Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsverslaving / verslaafd

verslaving / verslaafd

10 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
f
fullerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wie weet een definitie van verslaafd? ik vraag me af of ik het ben.

ik rook weinig (tientje per week/ gram per maand), maar weer wel regelmatig.
ik denk er veel aan, ik verlang er naar. ik heb mezelf nu op een regime gezet van minder vaak en dat kan ik dan vol houden.
ik heb voor mijn gevoel al aangetoond dat ik niet uit de hand laat lopen maar ik gebruik wel, en met regemaat. Is het voldoende? moet ik niet simpelweg stoppen om zeker en veilig te zijn.

wie heeft er gedachten over?
s
shakesLid
01-01-2024, 00:00
#2
Als je zonder kan en niet gek word als je niks hebt een week of een maand lang ben je niet verslaafd :)
j
jajaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Levensgevaarlijk..
Je geeft 't antwoord zelf al.
Om zeker en veilig te zijn kun je idd beter stoppen.
s
snipeLid
01-01-2024, 00:00
#4
jaja zei:
Levensgevaarlijk..
Je geeft 't antwoord zelf al.
Om zeker en veilig te zijn kun je idd beter stoppen.
Klik om te vergroten...
volledig mee eens!
y
yellowmoonLid
01-01-2024, 00:00
#5
fuller zei:
Wie weet een definitie van verslaafd? ik vraag me af of ik het ben.

quote]
definitie van verslaafd je vind het lekker zo lekker dat je die gevoel steeds vaker terug wil dat is het
Klik om te vergroten...
G
GabberSnoePieLid
01-01-2024, 00:00
#6
kortom dat je niet meer zonder kan :wink: . dus als jij een dag bijvoorbeeld geen sigaretje gerookt hebt en je dan voor de tv zit en je denkt gdv ik wil een sigaret dan ben je verslaafd (ik weet niet of je cigaretten rookt maar het is gewoon een voorbeeld):wink: Ook als je er veel aan denkt wat jij aangeeft denk ik dat het al beetje de verkeerde kant op gaat, test jezelf anders een keer door een maandje te stoppen. Maar besef wel dat ook al kan je die maand volhouden maar je hebt er continu aan gedacht dat je je dan al in de 'gevarenzone' bevind :mrgreen: :wave:
f
funLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik vind ook dat je pas over een verslaving kunt spreken als je niet meer zonder kunt.

Maar bij mij ligt de grens toch wel bij het denken eraan, het verheugen erop.
Als je jezelf de hele week alleen maar verheugd en alleen maar aan dat ene ding kunt denken om in het weekend te gebruiken, ookal kun je er nog afblijven, dan ben je toch al de kant van verslaving op aan het gaan.

Ookal kun je het blijven beheersen, en gaat het jaren goed zoals het nu gaat, ben je dan tevreden over je leven? constant het verlangen naar?

Ik zou als ik jou was minderen, en dan bedoel ik eens een week of maand niets gebruiken.
In het begin zou je het misschien moeilijk kunnen vinden, omdat het ook een gewoonte is die je gewend bent te doen, en die zul je nu met andere bezigheden moeten opvullen.
Na een tijdje zul je het makkelijker vinden.

Als het moeilijk is om te stoppen/minderen, stel het dan niet uit!
Hoe langer je ermee wacht, hoe groter het probleem wordt!
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#8
Je bent een slaaf van het middel, als je verslaafd bent.

Oftewel, je leeft in de ban van het middel. Je denkt er iedere dag aan, je verlangt meer naar de high van het middel dan naar je natuurlijke bewustzijn.

Je kan verslaafd zijn zonder iets te gebruiken. Heroine verslaafden die er vanaf komen, blijven 9 vd 10 de rest van hun leven verslaafd, omdat ze nog steeds iedere dag aan heroine zullen denkenl.
P
PharmaPhreeKLid
01-01-2024, 00:00
#9
nou fuller... ik merk dat je steeds meer zorgen maakt over je gebruik. je onderdrukt het, er zit een rem op, maar het kost je steeds meer moeite om die erop te houden. Stel je voor er gebeurt iets vervelends. Iets met je werk of met je gezin waardoor je ongelukkig wordt. Het is erg makkelijk om geluk te zoeken in de dope en vervolgens full time gebruiker te worden.

Als je er de hele tijd over na denkt ben je msichien niet lichamelijk verslaafd maar wel psychisch. Ik zou een maandje of 2 helemaal stoppen. je kan daarna altijd nog nemen, het leven is lang, ook al ben je 40+

Daarna zou ik zowiezo niet meer dan 3x per week gebruiken.
J
JOHN IILid
01-01-2024, 00:00
#10
Hoi,ik heet John en ben z,on 30 jaar''hooked" geweest en bij mij begon het ook zo ongeveer met een of twee tientjes per week,daarna heb ik een leven geleid (of gelijd) waar ik het op dit moment even niet over wil hebben.
maar ik zit met een andere vraag,Ik ben nu ongeveer twee jaar clean maar voel me nog bijna dagelijks erg kloten en vraag me dus af of dit ooit nog overgaat,dit kutgevoel.
Is er iemand , met een langdurig gebruikers verleden en inmiddels clean, die me hierop antwoord zou kunnen geven,ik ken nl. niemand waar ik dit aan kan vragen.
groet John.

Ps: Gebruik nog wel methadon.
y
yellowmoonLid
01-01-2024, 00:00
#11
JOHN II zei:
Hoi,ik heet John en ben z,on 30 jaar''hooked" geweest en bij mij begon het ook zo ongeveer met een of twee tientjes per week,daarna heb ik een leven geleid (of gelijd) waar ik het op dit moment even niet over wil hebben.
maar ik zit met een andere vraag,Ik ben nu ongeveer twee jaar clean maar voel me nog bijna dagelijks erg kloten en vraag me dus af of dit ooit nog overgaat,dit kutgevoel.
Is er iemand , met een langdurig gebruikers verleden en inmiddels clean, die me hierop antwoord zou kunnen geven,ik ken nl. niemand waar ik dit aan kan vragen.
groet John.

Ps: Gebruik nog wel methadon.
Klik om te vergroten...

geestelijke verslaving blijft voor altijd en voor jouw sowieso, na 30 jaar paradijs moet je nog blij zijn dat je kon stoppen volgens mij :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."