#1
Precies Casaan, dat bedoelde ik. ![:)]()
Uiteraard is niemand beter dan een ander, maar dat betekent niet dat er geen verschil in kwaliteit van denken kan zijn. Ik prefereer zelf ook mijn niet-neurotische gedachten boven mijn neurotische gedachten. Maar ik ben ook heel erg overtuigd dat wij niet onze gedachten zijn en mede daarom is het mogelijk om kritisch op gedachten te zijn, zelfs je eigen. Of dat mogelijk is voor zo iemand die al helemaal in zijn wanen is gaan leven is een tweede natuurlijk, maar diegenen die over dat onderscheidingsvermogen beschikken kunnen het imo maar beter toepassen ook en streven naar een zo hoog mogelijk bewustzijn. Niet om beter te zijn dan een ander, maar om ons allemaal naar een hoger niveau te tillen.
Uiteraard is niemand beter dan een ander, maar dat betekent niet dat er geen verschil in kwaliteit van denken kan zijn. Ik prefereer zelf ook mijn niet-neurotische gedachten boven mijn neurotische gedachten. Maar ik ben ook heel erg overtuigd dat wij niet onze gedachten zijn en mede daarom is het mogelijk om kritisch op gedachten te zijn, zelfs je eigen. Of dat mogelijk is voor zo iemand die al helemaal in zijn wanen is gaan leven is een tweede natuurlijk, maar diegenen die over dat onderscheidingsvermogen beschikken kunnen het imo maar beter toepassen ook en streven naar een zo hoog mogelijk bewustzijn. Niet om beter te zijn dan een ander, maar om ons allemaal naar een hoger niveau te tillen.