#1
Ik heb een keer bij iemand in de auto gezeten die had geblowd. Een ervaren stoner. Kwam ik pas achter na het wegrijden. Never nooit meer, hij reageerde exreem traag en ik was steeds bang dat we op auto’s voor ons zouden knallen als die remden. Tja, hij was vast heel ontspannen, dat wel, maar je kunt ook te ontspannen zijn.
N = 1 maar voor mij wordt ‘t ‘m niet meer, je moet gewoon niet gedrogeerd achter het stuur kruipen, simple as that.
* Edit: met speed op (in niet-medicinale hoeveelheden dus excl. gebruik van dex/rita op voorschrift) rijden lijkt mij ook wel tricky. Je reactievermogen gaat vooruit en je krijgt er weliswaar een focus van - op lage dosis - maar ik vraag me af of die typische beetje geforceerde focus die speed geeft wel zo handig is in het verkeer. Een tunnelfocus/eigen bubbel lijkt me toch niet de bedoeling. Je hebt neuropsychologisch gezien verschillende vormen van aandacht, en misschien dat de ene vorm sterker wordt maar de ander zwakker.
Als ik tijd heb (helaas niet vandaag) ga ik toch ook eens zoeken of er nog literatuur over is, wel boeiend.
N = 1 maar voor mij wordt ‘t ‘m niet meer, je moet gewoon niet gedrogeerd achter het stuur kruipen, simple as that.
* Edit: met speed op (in niet-medicinale hoeveelheden dus excl. gebruik van dex/rita op voorschrift) rijden lijkt mij ook wel tricky. Je reactievermogen gaat vooruit en je krijgt er weliswaar een focus van - op lage dosis - maar ik vraag me af of die typische beetje geforceerde focus die speed geeft wel zo handig is in het verkeer. Een tunnelfocus/eigen bubbel lijkt me toch niet de bedoeling. Je hebt neuropsychologisch gezien verschillende vormen van aandacht, en misschien dat de ene vorm sterker wordt maar de ander zwakker.
Als ik tijd heb (helaas niet vandaag) ga ik toch ook eens zoeken of er nog literatuur over is, wel boeiend.