Verkeerde thread 😂
Toch blijft het een feit dat je het als Nederlandse drugsgebruiker heel erg goed hebt. Er zijn genoeg dingen die beter kunnen maar je vrienden pleuren niet als dode vliegen 1 voor 1 neerJa ik stoor me wel eens aan het 'andere landen doen het slechter' argument. Want daarmee wordt vaak net gedaan alsof we in Nederland een rechtvaardig systeem hebben, en dat we daarmee voorlopen op andere landen.
Terwijl het coffeeshopbeleid juist desastreus is: er worden enorme hoeveelheden geld zwart gewassen richting criminele organisaties. Daarvan worden allerlei kwetsbare mensen het slachtoffer die als katvanger worden ingezet. Intussen weten gebruikers totaal niet wat ze blowen. En als medicinale cannabisgebruikers hun eigen plantje kweken dan worden ze pardoes op straat gezet door de woningbouwvereniging.
Vervolgens moet je het doen met "wees maar blij dat er geen fentanyl in je wiet zit!"
Ja ho eens even 🤷
Ja als je landsbestuur een afwezig collectief zorgstelsel heeft, weigert om bewezen-effectief interventies zoals gebruikersruimten en naalden uitruil-programma's door te voeren, en zelfs levensreddende harm-reduction zoals drugstests of anti-overdosismiddelen (nalexone) verbiedt. Vind je het dan gek dat er veel mensen het loodje leggen.De hele WP serie Cartel is lezenswaardig (wel een pak leeswerk), vooral ook om nog eens beter te begrijpen hoe goed we het hebben in Nederland en ook in Belgie.
Niks cynisch aan. Maar naar mijn idee wel een kwestie van glas een kwart gevuld of driekwart leeg.Noem me cynisch, maar ik ben zelf niet erg geneigd ....
'Heel erg goed' lijkt me dus een relatieve waarde en niet een objectief feit. We hebben hier geen opioïdecrisis nee, maar mensen worden wel op grote schaal gestigmatiseerd. Als je onze situatie constant vergelijkt met het worst-case scenario dan sluit je imo de ogen voor de dingen die niet kloppen. Wat er in de VS gebeurt ligt bovendien buiten onze invloedssfeer, dus wat dat betreft is de vergelijking ook niet heel relevant. Behalve dan als les om van te leren: 'zo moeten we het hier in ieder geval niet gaan doen'.Toch blijft het een feit dat je het als Nederlandse drugsgebruiker heel erg goed hebt. Er zijn genoeg dingen die beter kunnen maar je vrienden pleuren niet als dode vliegen 1 voor 1 neer
Ik bedoel als gebruiker heb je het hier goed en zijn de drugs relatief veilig. Je hoeft niet bij elk lijntje bang te zijn dat je dood neerpleurt.'Heel erg goed' lijkt me dus een relatieve waarde en niet een objectief feit. We hebben hier geen opioïdecrisis nee, maar mensen worden wel op grote schaal gestigmatiseerd. Als je onze situatie constant vergelijkt met het worst-case scenario dan sluit je imo de ogen voor de dingen die niet kloppen. Wat er in de VS gebeurt ligt bovendien buiten onze invloedssfeer, dus wat dat betreft is de vergelijking ook niet heel relevant. Behalve dan als les om van te leren: 'zo moeten we het hier in ieder geval niet gaan doen'.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."