsterdam), Jaap Hamburger (Een Ander Joods Geluid) en Bertus Hendriks (Midden-Oostendeskundige).

Nioscoop is elke zondag te zien om 15.00 op Nederland 2.
Klik om te vergroten...
http://www.nioweb.nl/2009/01/09/nioscoo ... 1-januari/

http://www.nioweb.nl/
klik op laatste tv-uitzending
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
b
billyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Pikachu zei:
Als Luxemburg raketten op Nederland afvuurde hadden we al lang geleden aangevallen.
Klik om te vergroten...


Maar ik denk niet dat Luxemburg Nederland zou isoleren, zodat er geen geld, medicijnen, water, elketriciteit en brandstof Nederland in zou kunnen... Israel bezet de Gazastrook en gaat over dat soort dingen, maar ze sluiten telkens de grenzen, ook voor levensbelangrijke middelen! Anderhalfmiljoen mensen worden dus uitgehongerd en alsnog zegt men dat hamas het bestand heeft betreden....
p
phyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Oorlog is altijd het gevolg van onze instincten. Zolang wij nog 'het beest' in ons hebben, zullen wij ons zo blijven gedragen.

Ontieglijk sneu, maar het zit in onze 'nature'...

Ik pleit voor een mentale revolutie. Wie weet... ooit.
A
AkingLid
01-01-2024, 00:00
#19
Sjamaan door de Amalgaam! :xtc:
p
paulXTCLid
01-01-2024, 00:00
#20
Oorlog is echt onnodig, normale volwassen mensen moeten hun meningsverschillen normaal uit kunnen praten. Nu zijn er miljoenen mensen daar die lijden omdat er een paar mensen niet met elkaar kunnen opschieten. Om ziek van te worden als je beelden ziet van onschuldige mensen die half dood te liggen bloeden.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."