Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIemand Niet Verslaafd?

Iemand Niet Verslaafd?

34 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
s
sick_pervertLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik ben het eigenlijk wel met het antwoord van jaja eens, je bent een groot deel van je leven op zoek naar geluk. Misschien begin je niet met heroine met het idee er 'gelukkig' van te worden, maar als je weet dat het zo geestvernauwend is en je echte geluk aan de kant zet voor het gevoel van heroine dan begin je er toch niet mee?
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#2
needlefreak zei:
BillyBilo zei:
in het begin denken we allemaal dat we er controle over hebben, maar ik ben die controle toch wel redelijk verloren, ik doe het nu zelfs opnder mijn "werk" tijd/
Klik om te vergroten...

Was bij mij ook zo. Dacht dat ik ook alles onder controle had (zie topic: heroïneverslaving). Maar omdat het bij veel mensen zo is, wil nog niet zeggen dat iedereen verslaafd geraakt. Want dat is NIET zo.
Klik om te vergroten...



oo nee zeker niet, dat beweer ik ook niet, ik ben gewoon een lichte mislukking van mijn eigen project om niet hooked te worden. Aangezien ik volgende week 4 weken vakantie neem ga ik de eerste week proberen om uit te zieken, en dan de draad weer op pakken met weekend gebruik. want zoals de wijze woorden van Fnea luiden, skag, het is als de parfum van god.
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#3
sick_pervert zei:
Ik ben het eigenlijk wel met het antwoord van jaja eens, je bent een groot deel van je leven op zoek naar geluk. Misschien begin je niet met heroine met het idee er 'gelukkig' van te worden, maar als je weet dat het zo geestvernauwend is en je echte geluk aan de kant zet voor het gevoel van heroine dan begin je er toch niet mee?
Klik om te vergroten...



sommige mensen hebben "junk cells in their body, screaming out for more" en sommige mensen kunnen gebruik gecontroleerd houden, riski riski indeed my lordie. maar ze zijn er wel.
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#4
needlefreak zei:
Maar omdat het bij veel mensen zo is, wil nog niet zeggen dat iedereen verslaafd geraakt. Want dat is NIET zo.
Klik om te vergroten...

Inderdaad, ik bedoel... Opium, wat praktisch gelijk is aan morfine, is toch eeuwenlang gebruikt in het Midden- en Verre Oosten? Ik weet het niet zeker, maar ik denk niet dat iedereen toen verslaafd was. Ik denk eerder in de buurt van 5 à 10% dan 50 à 60%. Maar zeker weten doe ik dat niet.
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#5
ja klopt, ook veel schrijvers waren verslaafd aan opium, zelfs toen was het al schandelijk dat je een habit had, lees opium for the masses, goed boekje. Het verschil is dat de prijs tegenwoordig gewoon te hoog ligt, ik bedoel fuck het man, 25/30 euro voor een grammetje, en dan moet je jezelf ook nog eens onderhouden. dure bedoeling word dat. terwijl je vroeger een opium den in ging om lekker weg te nodden voor de prijs van een kopje thee bij wijze van spreken, dan kun je dus ook nog een kop thee er bij nemen wat helemaal relaxed is natuurlijk. in opium for the masses staan ook recepten beschreven voor laudanum en hoe je je eigen poppy's moet kweken, je hebt dan natuurlijk niet echt goede shit, maar het helpt er wel bij om niet ziek te worden als je niets hebt, geld ook voor codeïne trouwens, als je niets hebt dan kun je dat ook heel goed gebruiken, maarja waarom zou ik dat hier vertellen, dat weten de meesten toch wel neem ik aan :tongueout:
f
flashkopLid
01-01-2024, 00:00
#6
fnea srry als dit irritant overkomt, maar ik vind dat als je meer dan 1* week hero gebruikt je WEL verslaafd bent, je hebt in mijn ogen een hele theorie uitgedacht om je verslaving toch te verdoezelen volgens mij, wat by elke verslaafde zo is, heb het zelf gehad met speed, je overtuigd jezelf dat je eniet verslaafd ben maar diep vannbinne weet je het maar al te goed.
Ik wil geen aanval op je doen hoor, tis gewoon hoe ik het bekijk, als je niet verslaafd bent kan je die hero met gemak een jaar opzij leggen.
in ieder geval: prettige feestdagen, op nieuwjaar ga ik er wss ook trug ZWAAR overgaan, maar dan wel zonder hero, jij?
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#7
flashkop zei:
fnea srry als dit irritant overkomt, maar ik vind dat als je meer dan 1* per week hero gebruikt je WEL verslaafd bent,
Klik om te vergroten...
Wat is jouw definitie van verslaving als ik vragen mag? En van probleemgebruik en gecontroleerd gebruik?

[...]je overtuigd jezelf dat je eniet verslaafd ben maar diep vannbinne weet je het maar al te goed.
Klik om te vergroten...
*zucht* goed lezen en niet generaliseren voorkomt reacties als deze

Ik wil geen aanval op je doen hoor, tis gewoon hoe ik het bekijk, als je niet verslaafd bent kan je die hero met gemak een jaar opzij leggen.
Klik om te vergroten...
waarom zou ik dat doen?

in ieder geval: prettige feestdagen, op nieuwjaar ga ik er wss ook trug ZWAAR overgaan, maar dan wel zonder hero, jij?[/quote]
met. voel je je beter dan mij omdat je het zonder bruin doet?
f
fullerLid
01-01-2024, 00:00
#8
niet verslaafd

krachtig verhaal, fnea complimenten. ik kan er helemaal mee mee leven.

Ik gebruik nu 2 jaar (ook ongeveer 3 keer per week), en neem al die tijd al evenveel, hetgeen heel weinig is: 1 gram per maand. dat de hoeveelheid niet toeneemt ben ik best trots op. ik rook het alleen. ik heb een gezin en goed betaalde baan.
Desalniettemin knaagt het voortdurend aan me: is dit niet een hele slechte gewoonte? waar eindigt dit?

Het is daarom dat ik nu bezig ben twee maanden niet te gebruiken. Eerdere pogingen te stoppen zijn wel eens mislukt. de impact die het op je heeft is snel groter dan je je realiseerd. Verradelijk is ook dat ik het goed verborgen kan houden: ik kan na gebruik gewoon werken. Ik kan schrijven, scherp zijn etcetera.

Ook ik vind dat het iets in me los maakt wat ik niet wil missen, en ik ben het eens met de 'het is gewoon lekker en plezierig' legitimatie.
dit wilde ik met je delen.
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#9
Moet zeggen dat ik 1 gram per maand verantwoord vind maar ik vraag me af hoeveel mensen ht daarbij kunnen houden..
Kost dat je moeite? Zoja, dan zou ik inderdaad eens gaan nadenken over je gebruik. Als het je geen moeite kost om het bij een keer per maand te houden kan het weinig kwaad zoals ik het zie.
Weet wel dat ik het in ieder geval níét zou kunnen.
K
KimLid
01-01-2024, 00:00
#10
Inderdaad het is al een tijd geleden maar soms als ik bij iemand bruin zie liggen krijg ik een erg sterke neiging om ook wat te gebruiken.
Gelukkig niet gedaan en ook niet van plan.
f
fullerLid
01-01-2024, 00:00
#11
1 gram per maand

voor de duidelijkheid: gebruikte ik maar 1 keer per maand, dan zou ik hier niet zo posten. ik gebruik in totaal 1 gram per maand, in 3 keer per week

Ja, het kost moeite om het daarbij te laten maar dat lukt me dus al wel een hele tijd. Ik neem nooit in weekends ik zorg ook dat ik er dan niet bij kan.

Soms stuur ik zelfs een sleuteltje van een kluisje (waar dope in zit) aan mezelf, zodat ik door de vetraging van de post 2 of drie dagen er niet bij kan.
Dat werkt allemaal goed. maar hoe dan ook, het feit dat ik er vaak aan denk en dat ik toch bijna dagelijks gebruik zit me niet lekker. Ik wil nu twee maanden stoppen om te weten hoe dat is. Door de kleine hoeveelheden heb ik nooit veel fysieke verschijnselen, het is dus vooral mentaal.

ongelooflijk hoe fnea zo snel van gematigd gebruiker zonder problemen in de knoei raakt. ik wens fnea veel kracht. ik dacht even dat er een tweede was zoals ik (weinig en stabiel gebruik) maar dat lijkt dus niet zo. jammer.
j
jajaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ikzelf vind 't verstandiger dope gebruik te beperken tot maximaal één maal per maand, en dan is voor mij een halve gram voldoende, zo blijft 't ook iets bijzonders.
Wanneer ik het gebuik uit zou strijken over een langere periode is 't gevaar verslaafd te geraken voor mij veel te groot.

Het is niet de hoeveelheid, maar de regelmaat die je verslaafd maakt.
p
pepitoLid
01-01-2024, 00:00
#13
veel mensen kunnen lange tijd hun gebruik sturen (lees beperken) maar gaan uiteindelijk toch voor de bijl....De gedachte dat jij sterker bent dan de dope is een leuke maar niet reeel....Helaas....Zou het risico zelf niet willen lopen....
j
jajaLid
01-01-2024, 00:00
#14
pepito zei:
veel mensen kunnen lange tijd hun gebruik sturen (lees beperken) maar gaan uiteindelijk toch voor de bijl....De gedachte dat jij sterker bent dan de dope is een leuke maar niet reeel....Helaas....Zou het risico zelf niet willen lopen....
Klik om te vergroten...



Wel eens stil gestaan bij 't feit dat we enkel de verhalen horen van hen waarbij 't fout is gegaan?
Zij die wel verantwoord om kunnen gaan met heroïne hebben er geen enkel belang bij dit openbaar te maken, gezien het grote taboe dat er op rust.

Begrijp me niet verkeerd, ik wil dope-gebruik niet propageren, maar enige nuance lijkt me, m.n. op een drugsforum, wel gepast.
p
pepitoLid
01-01-2024, 00:00
#15
jaja zei:
pepito zei:
veel mensen kunnen lange tijd hun gebruik sturen (lees beperken) maar gaan uiteindelijk toch voor de bijl....De gedachte dat jij sterker bent dan de dope is een leuke maar niet reeel....Helaas....Zou het risico zelf niet willen lopen....
Klik om te vergroten...



Wel eens stil gestaan bij 't feit dat we enkel de verhalen horen van hen waarbij 't fout is gegaan?
Zij die wel verantwoord om kunnen gaan met heroïne hebben er geen enkel belang bij dit openbaar te maken, gezien het grote taboe dat er op rust.

Begrijp me niet verkeerd, ik wil dope-gebruik niet propageren, maar enige nuance lijkt me, m.n. op een drugsforum, wel gepast.
Klik om te vergroten...

Goed enige nuance is: een uitzondering kan zijn gebruik langdurig sturen....
met dit soort "nuances"creeeren mensen vaak omstandigheden waardoor verslavingsrisico ernstig toeneemt. Ook al duurd dit jaren. Begrijp me goed ik ben zeker niet anti gebruik,maar feit is dat met dit soort drogredenen verslavingen starten. Mijn eigen ervaring is 10 jaar "recreatief" starten met opium en zelfgebrouwen Laudanum eindigde in een 5 jarige periode van ellende met hero...Ben blij gestopt te zijn en kijk terug op een droge tijd van 10 jaar. (waaat zooo oud??)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."