Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsalternatief voor methadon

alternatief voor methadon

44 antwoorden
19 weergaven
18-5-2026
j
jajaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hey,
na 22 jaar intensief dope-gebruik ben ik na een confontatie met justitie hiermee gestopt.
Ik gebruik momenteel 1.5 cc, 3 mg dus, methadon, wat naar mijn mening een achtelijke dosis is. Probleem is dat ik maar niet van die druppel af kan komen; krijg bij stoppen steeds heftige ontwenningsverschijnselen. Ik heb het o.a. al geprobeerd m.b.v. Depronal (een zware pijnstiller), maar zonder succes, en benzo's kan ik niet nemen i.v.m. problemen met justitie.
Is er op dit forum ook iemand die iets weet over andere mogelijkheden om van die meet af te geraken?
Groeten.
n
nataliaLid
01-01-2024, 00:00
#2
hey,kunnen ze uw dosis niet verminderen?!normaal gezien kan dat toch niet dat ge alsmaar opt zelfde van methadon blijf!geleidelijk afbouwend?!depranol heb ik ook al gerobeerd,en vrienden van mij zijn er met gestopt.
Ttranqzijne of zo iet(t is verkeerd geschreven) da al geprobeerd?!
is nor t schijnt ook vree kalmerend.
of bij je huisarts nog es op bezoek gaan.
Take care
x
j
jajaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Btw; Ben waarom heb je zo'n eigenaardige manier van quoten?
Je hoeft in de post die je wil citeren enkel QUOTE te vinken; dat maakt het toch wat duidelijker, niet?
j
jajaLid
01-01-2024, 00:00
#4
En dat vraag jij als ex-dopegebruiker???
Je kende de gevolgen daar toch ook van !!!
:grin: :grin: :grin:

Natuurlijk heb ik me wel eerst in laten lichten.
Kijk b.v. eens op errowid.com; had ik van BalOn.
Verder heb ik 't eerst met m'n arts besproken.
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#5
ALS EX DOPE GEBRUIKER??? Ja ik eet idd welspacecake, komt ook wat dopamine door vrij :grin:

Maja, okj dan is het goed, wist helemaal niet dat je het met je arts besproken had! Doe je goed(of die drugs dan eigenlijk)! Hoop dat het je voor altijd van de dope afhoudt, hou oud was je toen je er mee begon?
j
jajaLid
01-01-2024, 00:00
#6
SpacingBen zei:
ALS EX DOPE GEBRUIKER??? ?
Klik om te vergroten...

Sorry. Had het topic heroïneverslaving gelezen en dacht je verhaal gelezen te hebben. Bij nader inzien blijkt dat niet juist, dus.

Ik was 19 toen ik voor 't eerst dope gebruikte, en ben nu inmiddels al weer 42!!!
Heb wel altijd normaal aan het maatschappelijk leven deel genomen; werk, studie en zo.
Totaal vier maal naar een kliniek geweest, zonder gewenst resultaat.
Nu heb ik 't dus zelf gedaan.

:smoke:

Ik blow nog wel, ook i.c.m. Iboga; uitermate prettig, dus.
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#7
Jeuzus, wat ontzettend mooi dat je je dope verslaving kan weerstaan met Iboga. Ik hoop dat je het vol kan blijven houden :grin:. Ben wel erg benieuwd wat je arts er over te zeggen heeft, :grin:
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#8
jaja zei:
SpacingBen zei:
ALS EX DOPE GEBRUIKER??? ?
Klik om te vergroten...

Sorry. Had het topic heroïneverslaving gelezen en dacht je verhaal gelezen te hebben. Bij nader inzien blijkt dat niet juist, dus.

Ik was 19 toen ik voor 't eerst dope gebruikte, en ben nu inmiddels al weer 42!!!
Heb wel altijd normaal aan het maatschappelijk leven deel genomen; werk, studie en zo.
Totaal vier maal naar een kliniek geweest, zonder gewenst resultaat.
Nu heb ik 't dus zelf gedaan.

:smoke:

Ik blow nog wel, ook i.c.m. Iboga; uitermate prettig, dus.
Klik om te vergroten...

Mja, dat zal best, vind blowen zelf ook nogal prettig :grin:

Maarja, denk je dat je je ooit nog een leven zonder drugs kan voorstellen? Dus dat je helemaal niks meer gebruikt? ook geen biertje of jointje?
j
jajaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Een leven zonder drugs of drank?

:wave:

Nee hoorrr.
Waarom zou ik leven zonder drugs; ik heb geen morele bezwaren tegen het gebruik ervan.
In het begin heb ik jaren heroïne gebruikt, zonder er verslaafd aan te raken.
Toen mijn allerbeste kameraad op z'n motor verongelukte, is het mis gegaan.
De kans bestaat dat ik over een jaar wel weer eens sporadisch gebruik, het blijft een fascinerend goedje, het vereist alleen de nodige zelfdiscipline er verantwoord mee om te gaan.

Groeten

:smoke:
F
FuTuReLid
01-01-2024, 00:00
#10
jaja jij wilt dus mss WEER het risico lopen om verslaaft te rake ?
ik vind als je er echt van heb geleerd dan zou je eigenlijk ook zonder elke drugs moete kunne

kun je wel zegge dat een biertje drinken ook drugs is , maar dat is wel wat anders
j
jajaLid
01-01-2024, 00:00
#11
FuTuRe zei:
jaja jij wilt dus mss WEER het risico lopen om verslaaft te rake ?
ik vind als je er echt van heb geleerd dan zou je eigenlijk ook zonder elke drugs moete kunne

kun je wel zegge dat een biertje drinken ook drugs is , maar dat is wel wat anders
Klik om te vergroten...

Klopt idd.
Alcohol breekt hersencellen af, met als gevolg een permanente schade, die nooit meer hersteld kan worden.
Cannabis en zelfs heroïne daarentegen richten geen hersenschade aan.
De schadelijke gevolgen van het gebruik van heroïne zijn voornamelijk van sociaal culturele aard.
Je zou in principe 100 jaar kunnen worden als morfinist.

Het is met name de afhankelijkheid ervan die me tegen staat bij heroïne.
Vandaar dat ik ook de kanttekening plaatste er veranwoord mee om te gaan.
Ik ken de gevaren onderhand.

:smoke:
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#12
jaja zei:
Btw; Ben waarom heb je zo'n eigenaardige manier van quoten?
Je hoeft in de post die je wil citeren enkel QUOTE te vinken; dat maakt het toch wat duidelijker, niet?
Klik om te vergroten...
ja ik vat er geen hol van! het werkt bij mij niet ofzow! of ik doe het verkeerd maja!
Klik om te vergroten...
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hoe vergaat het je nu, jaja?
j
jajaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Het gaat nog steeds erg goed met moi.
Ik gebruik momenteel helemaal niets; ook geen Iboga dus!
Vind ik eigenlijk ook het beste: gewoon op eigen kracht.
Af en toe een blowtje, that's it!

:smoke:

Niet slecht, wat?
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dat is goed om te horen, knap hoor. Je bent ook na de iboga gestopt met de methadon?
j
jajaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Yep, ben idd gekapt met die meet.
Dat was dus ook de bedoeling he; heeft me jaren gekost om daar een punt achter te kunnen zetten.

Ik vraag me tegenwoordig dan ook af of een gebruiker wel zo geholpen is met de verstrekking van methadon, het lijkt me dat het met name de samenleving is die hier baat bij heeft; om de overlast te beperken.
Methadon zou eigenlijk alleen verstrekt moeten worden aan mensen die voornemens zijn volledig te stoppen met gebruik, en dan niet langer dan bijv. zo'n 4 weken.
Ik ken verscheidene mensen die een zgn. onderhoudsdosering krijgen en die daarbij, indien hun financiën het toelaten, gewoon bij gebruiken.
Op die manier wordt het nog lastiger om te stoppen.

Groente

:smoke:
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ja joh al die junks krijgen vloeibare meta, gratis, en verkopen het of gebruiken het naast de bruin. en wit. das helemaal niiks behalve dat de samenleving misschien idd minder last heeft maar voor hunzelf echt niet nuttig ofzo (wat wel? :confused: ) maarja methadon is lekker goedkoop dus het is wel makkelijk zo hè :confused:

Het is een feit dat methadon verslavender is dan heroïne maar het is makkelijk om een soort onderhoudsdosering te hebben ja > het werkt 24 uur ipv de 6 uur van hero dus ze hoeven maar 1x per dag te slikken en kunnen voor de rest gewoon 'werken'. Is het idee. Ja leuk maar daarmee ben je nog lang niet van je verslaving af inderdaad en dat was jaja's probleem toch of zie ik het fout?

methadon wordt ook vervangen door buprenorfine dat is lang niet zo verslavend want daar wordt je haast niet high van. het werkt geen 24 uur ofzo maar je slikt dat een paar keer per dag. tis wel duurder want t is niet uit morfine maar uit thebaïne gemaakt wat zeldzamer is maar de bedoeling is dat dat de methadon gaat vervangen voor mensen die willen stoppen. is al grotendeels gebeurd in sommige landen met veel heroine overlast

je wordt er ook niet high van ofzo, je gaat niet lopen dromen, ik ervaarde soms zelfs nijdigheid / nerveusiteit en slapeloosheid nadat ik mn dosis had genomen.
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#18
oeps ik ben nog wat vergeten.

Gefeliciteerd dat het is gelukt, zoals ik leesde na: jaren meta :openmouth: is dat wel knap.

werd je nog ziek of oververmoeid enzo en hoe voel je je nu?
j
jajaLid
01-01-2024, 00:00
#19
fneawognfkgln zei:
oeps ik ben nog wat vergeten.

Gefeliciteerd dat het is gelukt, zoals ik leesde na: jaren meta :openmouth: is dat wel knap.

werd je nog ziek of oververmoeid enzo en hoe voel je je nu?
Klik om te vergroten...

Ziek en lamlendig werd ik idd altijd wanneer ik stopte met de meet.
Echter nu had ik dus die Iboga, waardoor ik een heel "verfrissende kijk" op de dingen kreeg; het was een bijzondere ervaring.

En hoe staan de zaken er bij jou voor fnea, jij bent toch ook overal mee gekapt, is 't niet?
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#20
dat was de bedoeling mn record is nu 2 weken ofzo :tongueout:

en ben nu ook aardig clean gaat wel goed

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."