Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPolitie en zorg slaan alarm om 'zombiedrug' Flakka in West-Brabant

Politie en zorg slaan alarm om 'zombiedrug' Flakka in West-Brabant

53 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
H
HuisbaasBobLid
01-01-2024, 00:00
#1
Bij vrijwel alle kranten kan je een abonnement afsluiten op automatische incasso. Ik gebruik dan een wegwerp email en de IBAN van stichting Brein en zo heb je toch een maand of 3 gratis een abbonement tot de betalingen gestorneerd worden en ze je abbo afsluiten.
L

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
LucidLucy
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
HuisbaasBob zei:
Bij vrijwel alle kranten kan je een abonnement afsluiten op automatische incasso. Ik gebruik dan een wegwerp email en de IBAN van stichting Brein en zo heb je toch een maand of 3 gratis een abbonement tot de betalingen gestorneerd worden en ze je abbo afsluiten.
Klik om te vergroten...
Oké dit is té hilarisch 😂

De iban van stichting brein. Prachtig!
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#3
HuisbaasBob zei:
Bij vrijwel alle kranten kan je een abonnement afsluiten op automatische incasso. Ik gebruik dan een wegwerp email en de IBAN van stichting Brein en zo heb je toch een maand of 3 gratis een abbonement tot de betalingen gestorneerd worden en ze je abbo afsluiten.
Klik om te vergroten...
daarna komt je adres adres wel op de zwarte lijst, als wanbetaler vrees ik.
H
HuisbaasBobLid
01-01-2024, 00:00
#4
www.bobdehuisbaas.nl

Bob de Huisbaas Soundboard - Willems Kantine - Jos

www.bobdehuisbaas.nl
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#5
Doe 's 5 euros geven
H
HuisbaasBobLid
01-01-2024, 00:00
#6
Je leg met zn 20en, 80 op een zaal. Elke zweetneus van je sokken krijg iedereen.

Ik ben al jaren op zoek naar die zweetneus
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#7
HuisbaasBob zei:
Opwindingsdelier / excited delirium is net als hysterie. Een diagnose om de schuld bij het slachtoffer te leggen.

Zodoende in het leven geroepen door de Amerikaanse politie om een verklaring te hebben waarom er weer een zwarte man op mysterieuze wijze overleden was door een arrestatie.
Het staat dan ook niet in de DSM-V en wordt door organisaties als de WHO niet erkend

Excited delirium - Wikipedia

en.m.wikipedia.org en.m.wikipedia.org
Klik om te vergroten...
Nou ik zou je in zo'n situatie dan wel eens zien staan uitleggen dat mensen het allemaal verkeerd begrijpen en dat ze er niet zo'n probleem van moeten maken.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#8
Allemaal vuilniszakken
H
HuisbaasBobLid
01-01-2024, 00:00
#9
FredKroket zei:
daarna komt je adres adres wel op de zwarte lijst, als wanbetaler vrees ik.
Klik om te vergroten...
Vooralsnog kan ik gewoon op de sites komen. Ook nooit een vpn gebruikt.
Dat gaat allemaal automatisch joh, systeem flikkert het abbonement van je account en dat was het.

Ik heb op een van die oude mail adressen nu een hele lijst met imposante mails van hun incasso divisie maar ik wens ze veel geluk. Niet dat hier ooit iemand moeite aan gaat besteden

Betreft vordering op: Hans Choen



Geachte heer,



Namens onze bovengenoemde opdrachtgever hebben wij inmiddels enige tijd een vordering in behandeling; het saldo bedraagt thans € 40,12.

Indien dit saldo reeds is voldaan of indien de hoogte van de vordering niet overeenstemt met uw gegevens, verzoeken wij u direct contact met ons op te nemen.

Mocht het saldo nog openstaan dan verzoeken wij u, ter voorkoming van gerechtelijke actie, per omgaande voormeld saldo aan ons over te maken o.v.v. refnr.
Klik om te vergroten...
🤡
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#10
HuisbaasBob zei:
Vooralsnog kan ik gewoon op de sites komen. Ook nooit een vpn gebruikt.
Dat gaat allemaal automatisch joh, systeem flikkert het abbonement van je account en dat was het.

Ik heb op een van die oude mail adressen nu een hele lijst met imposante mails van hun incasso divisie maar ik wens ze veel geluk. Niet dat hier ooit iemand moeite aan gaat besteden
Klik om te vergroten...
Oh ik dacht voor de papieren krant. Voor digitaal is het wel een goeie tip idd. Thanks hehe
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb net een proef abbo afgesloten voor de Volkskrant, 6 weken voor 4 euro. Als het bevalt verleng ik m wel denk ik.
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#12
FredKroket zei:
Ik heb net een proef abbo afgesloten voor de Volkskrant, 6 weken voor 4 euro. Als het bevalt verleng ik m wel denk ik.
Klik om te vergroten...
Binnen 6 weken wordt je de D66 versie van @ljuv
H
HuisbaasBobLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik ben de d66 versie van Jan Paternotte
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
Neo-Shulginist zei:
Ik zat ook de hele tijd te denken van: welke fucking stof bedoelen ze met 'flakka'....?
Komt die pipo van Novadic uitleggen dat flakka soms legaal is en soms niet want er zijn verschillende 'varianten' beschikbaar. Er is alleen steeds 1 component veranderd. Echt fijn van die uitlegvideo's die dingen eigenlijk niet echt uitleggen.
Klik om te vergroten...
Ja inderdaad wat verwarrend. Zelf maar even gekeken op google en ik zie dat "Flakka" alpha-pvp is. Dan is het toch enkel die stof?

Heb er ooit wat filmpjes van gezien, dat mensen zowat bezeten leken te zijn. Is dit dan stemmingmakerij? Of komt dit echt voor? (op hoge doseringen wellicht) Mensen die als zombies stilstonden op straat heen en weer te wiegen en anderen die dus soort van bezeten leken en andere mensen aanvielen. Het leek onwerkelijk (was het misschien ook).
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mindless zei:
Ja inderdaad wat verwarrend. Zelf maar even gekeken op google en ik zie dat "Flakka" alpha-pvp is. Dan is het toch enkel die stof?

Heb er ooit wat filmpjes van gezien, dat mensen zowat bezeten leken te zijn. Is dit dan stemmingmakerij?
Klik om te vergroten...

Van die video's is niet bekend wat erop te zien is. Wie is het, wat heeft de persoon genomen, hoe weten we dat? Dat is gewoon nooit gecheckt. Maar in de tussentijd worden er wel al video's over gepubliceerd. Dat is dus stemmingmakerij, maar ook niet per se onwaar.
Mindless zei:
Of komt dit echt voor? (op hoge doseringen wellicht) Mensen die als zombies stilstonden op straat heen en weer te wiegen en anderen die dus soort van bezeten leken en andere mensen aanvielen. Het leek onwerkelijk (was het misschien ook).
Klik om te vergroten...

Wat je waarschijnlijk ziet op de video's is mensen die in een psychotische episode verkeren, of zelfs een opwindingsdelier hebben. Vooral dat laatste is een zeer gevaarlijke mentale staat waarbij iemand niet meer aanspreekbaar is, en zeer agressief. Het probleem is dat ze enerzijds een gevaar vormen voor hun omgeving (en zichzelf), maar dat ze anderzijds last kunnen krijgen van levensbedreigende hartklachten op het moment dat ze gefixeerd worden. Zo'n opwindingsdelier is dus echt een clusterfuck en een worst-case scenario.

En ja, stimulerende drugs verhogen de kans enorm dat je last krijgt van een opwindingsdelier. Maar je kan het ook krijgen van psychedelica. Bijvoorbeeld die persoon die bij een ayahuasca retraite (warrio retreat) in IJzendijke om het leven kwam, die had ook een opwindingsdelier.

In Nederland komt het per jaar ongeveer 1-10 keer voor dat iemand last krijgt van een opwindingsdelier.
H
HuisbaasBobLid
01-01-2024, 00:00
#16
Opwindingsdelier / excited delirium is net als hysterie. Een diagnose om de schuld bij het slachtoffer te leggen.

Zodoende in het leven geroepen door de Amerikaanse politie om een verklaring te hebben waarom er weer een zwarte man op mysterieuze wijze overleden was door een arrestatie.
Het staat dan ook niet in de DSM-V en wordt door organisaties als de WHO niet erkend

Excited delirium - Wikipedia

en.m.wikipedia.org en.m.wikipedia.org

En Flakka is inderdaad eigenlijk de naam voor PVP maar werd al snel op elk verwarde persoon geplakt voor de clicks. Die beruchte Flakka Zombie face eater man bleek ook helemaal geen drugs in zijn systeem te hebben (of iig geen stims of synthetische wiet)
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
Neo-Shulginist zei:
Van die video's is niet bekend wat erop te zien is. Wie is het, wat heeft de persoon genomen, hoe weten we dat? Dat is gewoon nooit gecheckt. Maar in de tussentijd worden er wel al video's over gepubliceerd. Dat is dus stemmingmakerij, maar ook niet per se onwaar.
Klik om te vergroten...
Er stond Flakka bij, maar in principe zijn gewoon een aantal zeer verwarde mensen van een afstandje gefilmd, dus weet je inderdaad niet wat er precies is genomen, wie die mensen zijn, hun normale mentale staat, etc.

Kan de video zo helaas niet terugvinden.

Neo-Shulginist zei:
Wat je waarschijnlijk ziet op de video's is mensen die in een psychotische episode verkeren, of zelfs een opwindingsdelier hebben. Vooral dat laatste is een zeer gevaarlijke mentale staat waarbij iemand niet meer aanspreekbaar is, en zeer agressief. Het probleem is dat ze enerzijds een gevaar vormen voor hun omgeving (en zichzelf), maar dat ze anderzijds last kunnen krijgen van levensbedreigende hartklachten op het moment dat ze gefixeerd worden. Zo'n opwindingsdelier is dus echt een clusterfuck en een worst-case scenario.

En ja, stimulerende drugs verhogen de kans enorm dat je last krijgt van een opwindingsdelier. Maar je kan het ook krijgen van psychedelica. Bijvoorbeeld die persoon die bij een ayahuasca retraite (warrio retreat) in IJzendijke om het leven kwam, die had ook een opwindingsdelier.

In Nederland komt het per jaar ongeveer 1-10 keer voor dat iemand last krijgt van een opwindingsdelier.
Klik om te vergroten...
Lijkt me zeer eng om mee te maken. Die mensen konden zo in The Exorcist gecast worden...

Thx voor de informatie.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#18
HuisbaasBob zei:
Opwindingsdelier / excited delirium is net als hysterie. Een diagnose om de schuld bij het slachtoffer te leggen.
Klik om te vergroten...
Hoezo de schuld van het slachtoffer? Er zal toch een onderliggende oorzaak zijn die zo'n delier triggered?

In je eigen link:

Excited delirium is particularly associated with taser use.
Klik om te vergroten...
H
HuisbaasBobLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mindless zei:
Hoezo de schuld van het slachtoffer? Er zal toch een onderliggende oorzaak zijn die zo'n delier triggered?
Klik om te vergroten...
Even verder lezen misschien
since 2000, over one thousand people in the United States have died shortly after being tased, with the deaths sharing several commonalities: "the deceased often were mentally ill or under the influence of drugs at the time of death, they tend to have been shocked multiple times by officers during arrest, and they often share an exceptionally rare cause of death, 'excited delirium.
Klik om te vergroten...

Axon(fabrikant van Taser) has paid thousands of dollars to proponents of the excited delirium diagnosis, including Charles Wetli who first proposed the term, who have repeatedly used "excited delirium" as a defense in liability suits and to shield police officers from criminal liability for deaths in custody
Klik om te vergroten...
Als ik jou onder water houdt tot je stikt, en vervolgens een gelobbyde arts laat verklaren dat je gestorven bent aan een water allergie, zou je het daar dan mee eens zijn?
H
HuisbaasBobLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ok. Ik ga je verder dan ook niet op andere gedachten proberen te brengen.
Weet alleen dat eigenlijk vrijwel geen enkele medische instantie deze diagnose erkend (behalve de politie artsen uit Amerika)
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."