Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDode en zeven gewonden door xtc in champagne Duits restaurant

Dode en zeven gewonden door xtc in champagne Duits restaurant

28 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
S
StimsalaBanneLid
01-01-2024, 00:00
#1
Een 52-jarige gast van een restaurant in het Zuid-Duitse Weiden is overleden nadat hij zaterdagavond champagne heeft gedronken waarin xtc was vermengd. Zeven andere aanwezigen werden met vergiftigingsverschijnselen opgenomen in het ziekenhuis.

Uit onderzoek is gebleken dat de drank een aanzienlijke hoeveelheid xtc bevatte, maakt justitie maandag bekend.
Het slachtoffer stierf in een ziekenhuis. Drie vrouwen en vier mannen werden eveneens met vergiftigingsverschijnselen opgenomen. Enkelen zijn inmiddels ontslagen uit het ziekenhuis en zijn ondervraagd. Bij anderen wordt gewacht tot hun toestand dat toelaat.
Toen politie en hulpverleners zaterdagavond in het restaurant arriveerden lag een deel van de gasten, in de leeftijd tussen de 33 en 52 jaar, op de grond. Ze hadden nog geklaagd over de afschuwelijke smaak van de champagne.
De politie onderzoekt wie de drugs in de fles heeft gedaan. Volgens justitie is er geen sprake van een doelgerichte aanslag.

Bron:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#2
Raar onwaarschijnlijk verhaal. Essentiele dingen worden niet verteld, of verkeerd.

Wedden dat het verhaal nog minstens een keer verandert?
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#3
StimsalaBanne zei:
De politie onderzoekt wie de drugs in de fles heeft gedaan. Volgens justitie is er geen sprake van een doelgerichte aanslag.
Klik om te vergroten...
Ja dat heb ik ook wel eens, dan glijd ik uit in de keuken en valt er zo'n een zakje xtc pillen in m'n champagne.
S
Snoozerboy🐱Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Dirkjan zei:
Ja dat heb ik ook wel eens, dan glijd ik uit in de keuken en valt er zo'n een zakje xtc pillen in m'n champagne.
Klik om te vergroten...
Nederlandse champagneflessen vol met vloeibare xtc | RTL Nieuws

Is een smokkel methode die vaker voorkomt:

De grenspolitie in Australië heeft tientallen champagneflessen aangetroffen die niet vol zaten met alcohol, maar met vloeibare xtc. De meeste flessen werden verzonden vanuit België, maar een aantal flessen kwamen ook uit Nederland.

Echter vraag ik me af is 1 slok dan al genoeg is? Want je zou in principe denken dat het 'net wat anders' smaakt dan normale champange :tearsofjoy:
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#5
Snoozerboy5000 zei:
net wat anders
Klik om te vergroten...
MDMA is een van de goorste dingen die er bestaan. Heb je ooit pure kristallen op het puntje van je tong gedaan? Al je zintuigen blokkeren en slaan alarm. Het is de pepperspray van de smaakpapillen.
S
Snoozerboy🐱Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Dirkjan zei:
MDMA is een van de goorste dingen die er bestaan. Heb je ooit pure kristallen op het puntje van je tong gedaan? Al je zintuigen blokkeren en slaan alarm. Het is de pepperspray van de smaakpapillen.
Klik om te vergroten...
Ja tuurlijk man had verwacht dat jij de 'net wat anders' wel had gevat :tongueout:

Ik denk dat ze het gewoon achterover sloegen en dan echt waren van WTF?


En dat beetje vloeistof waren dan 10/20 pillen ofzo ? Zo iets ? Idk 'heerlijk' dagje uit met bae iig!!
T
TeveelKaasLid
01-01-2024, 00:00
#7
Moet er niet aan denken om een slokje vloeibare mdma te nemen🤢
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#8
ljuv zei:
Jungle juuuuuuuice!!!
Klik om te vergroten...
Ah ik zit te googelen en blijkbaar noemen alleen mijn vrienden dit zo en is het ook een andere naam voor poppers😂
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#9
Snoozerboy5000 zei:
wel in een andere stad dan
Klik om te vergroten...
Graag of niet maat!

Loce Uut maar dan kom ik wel in mn eentje.
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#10
TeveelKaas zei:
Moet er niet aan denken om een slokje vloeibare mdma te nemen🤢
Klik om te vergroten...
Te laat, het zit in het stukje kaastaart dat je zonet naar binnen werkte. :smilingimp:
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#11
www.rtlnieuws.nl

Waarschuwing voor MDMA in grote champagneflessen

In 3-literflessen champagne van het merk Moët & Chandon Ice Impérial kan de drug MDMA zitten. Daarvoor waarschuwt de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA).
www.rtlnieuws.nl www.rtlnieuws.nl

Weer een nieuwe batch is gespot zo te lezen.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#12
TeveelKaas zei:
Moet er niet aan denken om een slokje vloeibare mdma te nemen🤢
Klik om te vergroten...
Jungle juuuuuuuice!!!
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#13
Snoozerboy5000 zei:
Vloeibare mdma? god dat vind je niet of iemand flikkert het in water en het is vloeibaar... (beetje zinloos)
Klik om te vergroten...
Dit bedoel ik oooooooook
En in combinatie is het dus niet heul zinloos. Leuke shotjes hoor. Tot iemand er een neemt die er niet vanaf weet😬😂
T
Terror11jeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hoe hebben ze dat niet geproefd ???
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#15
Terror11je zei:
Hoe hebben ze dat niet geproefd ???
Klik om te vergroten...
StimsalaBanne zei:
Ze hadden nog geklaagd over de afschuwelijke smaak van de champagne.
Klik om te vergroten...
Volgens mij waren het noch champagne noch MDMA connoisseurs.
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#16
champagne en pillen
danggg good old times
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#17
StimsalaBanne zei:
Volgens justitie is er geen sprake van een doelgerichte aanslag.
Klik om te vergroten...
mocromafia deel 3
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#18
ljuv zei:
Willik!
Klik om te vergroten...

Neem het volgende keer wel voor je mee. Hier in België noemen ze cheese cake kaastaart. :’)

Laat even weten of je hem zonder of met MDMA wil, kan allemaal geregeld worden, joeeee.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#19
Roze Olifant zei:
Neem het volgende keer wel voor je mee. Hier in België noemen ze cheese cake kaastaart. :’)

Laat even weten of je hem zonder of met MDMA wil, kan allemaal geregeld worden, joeeee.
Klik om te vergroten...
Oh oke... Naja MET mdma dan natuurlijk Olifantje!!

In Zweden heb je dus echte kaastaart, een van de lekkerste dingen TER WEROLD. Die kan ik misschien wel verzorgen... Had van de zomer in Zweden speciale kaas ervoor gekregen maar die ben ik toen vergeten😢 Maar de Zweden zeiden dat je juist in NL kaas hebt die er wel goed genoeg op lijkt.
S
Snoozerboy🐱Lid
01-01-2024, 00:00
#20
ljuv zei:
Ah ik zit te googelen en blijkbaar noemen alleen mijn vrienden dit zo en is het ook een andere naam voor poppers😂
Klik om te vergroten...
Wat????

Je bent een bubbel liefhebber?

Je bedoelt toch niet dat je mdma door je bubbels gooit?

Mdma is vies en bubbels zijn lekker slecht idee gewoon fluetje omheen.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."