Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTweede Kamer steekt stokje voor uitbreiding proef verkoop legale wiet

Tweede Kamer steekt stokje voor uitbreiding proef verkoop legale wiet

16 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#1
_shikantaza zei:
Waarom noemen we een kroeg eigenlijk geen Korsakov-Keet?
Klik om te vergroten...
Da's tegenwoordig de kapper toch?

VVD ziet geen kwaad in wijn bij winkel en kapper. Artsen, Trimbos en handhavers wél

'Er kunnen duizenden verstrekpunten van alcohol bijkomen. Dat kunnen we helemaal niet aan als handhavers.'||De VVD-wens voor een wijntje bij de kapper en boekhandel stond afgelopen week weer op de politieke agenda. Artsen en gezondheidsdeskundigen zijn faliekant tegen, vertelden ze eerder bij...
pointer.kro-ncrv.nl pointer.kro-ncrv.nl

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Met dank aan de PVV, SGP, CU, CDA, NSC, BBB &... Denk.

Deze uitsmijter wil ik u niet onthouden:

PVV-Kamerlid René Claassen: "Vorig jaar niet, vandaag niet, morgen niet: geen geëxperimenteer met onze jeugd. En dan de eufemistische term 'coffeeshop'. Niemand komt daar echt voor koffie. Waarom noemen we het niet gewoon een drugshuis of wietwinkel, vraag ik de minister. Een garage noemen we toch ook niet een fruitwinkel, of iets dergelijks?"

www.rtlnieuws.nl

Tweede Kamer steekt stokje voor uitbreiding proef verkoop legale wiet

Het experiment waarbij coffeeshops legaal geteelde wiet mogen verkopen, wordt niet verder uitgebreid. Het kabinet wil de proef, die in tien gemeenten van start gaat, uitbreiden met een elfde gemeente. Maar een meerderheid van de Tweede Kamer laat RTL Nieuws weten daar nu een stokje voor te...
www.rtlnieuws.nl www.rtlnieuws.nl
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#3
Lemmy zei:
Met dank aan de PVV, SGP, CU, CDA, NSC, BBB &... Denk.

Deze uitsmijter wil ik u niet onthouden:

PVV-Kamerlid René Claassen: "Vorig jaar niet, vandaag niet, morgen niet: geen geëxperimenteer met onze jeugd. En dan de eufemistische term 'coffeeshop'. Niemand komt daar echt voor koffie. Waarom noemen we het niet gewoon een drugshuis of wietwinkel, vraag ik de minister. Een garage noemen we toch ook niet een fruitwinkel, of iets dergelijks?"

www.rtlnieuws.nl

Tweede Kamer steekt stokje voor uitbreiding proef verkoop legale wiet

Het experiment waarbij coffeeshops legaal geteelde wiet mogen verkopen, wordt niet verder uitgebreid. Het kabinet wil de proef, die in tien gemeenten van start gaat, uitbreiden met een elfde gemeente. Maar een meerderheid van de Tweede Kamer laat RTL Nieuws weten daar nu een stokje voor te...
www.rtlnieuws.nl www.rtlnieuws.nl
Klik om te vergroten...
Als ze zich nou net zo druk zouden maken over greenwashing🥲

Maar ja nee goed. Ive said it before and ill say it once more: Weet wat je stemt mense.
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Een vreemd verbond van theocraten, Islamhaters, Christenen, groene Christenen, Boeren en 'n "linkse" partij.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#5
Lemmy zei:
Een vreemd verbond van theocraten, Islamhaters, Christenen, groene Christenen, Boeren en 'n "linkse" partij.
Klik om te vergroten...
Zo links is denk sowieso niet, in elk geval niet op de cultureel-historische as.
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#6
ljuv zei:
Zo links is denk sowieso niet, in elk geval niet op de cultureel-historische as.
Klik om te vergroten...

Leg 'ns uit :thinking:
J
JeetjeMineetjeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Wederom de schuld van conservatieve stemmers.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#8
Lemmy zei:
Leg 'ns uit :thinking:
Klik om te vergroten...
Hmmm naja dat Denk vaak links wordt genoemd, maar ze dat eigenlijk alleen op economisch gebied een beetje zijn. Ze zijn juist een heel conservatieve kant op gegaan.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#9
Binnenkort is de wiet op ook. CDA en CU zullen in hun handen knijpen.

www.trouw.nl

Legale cannabis bevalt, er is alleen te weinig. ‘We verkopen er minder van dan we zouden kunnen’

Twee maanden geleden begon in Tilburg en Breda een proef met legaal geteelde wiet. Het goede nieuws: veel klanten vinden deze lekker. Maar van de coffeeshophouders wordt veel gevraagd.
www.trouw.nl www.trouw.nl
h
henkie2Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Klinkt gek, maar dit is alsnog een dikke win voor cannabis :greenheart:

Alle publiciteit voor cannabis tegenwoordig is in het voordeel van legalisering. Steeds meer mensen zien ook wel in dat we door compleet incompetente flapdrollen geregeerd worden die "belangen elders" hebben dan Nederland.

Dat het allemaal zo langzaam gaat is frustrerend, maar het feit dat stoners in Nederland praktisch overal onbezorgd kunnen blowen, geeft een gerust gevoel. De collectieve kijk op cannabis is wereldwijd aan het veranderen. Dit soort nieuwsberichten tonen eerder aan dat we door debielen geregeerd worden, dan dat de legalisering van cannabis een probleem is in Nederland :stoned:
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#11
henkie2 zei:
Alle publiciteit voor cannabis tegenwoordig is in het voordeel van legalisering. Steeds meer mensen zien ook wel in dat we door compleet incompetente flapdrollen geregeerd worden die "belangen elders" hebben dan Nederland.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat er nog best veel mensen zijn die de berichtgeving anders interpreteren.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#12
henkie2 zei:
Dat het allemaal zo langzaam gaat is frustrerend, maar het feit dat stoners in Nederland praktisch overal onbezorgd kunnen blowen, geeft een gerust gevoel. De collectieve kijk op cannabis is wereldwijd aan het veranderen. Dit soort nieuwsberichten tonen eerder aan dat we door debielen geregeerd worden, dan dat de legalisering van cannabis een probleem is in Nederland :stoned:
Klik om te vergroten...
Bovendien maak ik me juist zorgen om wie er nu greep krijgt op de cannabismarkt. Je hebt het over overal onbezorgd kunnen blowen. Maar de thuisteelt is niet geregeld en ook mag je niet met een clubje bekenden zelf een stichting, vereniging, coöperatie of bv oprichten om cannabis te telen. Wel mogen de bestaande bedrijven fuseren, en ook mogen de geselecteerde telers gefinancierd worden door buitenlands durfkapitaal. Dat betekent dus dat cannabisten alsnog worden onderworpen aan een hiërarchisch machtsstelsel, maar dan nu een die functioneert volgens neoliberale logica. Dat vind ik niet per se een vooruitgang, zeker niet met het oog op de toekomst: hoe de cannabismarkt zich zal ontwikkelen als een monopoly of oligopoly.
h
henkie2Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Neo-Shulginist zei:
Ik denk dat er nog best veel mensen zijn die de berichtgeving anders interpreteren.
Klik om te vergroten...

Interpretatieverschillen zijn ook de reden dat we al decennialang een hypocriet gedoogbeleid hebben voor CANNABIS in Nederland :tonguewink:
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Lemmy zei:
Met dank aan de PVV, SGP, CU, CDA, NSC, BBB &... Denk.

Deze uitsmijter wil ik u niet onthouden:

PVV-Kamerlid René Claassen: "Vorig jaar niet, vandaag niet, morgen niet: geen geëxperimenteer met onze jeugd. En dan de eufemistische term 'coffeeshop'. Niemand komt daar echt voor koffie. Waarom noemen we het niet gewoon een drugshuis of wietwinkel, vraag ik de minister. Een garage noemen we toch ook niet een fruitwinkel, of iets dergelijks?"

www.rtlnieuws.nl

Tweede Kamer steekt stokje voor uitbreiding proef verkoop legale wiet

Het experiment waarbij coffeeshops legaal geteelde wiet mogen verkopen, wordt niet verder uitgebreid. Het kabinet wil de proef, die in tien gemeenten van start gaat, uitbreiden met een elfde gemeente. Maar een meerderheid van de Tweede Kamer laat RTL Nieuws weten daar nu een stokje voor te...
www.rtlnieuws.nl www.rtlnieuws.nl
Klik om te vergroten...
Waarom noemen we een kroeg eigenlijk geen Korsakov-Keet?

Ondertussen in Duitsland:

1709876883047.png
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Neo-Shulginist zei:
Da's tegenwoordig de kapper toch?

VVD ziet geen kwaad in wijn bij winkel en kapper. Artsen, Trimbos en handhavers wél

'Er kunnen duizenden verstrekpunten van alcohol bijkomen. Dat kunnen we helemaal niet aan als handhavers.'||De VVD-wens voor een wijntje bij de kapper en boekhandel stond afgelopen week weer op de politieke agenda. Artsen en gezondheidsdeskundigen zijn faliekant tegen, vertelden ze eerder bij...
pointer.kro-ncrv.nl pointer.kro-ncrv.nl
Klik om te vergroten...
Lekker blurren!
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Neo-Shulginist zei:
Da's tegenwoordig de kapper toch?

VVD ziet geen kwaad in wijn bij winkel en kapper. Artsen, Trimbos en handhavers wél

'Er kunnen duizenden verstrekpunten van alcohol bijkomen. Dat kunnen we helemaal niet aan als handhavers.'||De VVD-wens voor een wijntje bij de kapper en boekhandel stond afgelopen week weer op de politieke agenda. Artsen en gezondheidsdeskundigen zijn faliekant tegen, vertelden ze eerder bij...
pointer.kro-ncrv.nl pointer.kro-ncrv.nl
Klik om te vergroten...
Een wijntje bij de kapper? Met haar van een ander er in?
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#17
In anders nieuws: kappersbond opteert voor een knipbeurt bij de slijterij
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."