#1
Onthoud wel dat trump dit allemaal kan verpesten.
Nixon kon het ook.
Nixon kon het ook.
Ik heb een prima beeld van de zwarte markt hoor. Toen ik nog dagelijks blowde heb ik ook een tijdje wiet zwart gekocht. Maar daar ging mijn punt niet over.Liefhebbertje zei:Psychedelibee zei:Dat is een foute aanname, criminaliteit zorgt juist voor extra kosten. Het moet allemaal geheim, extra risico, kleinschallige productie, etc.Liefhebbertje zei:De zwarte handel zal altijd goedkoper blijven
Dus die legale teelt zal efht de zwarte markt niet laten verdwijnen
Die legale kweet moet wel 2 x zo duur zijn ivm regeltjes belasting etc
Legalisering zal er juist voor zorgen dat bedrijven wiet veel goedkoper kunnen produceren vanwege schaalvoordeel. Accijnzen kan de overheid dan weer inzetten om de prijs niet te laten dalen, maar gelijk te houden.
En ja direct bij de bron halen is altijd goedkoper, maar dat komt omdat je dan meer richting inkoopprijzen gaat ipv retailprijzen. Dat geldt uiteindelijk bij alle producten.
En uiteraard blijft er zwarte handel, maar die zal vooral voor het buitenland plaats vinden.
Denk dat je een verkeerd beeld hebt zwart is altijd goedkoper als wit
Kleinschalig?
Er staan loodse. Met meer als 10.000 planten en dat x10 hokken dus elke week oogst
Wat kost een kilo volgens jou?
Tussen 3-5,5 heb je er al 1 daar met belasting accijnz etc onder forget it
Hetzelfde als met wietFool zei:Weet iemand wat er met hasj gaat gebeuren?
Daar gaan we maar vanuit.Fool zei:Gaan we daar voor het gemak maar vanuit, of wordt dat ook daadwerkelijk gezegd in de kamers?
Wat bedoel je daar mee? Dat shops naast legale verkoop ook aan illegale verkoop zouden gaan doen?Liefhebbertje zei:Zwarte handel bedoel ik de achterdeur shop he
Dan zullen ze nogal een risico lopen, voor de btw aangifte zullen ze zowel alle inkoop als verkoop met bonnetjes moeten kunnen aantonen. Alles wat ze zwart inkopen zullen ze dan ook zwart moeten verkopen. Lijkt me nogal onlogisch en vergezocht allemaal.Liefhebbertje zei:Nee absoluut niet aan illegale verkoop
Nu is de verkoop ook 'legaal'
Ze zullen enkel legaal inkopen tot ze een 'normaal' bedrag binnen hebben
En de rest gewoon zwart inkopen
Die prijs zal altijd goedkoper zijn
Mheb dit aangehoord van wat shop eigenaren dus niet een eigen gecreëerd beeld
Psychedelibee zei:Dan zullen ze nogal een risico lopen, voor de btw aangifte zullen ze zowel alle inkoop als verkoop met bonnetjes moeten kunnen aantonen. Alles wat ze zwart inkopen zullen ze dan ook zwart moeten verkopen. Lijkt me nogal onlogisch en vergezocht allemaal.Liefhebbertje zei:Nee absoluut niet aan illegale verkoop
Nu is de verkoop ook 'legaal'
Ze zullen enkel legaal inkopen tot ze een 'normaal' bedrag binnen hebben
En de rest gewoon zwart inkopen
Die prijs zal altijd goedkoper zijn
Mheb dit aangehoord van wat shop eigenaren dus niet een eigen gecreëerd beeld
Ja, maar bij coke praten we over een veel groter bedrag aan winst dan bij het verschil tussen legale en illegale wiet.Liefhebbertje zei:Als er miljarden coke geld word wit gewassen kan een beetje wiet niet???
Dat inderdaad. Plus het feit dat coke handelaren zich in een volledig illegale business begeven en daarom toch al een volledig risico lopen. Coffeeshops daarentegen zitten in een semi legale business met zeker straks aanzienlijk minder risico's, waarom zouden ze dan alsnog dat risico gaan opzoeken?Fool zei:Ja, maar bij coke praten we over een veel groter bedrag aan winst dan bij het verschil tussen legale en illegale wiet.Liefhebbertje zei:Als er miljarden coke geld word wit gewassen kan een beetje wiet niet???
Ik ben benieuwd naar zijn mening. Maar ook dan geld nog steeds dat het slechts een mening van 1 shop eigenaar is.Liefhebbertje zei:Daar heb ik geen antwoord op eerlijk gezegd
Ik krijg dit weekend een shop eigenaar op bezoek zal hem proberen over te halen
Wat info te delen
Dat is prima, maar pas op met algemene conclusies trekken op basis van enkel je eigen ervaring. Je kunt 1 of enkele ervaringen niet zomaar extrapoleren.Liefhebbertje zei:Want ik vertel alleen over eigen meegemaakte ervaringen
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."