Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMeer weggebruikers rijden onder invloed

Meer weggebruikers rijden onder invloed

26 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#1
Kordie zei:
Hij reed over een voorrangsweg. Ik wilde die weg oprijden en klapte vol op hem in de passagiers deur
Klik om te vergroten...

Ook iemand die te hard rijd heeft voorrang op een voorrangsweg, dan snap ik het wel. Maar je kon dus niet zeggen dat je hem niet had gezien?

Begrijp ik goed dat de straf ongeveer hetzelfde als voor rijden met drank op?
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#2
alles gaat voorbij zei:
Ook iemand die te hard rijd heeft voorrang op een voorrangsweg
Klik om te vergroten...

Ja, zo werd het wel geschetst inderdaad.
Je moet altijd inschatten dat iemand te hard kan rijden of zoiets werd toen ook gezegd.

alles gaat voorbij zei:
Maar je kon dus niet zeggen dat je hem niet had gezien?
Klik om te vergroten...

Jawel, maar ik was denk ik te eerlijk.

alles gaat voorbij zei:
Begrijp ik goed dat de straf ongeveer hetzelfde als voor rijden met drank op?
Klik om te vergroten...

Nee dat niet.
Geldboete van ik dacht 500 euro. Geen cursus oid.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#3
Kordie zei:
Ja, zo werd het wel geschetst inderdaad.
Je moet altijd inschatten dat iemand te hard kan rijden of zoiets werd toen ook gezegd.



Jawel, maar ik was denk ik te eerlijk.



Nee dat niet.
Geldboete van ik dacht 500 euro. Geen cursus oid.
Klik om te vergroten...
Toch mooi dat je eerlijk was/bent.

Heb ik ook eens gehad met een aanrijding, waarbij ik de schuld op me nam, maar achteraf bleek dat de tegenpartij veel te hard had gereden. Alsnog was ik de lul. Geen gewonden en slechts blikschade, dus gelukkig niet echt erg.

Het werkt niet altijd in je voordeel, maar je hebt een schoon geweten en dat is ook best veel waard.
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#4
Had je toen al ptss?

Kordie zei:
Ja, zo werd het wel geschetst inderdaad.
Je moet altijd inschatten dat iemand te hard kan rijden of zoiets werd toen ook gezegd.
Klik om te vergroten...

Het is net alsof er iets niet klopt, want ik kan me niet voorstellen hoe jou dat is overgekomen. Je moet een veel grotere fout hebben gemaakt dan alleen die snelheid. Sloeg je rechtsaf of linksaf?

(Als ik er over op moet houden dan moet je het maar zeggen)

Want ik kan niet anders concluderen dat jij die weg op bent gedraaid zonder te kijken naar de kant waar die auto vandaan kwam.
Dus je kijkt naar links en je ziet een auto aankomen in de verte maar jij dacht dat die zo ver weg was dat je niet voor de zekerheid nog een keer extra hoefde te kijken want je liet hem buiten beschouwing.
Of je sloeg links af en had alleen maar oog voor rechts. En toen je naar links keek naar de kant waar je naar toe ging zat je er tegen aan.

Denk dat dat de meest logische verklaring is.😬
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#5
alles gaat voorbij zei:
Had je toen al ptss?
Klik om te vergroten...

Nee

alles gaat voorbij zei:
Je moet een veel grotere fout hebben gemaakt dan alleen die snelheid. Sloeg je rechtsaf of linksaf?
Klik om te vergroten...

Links


alles gaat voorbij zei:
Of je sloeg links af en had alleen maar oog voor rechts. En toen je naar links keek naar de kant waar je naar toe ging zat je er tegen aan.
Klik om te vergroten...

Precies.

En om wat ontopic op te sturen.
Dit gebeurd ook bij rijden onder invloed. Men heeft niet in de gaten dat je reactie vermogen vertraagd of je jezelf overschat.
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#6
Kordie zei:
Dit gebeurd ook bij rijden onder invloed. Men heeft niet in de gaten dat je reactie vermogen vertraagd of je jezelf overschat.
Klik om te vergroten...
Een hiaat in je concentratie. Als je niet vermoeid was geweest dan had je nog een keer extra naar links gekeken en had je boven op de rem gestaan.

Daarom voel ik mij niet prettig in de auto als alcohol mijn concentratie beïnvloed. Dus vermijd ik dat vrijwel altijd.
Maar vroeger is het heel soms wel eens gebeurd dat ik meer had gehad dan toegestaan. En toen kwam ik er toevallig achter waarom je door alcohol gaat slingeren: Als je nuchter bent maakt je onbewust continu hele kleine correcties aan je stuur en daardoor blijf je recht op de weg. Maar door de alcohol maak je die correcties niet meer.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#7
alles gaat voorbij zei:
Daarom voel ik mij niet prettig in de auto als alcohol mijn concentratie beïnvloed
Klik om te vergroten...

Daarom zouden ze zero tolerance in Ned moeten doen. Geen druppel, ipv 0,5 promille

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."