Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWanneer 2C-B, DOC blijkt te zijn.. Nijmegen

Wanneer 2C-B, DOC blijkt te zijn.. Nijmegen

16 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik vraag me echt af waarom een dealer/producent zoiets zou doen? Wat wint hij er mee?
R
RomanempireLid
01-01-2024, 00:00
#2
www.gelderlander.nl

‘Tesla’ is vermoedelijk de pil die Nijmeegse studenten een slechte trip én een ziekenhuisopname bezorgde

NIJMEGEN - ‘Tesla’. (Donker) roze pil met breuklijn. Verkocht als 2c-b. Inhoud: DOC, ‘een stof waar je heel lang en heftig van kan trippen. Dit kan vaak leiden tot paniekaanvallen en zelfs ziekenhuisbezoek. Gebruik deze pil absoluut niet.’
www.gelderlander.nl www.gelderlander.nl

een paar straten vanaf mijn huis. Ik heb alle ambulances zien rijden 😅

blijkt dat de pillen DOC bevatte ipv de beloofde 2C-B. Test je pillen mensen
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#3
Naar het ziekenhuis omdat ze hevig gingen trippen. Dat klinkt zo droog. Zeker gezien 2c-b ook een tripmiddel is. Is doc zo potent?
J
JuunLid
01-01-2024, 00:00
#4
Martinus zei:
Naar het ziekenhuis omdat ze hevig gingen trippen. Dat klinkt zo droog. Zeker gezien 2c-b ook een tripmiddel is. Is doc zo potent?
Klik om te vergroten...
in verhouding tot 2cb wel. bij DOC is 2-4mg common. ik ging bij 2.5mg al behoorlijk hard en lang. niet qua visuals maar vooral de energieboost is heel heftig. Dus als je 2cb verwacht en je hart gaat zo hard tekeer, dan snap ik dat de paniek toeslaat.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik had dit al wel voorbij zien komen, maar had gisteren toch nog maar even een extra waarschuwingstopic m.b.t. de Red Alert die naar buiten is gebracht geplaatst. Echt schandalig en zeer gevaarlijk.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#6
Martinus zei:
Naar het ziekenhuis omdat ze hevig gingen trippen. Dat klinkt zo droog. Zeker gezien 2c-b ook een tripmiddel is. Is doc zo potent?
Klik om te vergroten...

Ja het is zeer potent, niet alleen mentaal is het een sterk tripmiddel maar het is ook super fysiek. Echt een full-on lomp/bruut amfetamine-effect, shaken, kaakklapperen, zweten, hart tekeer, van dattum. Maar dan heb ik het wel over een (te) hoge dosis. Ik wil het nog graag een keer testen op een bescheiden / lage dosis maar sinds die ene ervaring heb ik er toch nog niet zo’n haast mee gehad. Al weet ik dat er ook genoeg liefhebbers zijn.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Vraag me af hoeveel mg er in die pillen zat... Omdat DOC best potent is.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mindless zei:
Vraag me af hoeveel mg er in die pillen zat... Omdat DOC best potent is.
Klik om te vergroten...

Ja ik ook, jammer dat ze het nergens specificeren. 3.75 mg was voor mij teveel, fysiek sowieso, maar van 2.5 mg (de ‘normale’ dosis) hoor ik soms dat het voor meer ervaren trippers underwhelming is. De marge is dus klein en de intensiteit loopt snel op.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
Roze Olifant zei:
Ja ik ook, jammer dat ze het nergens specificeren. 3.75 mg was voor mij teveel, fysiek sowieso dus, maar van 2.5 mg (de ‘normale’ dosis) hoor ik soms dat het voor meer ervaren trippers underwhelming is. De marge is dus klein en de intensiteit loopt snel op.
Klik om te vergroten...
Als je kijkt dat in een normale 2C-B pil vaak 12 mg zit... Stel je voor dat je 12 mg DOC binnen krijgt. :fearscream:

Maar dat er normaal vaak 12 mg in zit zegt waarschijnlijk niks over hoeveel DOC er nu inzit.

Hoop dat ze in de toekomst nog eens een keer gaan beseffen dat drugs legaal moeten worden en in officiële labs geproduceerd, dan heb je dit soort dingen niet meer... Tot dan, testen...
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mindless zei:
Als je kijkt dat in een normale 2C-B pil vaak 12 mg zit... Stel je voor dat je 12 mg DOC binnen krijgt. :fearscream:

Maar dat er normaal vaak 12 mg in zit zegt waarschijnlijk niks over hoeveel DOC er nu inzit.

Hoop dat ze in de toekomst nog eens een keer gaan beseffen dat drugs legaal moeten worden en in officiële labs geproduceerd, dan heb je dit soort dingen niet meer... Tot dan, testen...
Klik om te vergroten...

Poeh 12 mg DOC. 😵😱 Dat zou pure horror zijn.

Volgens PsychonautWiki valt mijn dosis van 3.75 mg nog net binnen de ‘common’ range (oraal), nou, ik vond het effect toch aardig sterk. ‘Heavy’ classificeren ze als 6+ mg. En dat klinkt al niet erg feestelijk met betrekking tot de risico’s:

Overdose​

The risk of a DOx overdose is present starting in or past the heavy dose range with sensitive people, or when a DOx is mixed with other substances, particularly stimulants or MAOIs. Non-oral routes also seem to exhibit a higher chance of overdosing, perhaps owing to differences in bioavailability, potency and unpredictability of dosage and effects. The effects of a DOx overdose typically include bizarre, delusional and sometimes violent behavior, amnesia, numbness, confusion and anxiety. The user may not be able to communicate and can be severely agitated. At appropriately high doses, more serious side effects such as psychosis, panic attacks and seizures which in turn further affect a dangerously elevated heart rate, blood pressure and vasoconstriction may occur. [citation needed] Severe vasoconstriction typically develops to its peak several hours into the intoxication and may require medical assistance if blood flow is significantly cut off for extended periods of time.

In the event of an overdose, benzodiazepines or antipsychotics can be administered to mitigate the hyperagitative effects. [citation needed] A powerful vasodilator may also need to be administered to prevent a hypertensive emergency, or in more serious cases, necrosis, organ failure and death from the resulting hypoxia. [citation needed] As a result, emergency medical services should always be sought in the event of a DOx overdose.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
Roze Olifant zei:
Poeh 12 mg DOC. 😵😱 Dat zou pure horror zijn.

Volgens PsychonautWiki valt mijn dosis van 3.75 mg nog net binnen de ‘common’ range (oraal), nou, ik vond het effect toch aardig sterk. ‘Heavy’ classificeren ze als 6+ mg. En dat klinkt al niet erg feestelijk met betrekking tot de risico’s:

Overdose​

The risk of a DOx overdose is present starting in or past the heavy dose range with sensitive people, or when a DOx is mixed with other substances, particularly stimulants or MAOIs. Non-oral routes also seem to exhibit a higher chance of overdosing, perhaps owing to differences in bioavailability, potency and unpredictability of dosage and effects. The effects of a DOx overdose typically include bizarre, delusional and sometimes violent behavior, amnesia, numbness, confusion and anxiety. The user may not be able to communicate and can be severely agitated. At appropriately high doses, more serious side effects such as psychosis, panic attacks and seizures which in turn further affect a dangerously elevated heart rate, blood pressure and vasoconstriction may occur. [citation needed] Severe vasoconstriction typically develops to its peak several hours into the intoxication and may require medical assistance if blood flow is significantly cut off for extended periods of time.

In the event of an overdose, benzodiazepines or antipsychotics can be administered to mitigate the hyperagitative effects. [citation needed] A powerful vasodilator may also need to be administered to prevent a hypertensive emergency, or in more serious cases, necrosis, organ failure and death from the resulting hypoxia. [citation needed] As a result, emergency medical services should always be sought in the event of a DOx overdose.
Klik om te vergroten...
Echt extreem gevaarlijk in hoge dosering dus...

Laat dit dan in ieder geval ertoe leiden dat mensen meer gaan (laten) testen.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#12
Poeh. Klinkt intens, maar is het psychedelische effect een beetje interesant? Of is het een soort LSD?

Ik weet nooit zo wat ik moet verwachten van RC psychedelics. Een stimulerende psychedelic klinkt wel alpart.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
Martinus zei:
Poeh. Klinkt intens, maar is het psychedelische effect een beetje interesant? Of is het een soort LSD?

Ik weet nooit zo wat ik moet verwachten van RC psychedelics. Een stimulerende psychedelic klinkt wel alpart.
Klik om te vergroten...
Zelf nooit gedaan maar van wat ik ervan heb gehoord is het meer een soort psychedelische amfetamine en echt anders dan LSD. Nog veel meer stimulerend in ieder geval en een trip kan ook veel langer duren.

Heb hier na jaren nog steeds 1 zegeltje van 1 mg liggen, maar er werd me hier op DF jaren geleden (door Jmths geloof ik) verteld dat dat de moeite niet waard is en vooral voor een vervelende bodyload kan zorgen. Ik zou dan eigenlijk 2 mg moeten nemen. Maar heb er niet zo'n behoefte aan.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#14
De Dunne zei:
Ik vraag me echt af waarom een dealer/producent zoiets zou doen? Wat wint hij er mee?
Klik om te vergroten...
Dit vraag ik me dus ook af. Als dealer heb je er toch niks aan als je klanten óf het loodje leggen óf nooit meer bij je kopen omdat ze zonder waarschuwing helemaal naar mars zijn gevlogen.
A
AlakazamLid
01-01-2024, 00:00
#15
De Dunne zei:
Ik vraag me echt af waarom een dealer/producent zoiets zou doen? Wat wint hij er mee?
Klik om te vergroten...
Ik kan me hier ook weinig bij voorstellen. Denk dan ook niet dat het is gedaan om er iets mee te winnen, maar eerder desinteresse/onwetendheid van de dealer. Misschien kon hij DOC bij een groothandelaar kopen, wist hij niet wat dat was en zei de groothandelaar: een tripmiddel. Als de dealer voorheen 2cb verkocht en zijn klanten daar nog naar opzoek zijn is het misschien verleidelijk die pillen gewoon als 2cb te verkopen. Blijft speculatie natuurlijk.

Wel echt bizar, moet er echt niet aan denken om zoiets mee te maken. Zeker niet aangezien 2cb door velen als een lichte trip wordt gezien, daar zit je dan voor 20 uur...
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#16
De Dunne zei:
Ik vraag me echt af waarom een dealer/producent zoiets zou doen? Wat wint hij er mee?
Klik om te vergroten...

Het zal wel goedkoper zijn. Ik neem aan dat dat vaak de reden is waarom iemand iets neps verkoopt. En dan hopen dat de koper er niet achter kom.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#17
Martinus zei:
Het zal wel goedkoper zijn. Ik neem aan dat dat vaak de reden is waarom iemand iets neps verkoopt. En dan hopen dat de koper er niet achter kom.
Klik om te vergroten...
Jawel maar waarom zo veel DOC er in doen dan? Zal dan toch onwetendheid zijn.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."