Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat kan de politie met jouw nummer als je dealer wordt gepakt

Wat kan de politie met jouw nummer als je dealer wordt gepakt

12 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
S
SprokkieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Heb weleens telefoontje van de politie gehad , ze hadden mijn nummer aangetroffen bij iemand. Maar ze zeiden een naam en ik herkende die naam geeneens, pas een week later ging er een lichtje branden (ze wilden niet vertellen waar het over ging....)
s

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
stomme eend
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Je gaat wel eens naar een feestje, en je slikt daar wel eens een pilletje. Dat kun je makkelijk krijgen: één belletje, en er komt iemand op een scooter je drugs naar keuze brengen.

Maar dan krijg je een sms'je: 'Bericht van de politie: Uw telefoonnummer is aangetroffen in de dealertelefoon van een drugsdealer'. Wat dan? Dat overkwam tachtig klanten van twee dealers uit Utrecht.

"Vroeger sprak de politie ook al klanten aan, maar toen gingen ze vooral naar de echte junks toe", zegt Geert-Iem Roos van Alpha Advocaten. "De laatste jaren worden gewone, recreatieve gebruikers ook benaderd."

Het is een waarschuwing, om te laten zien dat we op de hoogte zijn.
Politiewoordvoerder Yvette Verboon
Uit een rondgang bij vijf politiekorpsen blijkt deze tactiek inderdaad niet vreemd. Zo werden vorig jaar in Bodegraven nog de contactpersonen van een gepakte drugsdealer gesms't. "Dit was bedoeld als een waarschuwing voor de afnemers", zegt politiewoordvoerder Yvette Verboon. "Als een manier om te laten zien dat we op de hoogte zijn."

In andere regio's zijn geen concrete gevallen bekend, omdat dit soort tactieken niet centraal gecoördineerd worden. "Maar ik zou er niet vreemd van opkijken als dit vaker gebeurt", zegt de woordvoerder van politie Amsterdam. "We hebben in het verleden ook wel kaartjes naar veelplegers gestuurd, als signaal dat we ze in de gaten houden."
Bron: Nos https://nos.nl/op3/artikel/2200024-...elefoonnummer-als-je-dealer-wordt-gepakt.html
t
timmmehLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wat doe je als je zo'n sms krijgt?

Je kan er donder op zeggen dat ze dan gericht je telefoon en dataverkeer gaan monitoren *zet aluhoedje op
L
LangspeelplaatLid
01-01-2024, 00:00
#4
timmmeh zei:
Wat doe je als je zo'n sms krijgt?

Je kan er donder op zeggen dat ze dan gericht je telefoon en dataverkeer gaan monitoren *zet aluhoedje op
Klik om te vergroten...



:confounded:
J
JorkaforoeLid
01-01-2024, 00:00
#5
In de stad waar ik woon gebruikt meer als de helft van de politie zelf hash,weed,extacy,kratom,truffels etc.Mijn contact daar vertelde dat ze alleen gingen bellen als het de telefoon van een harddrugsdealer is en er bekende namen in de contacten staan.Het zal wel van stad tot stad anders zijn maar het is bekend bij politie zelf dat er stoners tussen zitten.Het wordt bij grotere hoeveelheden wel overal interessant.
K
Kale89Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Graag jullie advies. Vandaag politie langs me huis en op me werk want die wilde mij graag spreken ivm onderzoek van ik denk een dealer die gepakt is en mijn nummer was naar boven gekomen. Nu moet ik zondag naar bureau komen voor gesprek wat moet ik nu?
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#7
Kale89 zei:
Graag jullie advies. Vandaag politie langs me huis en op me werk want die wilde mij graag spreken ivm onderzoek van ik denk een dealer die gepakt is en mijn nummer was naar boven gekomen. Nu moet ik zondag naar bureau komen voor gesprek wat moet ik nu?
Klik om te vergroten...
Het enige wat je kunt doen is zondag op gesprek gaan. Wel apart op zondag trouwens....
S
SprokkieLid
01-01-2024, 00:00
#8
De Dunne zei:
Het enige wat je kunt doen is zondag op gesprek gaan. Wel apart op zondag trouwens....
Klik om te vergroten...
Inderdaad, paar tips maar die kun je vast ook wel online vinden :
Het is niet verplicht jezelf verdacht te maken (Nemo tenetur beginsel). Dan mag je dus gewoon, niet-strafbaar, je mond houden.
(Moest het even opzoeken kon niet de goede woorden vinden)
Laat je niet intimideren, dit mag de politie namelijk echt niet !! En als het te ver gaat dan moet je altijd een jurist erbij halen. Denk voordat je dingen zegt er goed over na (Wie is de dealer en wat is belangrijker ?)
Denk eraan je bent zelf niet strafbaar aan de verkoop, dat is waarschijnlijk de dealer die is opgepakt.
Edit : Besef me nu pas dat het dus vandaag was, alsnog de tips....
(Sorry Horeca leven, dagen zijn niet zo duidelijk verdeeld in de week :P)
Z
ZweibeinerLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hmm, ik vind het niet logisch klinken dat de politie op je werk en bij je huis langskomt en dat je op zondag naar het politie bureau moet komen omdat alleen maar je nummer in de telefoon van de dealer stond.
Ik vind het erg moeilijk om te geloven dat de politie zoveel tijd besteed aan een random nummer in de mobiel van een dealer. Dus er speelt een stuk meer, wat is voor mij maar gokken. Maar dat nummer is niet de reden dat je zoveel aandacht krijgt.
Dus wat heb je allemaal uit lopen vreten :tongueout: (of ben je een lulverhaal aan het ophangen om te kijken wie je allemaal mee krijgt?)
B
BasvanHovenLid
01-01-2024, 00:00
#10
Kunnen ze je verplichten om langs te komen op het bureau? Volgens mij kan dat helemaal niet, en zeker niet in deze specifieke situatie. Mocht dat wel zo zijn, verwacht ik dat ze je met respect behandelen en je niet zomaar zullen arresteren simpelweg omdat je nummer kwam bovendrijven. Het zijn mensen net als jij en ik, geen duivels met snode plannetjes om jou achter de tralies te krijgen.
S
SprokkieLid
01-01-2024, 00:00
#11
BasvanHoven zei:
Kunnen ze je verplichten om langs te komen op het bureau? Volgens mij kan dat helemaal niet, en zeker niet in deze specifieke situatie. Mocht dat wel zo zijn, verwacht ik dat ze je met respect behandelen en je niet zomaar zullen arresteren simpelweg omdat je nummer kwam bovendrijven. Het zijn mensen net als jij en ik, geen duivels met snode plannetjes om jou achter de tralies te krijgen.
Klik om te vergroten...
Ze zullen je niet kunnen verplichten als opkomt in een ander onderzoek als getuige.
Maar als je weigert zullen ze moeilijk doen, en omdat je waarschijnlijk iets gekocht hebt (harddrugs gekocht) kunnen ze daarmee je intimideren en dreigen met een onderzoek waardoor je alsnog op het bureau moet komen dus ...
Beter mee werken maar zoals ik hierboven zei :
1. Jezelf niet verdacht maken en meedoen aan je eigen (veroordeling)criminalisering.
2. Goed nadenken wat je wel en niet wilt zeggen (je bent tot niets verplicht...)
B
BasvanHovenLid
01-01-2024, 00:00
#12
Sprokkie zei:
Ze zullen je niet kunnen verplichten als opkomt in een ander onderzoek als getuige.
Maar als je weigert zullen ze moeilijk doen, en omdat je waarschijnlijk iets gekocht hebt (harddrugs gekocht) kunnen ze daarmee je intimideren en dreigen met een onderzoek waardoor je alsnog op het bureau moet komen dus ...
Beter mee werken maar zoals ik hierboven zei :
1. Jezelf niet verdacht maken en meedoen aan je eigen (veroordeling)criminalisering.
2. Goed nadenken wat je wel en niet wilt zeggen (je bent tot niets verplicht...)
Klik om te vergroten...

Sure, meewerken is altijd het beste met de politie, maar ze kunnen onmogelijk specifieke drugs van de dealer naar jou als persoon leiden toch? Hoe kunnen ze je intimideren met iets wat vrijwel niet te bewijzen valt?

Ik ben veel te soft om ooit met politie in aanraking geweest te zijn dus ik heb hier geen verstand van.
W
WilwilwelLid
01-01-2024, 00:00
#13
stomme eend zei:
Je gaat wel eens naar een feestje, en je slikt daar wel eens een pilletje. Dat kun je makkelijk krijgen: één belletje, en er komt iemand op een scooter je drugs naar keuze brengen.

Maar dan krijg je een sms'je: 'Bericht van de politie: Uw telefoonnummer is aangetroffen in de dealertelefoon van een drugsdealer'. Wat dan? Dat overkwam tachtig klanten van twee dealers uit Utrecht.

"Vroeger sprak de politie ook al klanten aan, maar toen gingen ze vooral naar de echte junks toe", zegt Geert-Iem Roos van Alpha Advocaten. "De laatste jaren worden gewone, recreatieve gebruikers ook benaderd."

Het is een waarschuwing, om te laten zien dat we op de hoogte zijn.
Politiewoordvoerder Yvette Verboon
Uit een rondgang bij vijf politiekorpsen blijkt deze tactiek inderdaad niet vreemd. Zo werden vorig jaar in Bodegraven nog de contactpersonen van een gepakte drugsdealer gesms't. "Dit was bedoeld als een waarschuwing voor de afnemers", zegt politiewoordvoerder Yvette Verboon. "Als een manier om te laten zien dat we op de hoogte zijn."

In andere regio's zijn geen concrete gevallen bekend, omdat dit soort tactieken niet centraal gecoördineerd worden. "Maar ik zou er niet vreemd van opkijken als dit vaker gebeurt", zegt de woordvoerder van politie Amsterdam. "We hebben in het verleden ook wel kaartjes naar veelplegers gestuurd, als signaal dat we ze in de gaten houden."
Bron: Nos https://nos.nl/op3/artikel/2200024-...elefoonnummer-als-je-dealer-wordt-gepakt.html
Klik om te vergroten...
Dan wordt ik kwaad omdat ze met mijn informatie niks deden werd bedreigd door een dealer die naast me woonde ze zeiden doen we niks aan we zoeken de grote dealers die naast me woonde deald nog steeds het is 3 jaar geleden
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."