Interessante docu
@Casaan ! Ik heb hem nog niet helemaal afgezien maar dat ga ik zeker doen.
Vroeger had een goede vriend van mij echt exact dezelfde waanbeelden toen hij veel aan de speed zat. Hij vertelde mij vol overtuiging dat er verschillende mensen vanuit hun woning hem aan het observeren waren. Ik zag dan bijvoorbeeld gewoon een gordijn maar hij zag dat aan als een persoon. Gelukkig voor die maat van me was stoppen met speed hiervoor de oplossing. Maar wel precies de zelfde gedachtegang als deze man.
Zo is er iemand in mijn schoonfamilie ook gevoelig voor dit soort wanen/psychoses. Deze wist ons te vertellen verschillende baby's te hebben gemaakt en dat wij er zó 1tje uit konden kiezen. We hoefde het alleen nog maar een naam te geven.
Waag het niet te zeggen dat dat niet kan want dan wordt zo'n persoon erg snel boos. Als je dan heel voorzichtig vraagt van: Hoe heb je in 2 maanden tijd 4 kindjes kunnen maken en wie is dan de vader? Dan zag je der wel denken van, huh? ehm ehm dat maakt toch niet uit, haal ze nou maar gewoon op!
Heel bijzonder hoe de werkelijkheid van iemand zo verstoort kan raken.
@acht.zes Ik ben het voor een groot deel met je eens hoor maar je vergist je denk ik wel een klein beetje met wat
@Mindless bedoeld met hoger en lagere bewustzijn. Hiermee wordt absoluut niet bedoeld dat hoger beter is dan lager. Hoger of lager "bewustzijn" is misschien ook een beetje verkeerd verwoord. Bewustzijn is wat dat betreft ook een vaag begrip en we weten eigenlijk nog niet eens wat bewustzijn precies inhoudt. Ik zou niet echt een betere bewoording weten maar het heeft er mee te maken dat je met je eigen gedacht in een vicieuze cirkel raakt. Waardoor wat je gelooft ook zelf in stand houdt zoals deze man overduidelijk doet. We doen dat allemaal in zekere zin alleen bij de 1 ligt het dichter bij de realiteit dan bij de ander. Interpretatie wordt vaak zwaar onderschat.
Deze man creëerd door zijn wanen een situatie, waardoor zijn wanen deels waarheden worden. Deze enkele waarheden bevestigen zijn wanen waardoor hij nog erger in zijn wanen gaat geloven. Is triest, vooral ook omdat de fout bij hem zelf ligt. Je zal ook maar zo'n buur hebben
![:confused:]()
Kan me de irritatie goed voorstellen maar heb ook wel weer te doen met deze man.
Er zijn inderdaad wel veel mensen die zich zogenaamd spiritueel noemen of zichzelf een "hoger bewustzijn"aanmeten en zich daardoor beter of boven een ander voelen. In werkelijkheid zijn dit natuurlijk juist de bekrompen mensen.