Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPodcast’s die je de moeite waard vind

Podcast’s die je de moeite waard vind

29 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#1
Over onder andere hoe je lijf reageert op hitte en hoe je jezelf kunt koelen

https://www.bnr.nl/podcast/beter/10575331/de-onzichtbare-gezondheidsschade-van-hitte
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#2
Deel hier je meest boeiende podcasts (of radio uitzendingen) over politiek, wetenschap, klimaat etc.
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#3
In deze uitzending gaat het over het verval van de democratie, met Ron Keller
En hij schets bijv een perspectief over hoe de Russen Poetin zien. En hoe Poetin zichzelf ziet, hij wil namelijk een goed zijn voor de Russen. En de Russen zien Poetin als goed omdat hij ze niks af pakt. Hij geeft ze (een dorp of zo) zelfs een telefoon.

https://www.bnr.nl/podcast/thebigfive/10579016/best-of-bnr-s-big-five-voormalig-topdiplomaat-ron-keller-over-het-verval-van-de-democratie
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#4
Bij gebrek aan politieke content maar weer eens wat anders, kan echt niet wachten om hier meer van te luisteren:


Zoals in een van m’n andere favo podcasts al werd gesteld: ik mis nog een link naar de WAAROM vraag. Goed hoe de beauty industrie wordt ontrafeld namelijk, een industrie die erop gemund is om ons onzeker te maken om dure middelen aan te smeren die niet werken. Maar WAAROM kunnen ze dat? Waarom willen we die perfecte huid? Waarom nemen we het risico van fillers voor tijdelijk vollere lichaamsdelen?

Misschien gaan die vragen nog gesteld worden! Tot nu toe enthousiast en ik denk dat meer mensen dit moeten horen.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zware jongens.

Wordt veel over misdaad gesproken.

podcastluisteren.nl

Podcast Luisteren (PodNL): Zware Jongens

Nieuwe afleveringen van Zware Jongens zijn vanaf nu exclusief te beluisteren op Podimo. Via podimo.nl/zwarejongens luister je de eerste 60 dagen gratis.Zware Jongens geeft je duiding bij hét misdaadnieuws van het moment, door journalisten die dicht op het vuur zitten. Journalisten Yelle Tieleman...
podcastluisteren.nl podcastluisteren.nl
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#6
ljuv zei:
Maar WAAROM kunnen ze dat? Waarom willen we die perfecte huid?
Klik om te vergroten...
Omdat mbt tot relaties vrijwel alles een transactie is en je meer waard word als je een perfecte huid heb.

Zo vraag ik me dus af waarom we graag naar mooie mensen kijken. Het geeft ons een goed gevoel dus dat betekent dat er een geluksstofje aangemaakt word. Dus de natuur kent waarde toe aan een knap uiterlijk. Ik vind dat interessant.
En blijkbaar werkt het bij dieren ook (ongeveer) zo want puppies en andere jonge dieren zijn niet voor niets zo schattig.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#7
Het verhaal van de schaal op npo luister
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#8
ljuv zei:
Maar WAAROM kunnen ze dat?
Klik om te vergroten...
Het eerste wat ik dacht is omdat het een verdienmodel is.
En wij van loreal of mabeline ( of ander bedrijf)

Kan jou dit mooie product verkopen ( dit gevoel) waardoor jij er stralend uitziet en blijft zien ookop je 25ste đŸ€Ł

Wees vooral onzeker en blijf onze producten kopen. Goed voor jou rimpels goed voor onze portemonnee.

( gebruik ervan is op eigen risico mooier//gelukkiger word je niet wel armer)

Hele sales/marketing mensen zitten hierop om een gevoel ( onzekerheid) te kweken/verkopen en dan ook met de oplossing in een potje te komen.
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#9
N3K0 zei:
Het eerste wat ik dacht is omdat het een verdienmodel is.

Wees vooral onzeker en blijf onze producten kopen. Goed voor jou rimpels goed voor onze portemonnee.

( gebruik ervan is op eigen risico mooier//gelukkiger word je niet wel armer)

Hele sales/marketing mensen zitten hierop om een gevoel ( onzekerheid) te kweken/verkopen en dan ook met de oplossing in een potje te komen.
Klik om te vergroten...

Dat noemen ze toch een perverse prikkel?
Het is legaal maar zou eigenlijk verboden moeten zijn.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#10
alles gaat voorbij zei:
Omdat mbt tot relaties vrijwel alles een transactie is en je meer waard word als je een perfecte huid heb.

Zo vraag ik me dus af waarom we graag naar mooie mensen kijken. Het geeft ons een goed gevoel dus dat betekent dat er een geluksstofje aangemaakt word. Dus de natuur kent waarde toe aan een knap uiterlijk. Ik vind dat interessant.
En blijkbaar werkt het bij dieren ook (ongeveer) zo want puppies en andere jonge dieren zijn niet voor niets zo schattig.
Klik om te vergroten...
Dieren accepteren je zoals je bent hoor. Dik, dun, lelijk, mooi, blind, doof, kaal, anders. Het maakt ze allemaal niks uit.
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#11
N3K0 zei:
Dieren accepteren je zoals je bent hoor. Dik, dun, lelijk, mooi, blind, doof, kaal, anders. Het maakt ze allemaal niks uit.
Klik om te vergroten...
Dat wel maar jonge dieren zijn niet alleen schattig voor mensen toch?
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#12
alles gaat voorbij zei:
Als je je vrouw gelukkig maakt dan maakt ze jou ook gelukkig.
Klik om te vergroten...
Je kan alleen jezelf gelukkig maken. 😇
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#13
alles gaat voorbij zei:
Dat noemen ze toch een perverse prikkel?
Het is legaal maar zou eigenlijk verboden moeten zijn.
Klik om te vergroten...
Zo werkt toch bijna deze hele CorpWorld waar wij zo in geboren worden.
Allemaal zakkenvullers en denken echt niet aan onze aarde enof mens, natuur en dier.
Alleen aan monnies heel veel monnies.

(Ja natuurlijk zijn er uitzonderingen en zijn er vast wel bedrijven die wel beetje aan het geheel denken maar geld maakt lelijk)
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#14
alles gaat voorbij zei:
Dat wel maar jonge dieren zijn niet alleen schattig voor mensen toch?
Klik om te vergroten...
Ik denk niet dat dieren in termen denken als lelijk, schattig, mooi.

Maar meer op energie en gevoel afgaan en zien/weten of iets een baby'tje is en daar gewoon rekening mee doen houden.

Mensen doen vooral alles labelen en ergens iets van vinden en oordelen enzo.
Plus dat alles is dan ook een mening want wat ik mooi vind, vind jij misschien niet mooi.
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#15
N3K0 zei:
Mensen doen vooral alles labelen en ergens iets van vinden en oordelen enzo.
Klik om te vergroten...

Ik denk dat dat o.a. een neveneffect is van taal. Maar nu ik er over nadenk zal het vast nog wel meer oorzaken hebben

.
N3K0 zei:
Ik denk niet dat dieren in termen denken als lelijk, schattig, mooi.

Maar meer op energie en gevoel afgaan en zien/weten of iets een baby'tje is en daar gewoon rekening mee doen houden.
Klik om te vergroten...

Maar hoe je het ook went of keert “schattig is een charme” voor de meeste mensen in iedergeval toch?
Denk jij dat die charme op dieren geen effect heeft?

Mensen gaan trouwens ook af op hun gevoel omdat kijken naar iemand die er goed uit ziet je een goed gevoel geeft.
Maar ik ben het ook wel met je eens hoor mbt tot dat labelen en ik zou wou willen dat ik het minder deed.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#16
alles gaat voorbij zei:
Denk jij dat die charme op dieren geen effect heeft?
Klik om te vergroten...
Uiterlijk van een dier heeft wel invloed op elkaar i geuss.
Vogel A kiest b.v eerder voor vogel K omdat die de "mooiste" veren heeft enof de "beste" stem of misschien wel het "prachtigst" kan dansen.
Maar waarom waarschijnlijk omdat die kenmerken een teken zijn van vitaliteit ofzo. Dus grotere kans op overleven en dus kindjes kunnen maken.

Maar dieren kijken (denk ik) vanuit hun hart zonder oordeel, zonder gedachten van oh ik vond zus of zo schattig of zus of zo mooi.

Ik word wel eens geraakt in me hart door een mooi stukje natuur en moet dan wel eens een traantje pinken. Zo poef uit het niets.
Ik denk dat dieren dat gevoel ook zo ervaren.

alles gaat voorbij zei:
dat labelen en ik zou wou willen dat ik het minder deed.
Klik om te vergroten...
Niet doen dan. đŸŒ»

Of label iedereen met fijne dingen! đŸ€­
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#17
alles gaat voorbij zei:
Omdat mbt tot relaties vrijwel alles een transactie is en je meer waard word als je een perfecte huid heb.
Klik om te vergroten...
Oef
 deze heb ik iets te vaak op dit forum en HUT internet voorbij zien komen. Jammer dat de zoekfunctie het niet doet. Maar ik zal het korthouden:

Ik geloof niet transactionele relaties zoals deze ideologie probeert te portretteren. Ik vind het een bijzonder respectloze manier van over mensen spreken. Ik ben daarnaast er ook van overtuigd dat aantrekkingskracht VEEL complexer is dan simpele plusjes en minnetjes waardoor er een “marktwaarde” voor mensen ontstaat.

alles gaat voorbij zei:
Zo vraag ik me dus af waarom we graag naar mooie mensen kijken. Het geeft ons een goed gevoel dus dat betekent dat er een geluksstofje aangemaakt word.
Klik om te vergroten...
Is dat zo?
In alle eerlijkheid krijg ik vaker juist een negatief gevoel in de trant van “Ik ben niet zo X/Y/Z als deze persoon”. Daarnaast krijg ik een extreem kutgevoel als ik anderen onnodig negatief over anderen hoor praten. Zodanig dat ik die mensen meteen niet meer vertrouw en er veel nodig is dat weer terug te winnen.






Maar

.
Tuurlijk zit er een verdienmodel achter de beauty industrie en worden we bewust onzeker gemaakt. Ik bedoel meer: Waarom staan we dat toe en welke mechanismen moeten doorbreken om dit te voorkomen?
In de aflevering is de conclusie: Dit product werkt niet DUS fack de beauty industrie! Maar ik mis de volgende stap: Waarom zouden we een werkend product willen, we hoeven niet te voldoen aan een opgelegd schoonheidsideaal dus FACK de beauty industrie.
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#18
ljuv zei:
Ik geloof niet transactionele relaties zoals deze ideologie probeert te portretteren.
Klik om te vergroten...

Poeh ik word moe, mijn discussieer energie is op.

Welke ideologie?
Ik denk dat dat alles in de materiële wereld alles uiteindelijk 01010101 is.

Maar wat vind je van de volgende transactie:

Als je je vrouw gelukkig maakt dan maakt ze jou ook gelukkig.
(En dat hoeft ze niet eens bewust te doen maar als je een vrouw om je heen hebt die gelukkig is, alleen daarvan kun je al gelukkig worden)

Of is dit ook seksistisch of in het verkeerde keelgat?


Maar ik kan er ook niet echt over oordelen want ik vraag me ook nog steeds af wat liefde is.

ljuv zei:
In alle eerlijkheid krijg ik vaker juist een negatief gevoel in de trant van “Ik ben niet zo X/Y/Z als deze persoon”.
Klik om te vergroten...

Als jij een mooie vrouw ziet bedoel je?
Ik heb het hier over : als je een mooie man ziet.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#19
alles gaat voorbij zei:
Poeh ik word moe, mijn discussieer energie is op.

Welke ideologie?
Ik denk dat dat alles in de materiële wereld alles uiteindelijk 01010101 is.

Maar wat vind je van de volgende transactie:

Als je je vrouw gelukkig maakt dan maakt ze jou ook gelukkig.
(En dat hoeft ze niet eens bewust te doen maar als je een vrouw om je heen hebt die gelukkig is, alleen daarvan kun je al gelukkig worden)

Of is dit ook seksistisch of in het verkeerde keelgat?


Maar ik kan er ook niet echt over oordelen want ik vraag me ook nog steeds af wat liefde is.



Als jij een mooie vrouw ziet bedoel je?
Ik heb het hier over : als je een mooie man ziet.
Klik om te vergroten...
Ik houd al op - i got my cue haha.
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#20
alles gaat voorbij zei:
Als je je vrouw gelukkig maakt dan maakt ze jou ook gelukkig.
(En dat hoeft ze niet eens bewust te doen maar als je een vrouw om je heen hebt die gelukkig is, alleen daarvan kun je al gelukkig worden)
Klik om te vergroten...

Zoals je eigen 1010101010 theorie is altijd alles waar en onwaar tegelijkertijd.

Als je vrouw sexverslaafd is en de hele straat er over heen is geweest dan kan het zijn dat je daar gelukkig van word omdat je blij bent dat je vrouw aantrekkelijk is. Of je bent heel ongelukkig omdat je als laatste aan de beurt bent.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."