Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWord wiet eindelijk legaal?

Word wiet eindelijk legaal?

39 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#1
Weet iemand wat er met hasj gaat gebeuren?
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Fool zei:
Weet iemand wat er met hasj gaat gebeuren?
Klik om te vergroten...
Hetzelfde als met wiet
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#3
Gaan we daar voor het gemak maar vanuit, of wordt dat ook daadwerkelijk gezegd in de kamers?
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Fool zei:
Gaan we daar voor het gemak maar vanuit, of wordt dat ook daadwerkelijk gezegd in de kamers?
Klik om te vergroten...
Daar gaan we maar vanuit.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Liefhebbertje zei:
Zwarte handel bedoel ik de achterdeur shop he
Klik om te vergroten...
Wat bedoel je daar mee? Dat shops naast legale verkoop ook aan illegale verkoop zouden gaan doen?

Dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat ze dat risico gaan lopen, juist wanneer ze eindelijk legaal mogen inkopen en verkopen. Nu gebeurd de inkoop van wiet nog illegaal en vind er geen controle op de in en verkoop plaats. Het ligt redelijk voor de hand dat dit straks wel gecontroleerd gaat worden, al is het alleen maar voor het heffen van btw.
L
LiefhebbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Nee absoluut niet aan illegale verkoop
Nu is de verkoop ook 'legaal'

Ze zullen enkel legaal inkopen tot ze een 'normaal' bedrag binnen hebben
En de rest gewoon zwart inkopen
Die prijs zal altijd goedkoper zijn
Mheb dit aangehoord van wat shop eigenaren dus niet een eigen gecreëerd beeld
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Liefhebbertje zei:
Nee absoluut niet aan illegale verkoop
Nu is de verkoop ook 'legaal'

Ze zullen enkel legaal inkopen tot ze een 'normaal' bedrag binnen hebben
En de rest gewoon zwart inkopen
Die prijs zal altijd goedkoper zijn
Mheb dit aangehoord van wat shop eigenaren dus niet een eigen gecreëerd beeld
Klik om te vergroten...
Dan zullen ze nogal een risico lopen, voor de btw aangifte zullen ze zowel alle inkoop als verkoop met bonnetjes moeten kunnen aantonen. Alles wat ze zwart inkopen zullen ze dan ook zwart moeten verkopen. Lijkt me nogal onlogisch en vergezocht allemaal.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#8
Psychedelibee zei:
Liefhebbertje zei:
Nee absoluut niet aan illegale verkoop
Nu is de verkoop ook 'legaal'

Ze zullen enkel legaal inkopen tot ze een 'normaal' bedrag binnen hebben
En de rest gewoon zwart inkopen
Die prijs zal altijd goedkoper zijn
Mheb dit aangehoord van wat shop eigenaren dus niet een eigen gecreëerd beeld
Klik om te vergroten...
Dan zullen ze nogal een risico lopen, voor de btw aangifte zullen ze zowel alle inkoop als verkoop met bonnetjes moeten kunnen aantonen. Alles wat ze zwart inkopen zullen ze dan ook zwart moeten verkopen. Lijkt me nogal onlogisch en vergezocht allemaal.
Klik om te vergroten...

Lijkt mij ook wat vergezocht. En heel onlogisch. Er wordt dan echt wel streng gecontroleerd en als ze gepakt worden kunnen ze de tent sluiten en met terugwerkende kracht belasting betalen. Ik denk dat ze het risico niet gauw nemen.
L
LiefhebbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Als er miljarden coke geld word wit gewassen kan een beetje wiet niet???
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#10
Liefhebbertje zei:
Als er miljarden coke geld word wit gewassen kan een beetje wiet niet???
Klik om te vergroten...
Ja, maar bij coke praten we over een veel groter bedrag aan winst dan bij het verschil tussen legale en illegale wiet.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Fool zei:
Liefhebbertje zei:
Als er miljarden coke geld word wit gewassen kan een beetje wiet niet???
Klik om te vergroten...
Ja, maar bij coke praten we over een veel groter bedrag aan winst dan bij het verschil tussen legale en illegale wiet.
Klik om te vergroten...
Dat inderdaad. Plus het feit dat coke handelaren zich in een volledig illegale business begeven en daarom toch al een volledig risico lopen. Coffeeshops daarentegen zitten in een semi legale business met zeker straks aanzienlijk minder risico's, waarom zouden ze dan alsnog dat risico gaan opzoeken?

En laten we je argument eens omdraaien, alles illegale productie zo zou lonen, waarom doen vele andere bedrijven dit dan niet? Waarom verkoopt een sigaren boer niet een deel van zijn tabak illegaal als dat zo slim zou zijn? Gewoon maar een voorbeeld hoor.
L
LiefhebbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Daar heb ik geen antwoord op eerlijk gezegd

Ik krijg dit weekend een shop eigenaar op bezoek zal hem proberen over te halen
Wat info te delen
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Liefhebbertje zei:
Daar heb ik geen antwoord op eerlijk gezegd

Ik krijg dit weekend een shop eigenaar op bezoek zal hem proberen over te halen
Wat info te delen
Klik om te vergroten...
Ik ben benieuwd naar zijn mening. Maar ook dan geld nog steeds dat het slechts een mening van 1 shop eigenaar is.
L
LiefhebbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dat is helemaal waar
Maar dat geeft misschien een beter beeld
Hoe ik aan mijn uitspraken kom

Ik maak even 2 rare voorbeelden

Een glazenwasser zal altijd netjes het minimum loon opgegeven rest in een potje
Markt koop mannen doen dat ook

Laatst moest mijn deur open gemaakt worden slotenmaker gebeld
30 sec deur open 125€ afrekenen geen bon
Als ik gewoon systeem in ga voor laten we zeggen 60€
Klopt boekhouding maar 65€ kan dan de zwarte pot in

Ik ben bang eigenlijk dat ik berkeerd overkom of me post verkeerd opstel
Waardoor er verkeerd over mijn info word gedacht
Dus aub als dat zo is spreek me er dan aub op aan
Want ik vertel alleen over eigen meegemaakte ervaringen
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Liefhebbertje zei:
Want ik vertel alleen over eigen meegemaakte ervaringen
Klik om te vergroten...
Dat is prima, maar pas op met algemene conclusies trekken op basis van enkel je eigen ervaring. Je kunt 1 of enkele ervaringen niet zomaar extrapoleren.

Ik baseer mijn uitspraken in dit topic vooral over mijn economische kennis en slechts deels op eigen ervaringen. Met kennis en logica kom je vaak verder dan enkel losse ervaringen.
L
LiefhebbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Je hebt gelijk heb net ook in ander topic aangegeven dat ik niet vanuit mezelf allesmoet bekijken
Dus geef je helemaal gelijk
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#17
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2766 ... iet__.html

Erg interessant! Nou hopen dat ze het niet verneuken daar in Den Haag.... :sunglasses:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#18
JAA, ik hoorde het net op de radio. Legaal wordt het nog niet, maar dit is wel weer een mooie stap in de goede richting.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#19
Psychedelibee zei:
JAA, ik hoorde het net op de radio. Legaal wordt het nog niet, maar dit is wel weer een mooie stap in de goede richting.
Klik om te vergroten...

Ja dat is zeker waar! Laten we wel hopen dat Den Haag het op de juiste manier aanpakt. :wink:
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Jaaaa ik las het ook! Hoera.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."