Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsFarmaceuten willen voor 26 miljard dollar schikken in opiatenzaak VS

Farmaceuten willen voor 26 miljard dollar schikken in opiatenzaak VS

34 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#1
https://www.nu.nl/economie/6146749/farmaceuten-willen-voor-26-miljard-dollar-schikken-in-opiatenzaak-vs.htmlp


Holy guacamole! Dit is schuld bekenen!


"We geven hiermee niet toe dat we iets hebben misdaan of verantwoordelijk zijn voor de crisis, maar we willen zekerheid bieden aan alle betrokken partijen"

Rot toch op! Er zijn bewijzen dat er steekpenningen zijn betaald aan artsen om dit zogenaamde "niet verslavende" middel oxycontin aan de man te brengen!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
A
AlakazamLid
01-01-2024, 00:00
#2
Screenshot_2021-07-21-05-49-29-425_com.android.chrome.jpg
Treurnis, na een nachtje slapen zijn ze toch van gedachten veranderd

Edit: deze doet het wel bij mij: https://www.nu.nl/economie/6146749/...iljard-dollar-schikken-in-opiatenzaak-vs.html

Je had een p'tje te veel
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#3
Alakazam zei:
Bekijk bijlage 26378
Treurnis, na een nachtje slapen zijn ze toch van gedachten veranderd
Klik om te vergroten...
www.nu.nl

Farmaceuten willen voor 26 miljard dollar schikken in opiatenzaak VS

De drie grootste Amerikaanse medicijndistributeurs en de medicijnfabrikant Johnson & Johnson, het moederbedrijf van de Nederlandse coronavaccinproducent Janssen, staan op het punt een hoop rechtszaken rond de Amerikaanse opiatencrisis te schikken voor 26 miljard dollar (22 miljard euro). Dat...
www.nu.nl www.nu.nl


Hij doet het nog wel hoor maar idd, het artikel is al wel wat aangepast.

Mijn ervaring is dat deze farmaceuten echt niet gaan schikken als er niets aan de hand zou zijn. Zelfs bij de corona prikjes is er gemeld dat bijwerkingen niet verhaald zouden worden op de producent van het middel?

Vergeet niet dat deze farmaceuten ook je covid-shot hebben ontwikkeld. Ze zullen je niet voorliegen hoor! Of toch? Leuk is wel dat het nu langzaam maar zeker duidelijk word dat het vaccin totaal niet beschermend is tegen het verloop van de ziekte. Dat werd wel gezegd in het begin met dat vaccin haha! Iedereen loopt straks met een hoop booster shots rond en blijven er met open ogen intuinen!

Bezint eer gij begint!
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Ja het is toch een lachertje hoe we bespeeld worden..

Ik ben geen crazy complotdenker, maar hoe dubieus dat een enkeltje 3mmc die bad gaan, veel meer media aandacht krijgen dan dit mega bericht.
Stel je voor dat dit als breaking news word gepresenteerd met alle info voor de gebruikers oa achter de beeldbuis.
Waar is de onafhankelijke journalistiek gedreven vanuit maatschappelijk belang ipv sensatiezucht.
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#5
Alakazam zei:
Ik weet niet waar @Roze Olifant het over had, maar ik had het specifiek over de discussie omtrent vaccins niet dit gehele topic natuurlijk. Het zou zonde zijn als mensen jouw mening moeten missen omdat ze het over het hoofd zien ivm het verkeerde topic toch? En wat kut dat je daardoor geraakt bent, heftig man... Hoop dat jullie er goed uit komen, je blijft in ieder geval altijd lekker positief.
Klik om te vergroten...

Ja we zagen dit meer als 1 van de zovelen beren op de weg, het heeft echt op het randje van een depressie aangezeten en dan nog komen er deurwaarders langs om de boel nog erger te maken. Die compensatie is mij niks waard. Ik heb nagenoeg geen spijt gezien vanuit de regering, ze zeggen het wel maar de daden vertellen iets anders, nog steeds zijn er gedupeerde die het moeilijk gemaakt word maar ik ben er op eigen houtje uitgekrabbeld. Moest daarvoor wel jaren op ouwe schoenen lopen en in het buitenland werken om het gat op te vullen maar ik zie dit als iets goed ontstaan uit iets wat je je vijand nog niet aanwenst. We houden namelijk onvoorwaardelijk van elkaar hierdoor en samen stonden we sterker dan de gemene deler. De regering! Want ze wisten er wel degelijk van uit de dossiers die ik via een advocaat in handen heb gekregen.


Hoe ze over je schrijven en bewijslast achterhouden is onmenselijk. Zeker als je bedenkt dat deze stukken via een wet openbaarheid zijn aangevraagd!


Alakazam zei:
Verder eens met @Mrloverdj, de journalistiek is niet best momenteel. Ik hoor graag kritische geluiden, maar die kant van de journalistiek zoekt ook te vaak naar sensatie waardoor men dat makkelijk als onbetrouwbaar kan bestempelen.

Helaas is dat denk ik voorlopig niet tegen te houden, niemand die nieuws uitbrengt heeft meer baat bij kritisch en objectief blijven dan bij meer clicks, tenzij je het doet omdat je een goed hart hebt en niet aan de rest van je carrière hoeft te denken. Ik kan me voorstellen dat veel journalisten bang zijn een tegendraads geluid te geven puur omdat ze dan uitgesloten zullen worden van toekomstige potentiële werkgevers die bang zijn voor klantverlies.

Zucht, kapitalisme en ego, de twee grootste boosdoeners sinds de uitvinding van Fred Grapperhaus. Of was het andersom, ik weet het niet meer...
Klik om te vergroten...

Ik huil om deze typerende volksvertegenwoordigers. Ze betuigen meer spijt dan dat er weloverwogen beslissingen worden gemaakt!

Elite haver 😂
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#6
PsychedelicMagic zei:
Een wereld waarin wij in harmonie leven met elkaar, zonder elkaar geweld aan te doen; die gaat er komen, maar dat duurt nog heeel lang. Ik snap je iig, maar wij zijn er nog niet aan toe om in zo'n wereld te leven. Liefde, vrijheid en vertrouwen; dat zie je op sommige festivals. Maar de mens zit zo niet in elkaar. Het is niet haalbaar om een maatschappij te baseren op liefde, vrijheid en vertrouwen.
Klik om te vergroten...
Eens. Ik zal het niet ervaren iig. Het is mogelijk maar niet realistisch zolang ik nog leef, de hele mensheid overal zoals @Mindless omschrijft.

Ik hoop het wel. Maar vrees van niet komende 40 jaar. Noem maar iets
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mrloverdj zei:
Eens. Ik zal het niet ervaren iig. Het is mogelijk maar niet realistisch zolang ik nog leef, de hele mensheid overal zoals @Mindless omschrijft.

Ik hoop het wel. Maar vrees van niet komende 40 jaar. Noem maar iets
Klik om te vergroten...
We hebben mensen nodig die al bereid zijn in het paradijs te leven voordat anderen dat doen.

Het is mijn overtuiging dat dit bestaan bedoeld is als het paradijs op aarde, maar dat we er zelf een hel van hebben gemaakt. Omdat we allemaal uit vrije wil onze eigen ideeën hebben over hoe de wereld moet zijn. Nu moet ingezien worden: Not my will, but thine, will be done.

Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mrloverdj zei:
Eens. Ik zal het niet ervaren iig. Het is mogelijk maar niet realistisch zolang ik nog leef, de hele mensheid overal zoals @Mindless omschrijft.

Ik hoop het wel. Maar vrees van niet komende 40 jaar. Noem maar iets
Klik om te vergroten...
Offtopic, maar ik keek net een inspirerende video die gaat over de wereld dus veranderen en dat dat snel kán gaan. En hoe wij mensen eigenlijk de hele tijd positieve verandering bewust of onbewust aan het tegenhouden zijn. Ik denk net als de spreker dat we juist in een tijd zitten dat er heel snel grote positieve verandering mogelijk is.

Video:



Precies wat het is: media, overheid, etc. zijn de hele tijd bezig ons proberen in angst te houden, ons zorgen te laten maken, ons hopeloos te maken. Zeker in deze tijd. Omdat ze het zelf ook niet weten, ze zitten in die angst-energie.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#9
Eve's drop zei:
https://www.nu.nl/economie/6146749/farmaceuten-willen-voor-26-miljard-dollar-schikken-in-opiatenzaak-vs.htmlp
Klik om te vergroten...
Nu.nl? Dit is helaas verboden. Bovendien is Meneer de Uil allang uit sprookjesbos verbannen.
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hallo meneer de uil uw onderbroek is vuil!

Rot op uit fabeltjeskrant!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
Eve's drop zei:
Helaas is dit plaatje al langer bekend dan dat er social media is, ik herriner mij dat dit stond afgebeeld in het maatschappijleer boek.
Klik om te vergroten...

Ook hoe er de laatste tijd zeer veel massale protesten tegen de coronamaatregelen zijn overal ter wereld. Maar hoor en zie je hiervan iets op het nieuws? Zou het niet normaal zijn om alle grote gebeurtenissen via de media te communiceren, in plaats van alleen deze die lijken te bevestigen dat iedereen in de wereld voor de coronamaatregelen is?

Vinden mensen hier die voor de maatregelen zijn dit misschien ook niet een heel klein beetje verkeerd en ook verdacht dat de media er zo mee omgaat? Ongeacht of je nou voor of tegen bent, dit klopt toch gewoon niet? Er zou een eerlijke verslaggeving moeten zijn.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
Eve's drop zei:
Vergeet niet dat deze farmaceuten ook je covid-shot hebben ontwikkeld. Ze zullen je niet voorliegen hoor! Of toch? Leuk is wel dat het nu langzaam maar zeker duidelijk word dat het vaccin totaal niet beschermend is tegen het verloop van de ziekte. Dat werd wel gezegd in het begin met dat vaccin haha! Iedereen loopt straks met een hoop booster shots rond en blijven er met open ogen intuinen!

Bezint eer gij begint!
Klik om te vergroten...
Het is gewoon bekend dat deze bedrijven enorme schadeclaims hebben voor aangerichte schade door hun producten en nu zijn zij dus compleet vrijgesteld van schadeclaims voor hun corona vaccins en mensen denken massaal: o ja lijkt me betrouwbaar. Geef me die spuit maar. Ik kan er niet bij...

Maar goed ik val in herhaling.

Mrloverdj zei:
Ja het is toch een lachertje hoe we bespeeld worden..

Ik ben geen crazy complotdenker, maar hoe dubieus dat een enkeltje 3mmc die bad gaan, veel meer media aandacht krijgen dan dit mega bericht.
Stel je voor dat dit als breaking news word gepresenteerd met alle info voor de gebruikers oa achter de beeldbuis.
Waar is de onafhankelijke journalistiek gedreven vanuit maatschappelijk belang ipv sensatiezucht.
Klik om te vergroten...
Uiteraard bestaan er gekke complotdenkers maar de lat om er als 1 bestempeld te worden lijkt wel drastisch verlaagd de laatste tijd. Niet mee met het mainstream gedachtegoed = complotdenker, wappie, etc.

O ja en de media:

c897b6fa850bd09256c7e2bcbfeebb88.jpg

Die laat jou de wereld zien hoe zij willen dat jij het ziet.
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mindless zei:
Het is gewoon bekend dat deze bedrijven enorme schadeclaims hebben voor aangerichte schade door hun producten en nu zijn zij dus compleet vrijgesteld van schadeclaims voor hun corona vaccins en mensen denken massaal: o ja lijkt me betrouwbaar. Geef me die spuit maar. Ik kan er niet bij...

Maar goed ik val in herhaling.


Uiteraard bestaan er gekke complotdenkers maar de lat om er als 1 bestempeld te worden lijkt wel drastisch verlaagd de laatste tijd. Niet mee met het mainstream gedachtegoed = complotdenker, wappie, etc.

O ja en de media:

Bekijk bijlage 26385

Die laat jou de wereld zien hoe zij willen dat jij het ziet.
Klik om te vergroten...

Helaas is dit plaatje al langer bekend dan dat er social media is, ik herriner mij dat dit stond afgebeeld in het maatschappijleer boek.

Daar stonden in de jaren 90 veel meer kritische berichten in dan het hedendaagse links liberalistische gelul in de klas!

Bizar hoe het politieke gelul zo doordrongen is dat ze er onze kinderen in marineren op school, de enige manier om zieltjes te winnen is ze op school indoctrineren met radicaal links.

Zelfde als met die franse idioterie en hun pas de sanitaire.

Voor ongevaccineerden verboden, maar wel hypocriet de joodse genocide herdenken en gewoon weer hetzelfde laten gebeuren en het dan moreel goedkeuren door aan elkaars kont te snuffelen. Je bent een held als je jezelf laat vaccineren!
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik ben normaal niet van de vergelijking met de oorlog!

Maar ik lees reacties op nu.nl waar mensen de ruimte krijgen om te vertellen dat ze ongevaccineerden het liefst van de maatschappij afgesneden zien worden! Het begint verdomme bij het weren van ongevaccineerden in de winkel.

Kristalnacht is weer in aantocht straks! Maar dan op een geheel nieuwe manier, de manier van moreel shamen omdat een winkel ongevaccineerden gaat toelaten! Mark my words
V
VchipLid
01-01-2024, 00:00
#15
De vaccins die nu beschikbaar zijn, dat is even een soort van noodoplossing denk ik. Om te voorkomen dat de virus teveel ellende aanricht. Hopelijk word er gewerkt aan een betere vaccin. ik vertrouw de huidige vaccins wel, al denk ik dat er inmiddels al betere vaccins/alternatieven zijn maar dit bewust achter word gehouden....

De media, tv, nieuwszenders, veel nieuwssites zoals nu.nl; staat veel rotzooi op. Wees kritisch, lees boeken en trap er niet in.

er is momenteel denkpauze ingelast, omdat alles op de schop gaat. zelfs religie gaat mogelijk op de schop. maar ook politiek, wetenschap, etc. ons toekomst stemt somber, al denk ik daar anders over. ik denk dat we juist een mooie toekomst tegemoet gaan met nieuwe micro-warpdrive voertuigen, nieuwe generatie medicijnen, kwamtumcomputers, 3dprinters, voedsel-printers, kweekvlees, minder armoede, betere educatie, meer thuiswerken, beter welzijn voor dieren, en noem maar op. Maar toch zijn mensen waar ik iig naar luister niet er positief over de toekomst, en dit schijnt te maken te hebben met onbekende voertuigen die met kernwapens van amerika en rusland (en mogelijk ook china) lopen te kloten. (lees: ufos and nukes van robert hastings), maar ook met andere zaken... het word dat mensen weer beter gaan luisteren en respectvoller met elkaar omgaan.

de oxycontin crisis, die is vreselijk. mensen in amerika die alle apotheken langsgingen om hun dagelijkse portie oxycontin te scoren. en dan van de folie roken of het injecteren. vaak niet eens om fysieke pijn te dempen maar om hun k*t leven door te komen. tja... opiaten. heb er een haat-liefde verhouding mee. kotsen, jeuk; das niet mijn ding. maar toch is de verdoving en dat mdma achtige gevoel in je buik niet verkeerd.
A
AlakazamLid
01-01-2024, 00:00
#16
@Eve's drop ik wil niet stoken, maar er is ook een topic over de corona vaccinatie: Vaccin tegen het coronavirus
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
PsychedelicMagic zei:
er is momenteel denkpauze ingelast, omdat alles op de schop gaat. zelfs religie gaat mogelijk op de schop. maar ook politiek, wetenschap, etc. ons toekomst stemt somber, al denk ik daar anders over. ik denk dat we juist een mooie toekomst tegemoet gaan met nieuwe micro-warpdrive voertuigen, nieuwe generatie medicijnen, kwamtumcomputers, 3dprinters, voedsel-printers, kweekvlees, minder armoede, betere educatie, meer thuiswerken, beter welzijn voor dieren, en noem maar op.
Klik om te vergroten...
Precies het verhaal wat ze je willen doen laten geloven, imo...
V
VchipLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mindless zei:
Precies het verhaal wat ze je willen doen laten geloven, imo...
Klik om te vergroten...
Jij gelooft wel dat ons toekomst somber eruit komt te zien? Misschien is het aan mijn kant een vorm van wensdenken; dat ons toekomst minder somber word dan mensen waar ik naar luister zeggen...
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#19
PsychedelicMagic zei:
Jij gelooft wel dat ons toekomst somber eruit komt te zien? Misschien is het aan mijn kant een vorm van wensdenken; dat ons toekomst minder somber word dan mensen waar ik naar luister zeggen...
Klik om te vergroten...

Wat zeggen de mensen dan waar je somber van word?

Ik bedoel, de maffia regeert in nederland, de burger is door haar eigen belastingstelsel in de kont geneukt al jaren lang. Deurwaarders hebben onterecht mensenrechten geschonden. Afvalverkingsbedrijven hebben verschrikkelijke trucjes uitgehaald om subsidie geld te vangen maar wel de troep te ppdumpen in ons klimaat. De timmermans tax gaat de burger met datzelfde klimaat belasten.


Mag ik nog even doorgaan? Dit komt niet van de mens maar direct uit vertrouwelijke informatie!
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#20
Er is niemand bang voor de criminelen, dat is een vertekend beeld dat mensen krijgen door de media. Er is juist een schreeuw om legalisering om zo de criminelen buitenspel te zetten en zo de controle over kwaliteit te waarborgen. Zo verdiend de staat er wat op en kan diezelfde staat mooi die centjes gebruiken om een stevig demotiverende campagne te starten en goede voorlichting te geven over de gevaren van drugsgebruik.

Maar die bekrompen regering gooit weer een miljard op de grote stapel op de war on drugs, want dat helpt echt!

Laat je niet misleiden door de staatspropaganda!
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."